![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() joko ne nuo diesel kaasu härvelit toimii oikeasti ? joskus runsas vuos sitten kyselin uuden Volvon D3 moottoriin kaasutus settiä, lupaili palata aiheeseen kun kokemusta on, eipä oo vielä kuulunu ... ois ollu pk-seudulla pirssissä mielenkiintoinen testialusta - no, nyt aika on mun osalta menny sen ohi jo kun on dieselhybridi ajossa ihmeen vähän noista kyllä mitään kuulee, kummastakaan systeemistä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kuinkas tuo regulaattorin lämmityskierto? RAMin sarjan mukana tuli letkut ja T-haarat, mitkä viittaisivat rinnalle kytkentään. Mutta eikös tuossa ole vaarana että neste menee sieltä mistä helpoiten pääsee? Eli toisin sanoen onko ongelmana että sisätilat pysyvät kylmänä, jos neste kiertää suurimmaksi osaksi regulaattorin läpi?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se lämppärin kenno paremmin virtaa, en oo mitään eroo huomannu. Mulla lämppärin letkut 16 mm, regulaattorille 7 mm.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Veikkaan kans että ei se regu kaikkea varasta vaikka kytkis mihin. Voihan sitä virtausta sit kuristaa jos tuntuu että ei pelitä?
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Sama vekotin kuin -MaTTi-:lla, joten enköhän minäkin sen kytke kennon rinnalle. Kaiken järjen mukaan osa virtauksesta menee sitten kennon ohi regun kautta, mutta taitaa olla niin pieni määrä että ei käytännön merkitystä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onkos tulpista kokemusta/näkemystä CNG-käytössä? Erityisesti kaasuautoihin tarkoitetut tulpat näyttävät olevan pienemmällä kärkivälillä (0.8 mm) ja usein myös pykälää kylmempiä eli suuremman lämpöarvon omaavia. Myös iridium-kärkisiä näytetään suosivan. Kaasuseos kun syttyy heikommin, tarvitaan vahvempi kipinä, siksi kärkiväli pienempi.
Tämmösen löysin: http://www.motoral.fi/files/document...ytystulpat.pdf Siellä alin rivi: Lainaus:
En oo tulppia FJ:stä katsonutkaan, enkä näin ollen vaihtanut. Pitäisi tsekata ja miksipä ei sitten samalla vaihtaakkin. FJ:hin käypäset iridium-tulpat on esim. Denso Iridium Power IKH20. Noissa 1.1 mm kärkiväli. FJ:n TRD:n remmiahdinsetin (ei valitettavasti mun autossa) mukana tulee IKH22-tulpat, jotka siis pykälää kylmemmät ja 0.8 mm kärkivälillä. Taidan siis tilailla semmoset (ebaystä alle $9/kpl), vai onko parempia ehdotuksia? Edit: omituinen detalji FJ:n tulppiin liittyen: kuskin puolella konetta on NGK:n tulpat, hanttarin puolella Densot. Siis tehtaalta lähtiessä! ![]() Viimeksi muokannut -MaTTi- : 19.02.2013 10:42 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kaasutin ja tbi-moottoreissa käytettävä järjestelmä jossa moottoriin virtaava ilma imee kaasua mukaan. Jenkkilässä käyttävät dieselissä vastaavaa systeemiä turbodieselissä, paineensäätimeltä letku suoraan turbon imupuolelle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on ollut, ja on edelleen ihan tavan tulpat kuten tossa aiemmin kirjailin.
--clip-- Ihan tavalliset sytkätulpat toimii ja kestää ainakin tässä hidaskäyntisessä haaramoottorissa. Ei tarvi ostaa niitä SIKAKALLIITA CNG-tulppia, setin kokeilin eikä niiden käytöllä voittanut mitään. --clip-- Persdyno ei siis sano mitään eroa, paitsi että tiskillä kirpaisee lompsataskun kohdalta jos tommosia kalliita kynttilöitä ostelee. -MaTTi- vois kokeilla ja käyttää auton letkussa ennen ja jälkeen?? Näkis onko päästöissä eroja normi vs. kallistulppien välillä, näkyiskö HC-arvossa?? Venturijärjestelmä vois olla se kaasarin tilalle/kaveriksi laitettava kaasuvehje, en tiiä. EDIT: Äh, fast fingeri ehtikin jo ensin... ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja kyllähän tuollaset iridium-tulpat pitäis kestää moninverroin, FJ:ssä orkkistulppien vaihtoväli 30tml, 10-> malleissa joissa iridium-tulpat vakiona 120tml eli n. 190 tkm! Taidanpa kokeilla. HC:ssa se tosiaan vois näkyä, häkä kun menee nollille kaasullakin, mutta hiilivedyt jää jonnekkin 40 ppm seutuville kun bensalla painuu lähelle alle 10. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Nämä tilattu, teenpä sitten yleisön=AVROn toivomuksesta tieteellisen tutkimuksen ja mittaan ekaks päästöt vanhoilla tulpilla ja sitten uusilla hipo-plugeilla. Katotaan onko mitään eroa.
![]() Viimeksi muokannut -MaTTi- : 11.03.2013 21:14 Perustelu: hups, piti quotella eikä editoida |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
pk seudulla pyörii yhen invataksiyrityksen sprintereitä, maakaasupelejä... nää on vissiin ehkä tehtaan tekeleitä sitten, bensakoneesta ko ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Jep nämä bensakonelähtöisiä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 694 | 26.07.2025 22:25 |
Jutustelua Xenoneista | ärjyy70 | Tekniikka & Jutustelu | 178 | 11.03.2016 14:05 |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Pieniä huomioita ( jutustelua) | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.09.2004 18:06 |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |