Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.11.2012, 11:54
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Minkäs vuotinen peli tekniikanmiehellä on?
Mulla on 1998 lopun LN170.

Puhutaaks nyt tollasesta jousesta mikä kuvassa vai mikä on homman nimi?
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm

Lisäkysymyksenä tulee mieleen onko paksumpi pakoputki alkupäähän askarreltava itse vai saako sellaista jostain tilattua, mun oma hitsauskone on nimittäin puikkohitsausinvertteri ja ohuita putkia vähän hankala hitsata

Tuumin jos alkuosa lähtis jollain 3 tuuman tai 2,5 tuuman putkella. Sehän on muuteskin aika ruosteinen, samalla putken sais paksunnettua.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.11.2012, 14:55
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mulla on 1998 lopun LN170.

Puhutaaks nyt tollasesta jousesta mikä kuvassa vai mikä on homman nimi?
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm

Lisäkysymyksenä tulee mieleen onko paksumpi pakoputki alkupäähän askarreltava itse vai saako sellaista jostain tilattua, mun oma hitsauskone on nimittäin puikkohitsausinvertteri ja ohuita putkia vähän hankala hitsata

Tuumin jos alkuosa lähtis jollain 3 tuuman tai 2,5 tuuman putkella. Sehän on muuteskin aika ruosteinen, samalla putken sais paksunnettua.
Jep, aika lailla samoilla vm-lukemilla mennään, sen ahdon alaisen karan käännöllä ja muokkaamisella saa lisää vetoa.
Mulla tuo downpipe tehty ihan mustilla putkiosilla riittävän avaraksi ja siitä sitten 64mm pakuputkella loput, mätänetin tavaraa ja 1kpl vaimentimia välissä, sekin läpihengittävä, asennusliimana kempin puikkokone
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.11.2012, 15:36
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Noniin, el ituossahan se on, en jaksanu omaa topiccia kahlata läpi mutta musitelin että voisi siellä olla tallessa. noilla mitoilla ottaisin vielä seuraavaksi löysemmän ja tiukemman jousen lisäksi ja vertailisin niillä missä paras veto. Tuo jousen jäykkyyshän puhtaasti vaan vastaa governorin keskipakovoimiin, joka voittaessaan jousen alkaa leikkaamaan syöttöä, jotkut keventää niitä governoorin painoja saadakseen nuo rajoitukset ylemmäs, mutta siinä on isompi purkaminen ja ei voi helpolla palauttaa vakioksi jos haluaa.
Mikäs olikaan sen letkun tarkotus, joka tulee siihen pumpun päällä olevaan kanteen, jossa oli kanssa säätöruuvi? Meinasin päivällä aukasta kannen, mutta oli sälää edessä, joten lykkäsin asiaa siihen saakka kunnes on selkeä strategia mitä tulis tehä ;-)

Oma muistikuva sellainen jos letkun otti irti, sitten loppu menohalut. Tulee mieleen voiko pneumaattisin konstein vaikuttaa menohaluun positiivisessa mielessä kun negatiivinen vaikutus onnistui noinkin helposti jos ymmärtäs kunnolla miten se kalvo-, jousi ja karahässäkkä vaikuttaa kun asiassa mukana siis:
- keskipakovoima
- jousi
- kalvo, johon vaikuttaa oliko ali- vai ylipaine?



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Jep, aika lailla samoilla vm-lukemilla mennään, sen ahdon alaisen karan käännöllä ja muokkaamisella saa lisää vetoa.
Mulla tuo downpipe tehty ihan mustilla putkiosilla riittävän avaraksi ja siitä sitten 64mm pakuputkella loput, mätänetin tavaraa ja 1kpl vaimentimia välissä, sekin läpihengittävä, asennusliimana kempin puikkokone
Jotain tuontapasta mäkin haluaisin kun putki kuitenki pitää uusia. Meinasin josko tekisi rosteriputken. Täytyy mennä kartoittamaan mitä rosteriputkea on nyt jemmassa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.11.2012, 16:58
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Letkussa kulkee paine ja kiihdytyksessä sitten pitäs toimia niin että se kara liikkuu ja säännöstelee ahdonalaista ruokaa.
Tuolla pajalla sanoivat että ensimmäiseksi saa kyniä pois tuollaisen virityksen, kansi vaihtoon ja manuaalisella ruuvilla säätö.
Samoin nuo rajoittimet poistivat.
Rosterista jos teet pakoputken saattaa vaatia jonkun joustopalan pakosarja liki, elää kuitenkin aina rajusti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.11.2012, 20:10
toukopar toukopar ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.10.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 19
Perusasetus

Moro vaan,
kuinka nopeasti muilla sammuu L-sarjan moottoreissa öljynpainevalo, kun lyö käyntiin. Nimittäin tuossa meijän hiluxissa valon sammumiseen/paineiden nousuun menee n.5sek, jos auto on seisonut vaikka vuorokauden. Täydellinen moottoriremontti on tehty ja mek.öljynpainemittari näyttää hyviä lukemia.
__________________
Hilux Ln46 4x4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.11.2012, 20:13
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toukopar Näytä viesti
Moro vaan,
kuinka nopeasti muilla sammuu L-sarjan moottoreissa öljynpainevalo, kun lyö käyntiin. Nimittäin tuossa meijän hiluxissa valon sammumiseen/paineiden nousuun menee n.5sek, jos auto on seisonut vaikka vuorokauden. Täydellinen moottoriremontti on tehty ja mek.öljynpainemittari näyttää hyviä lukemia.
En oo mitannut, mutta menee hetki ennenkuin sammuu, oisko 3-5 sek.. Miten lie muilla ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.11.2012, 20:14
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toukopar Näytä viesti
Moro vaan,
kuinka nopeasti muilla sammuu L-sarjan moottoreissa öljynpainevalo, kun lyö käyntiin. Nimittäin tuossa meijän hiluxissa valon sammumiseen/paineiden nousuun menee n.5sek, jos auto on seisonut vaikka vuorokauden. Täydellinen moottoriremontti on tehty ja mek.öljynpainemittari näyttää hyviä lukemia.
Kyl se tuosa mullaki muutaman sekunnin killottaa ku vääntää käymään vuorokauen seisonnan jälkeen. Aatelin sitte huolestua ku ei enää valo sammu
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.11.2012, 13:18
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toukopar Näytä viesti
Moro vaan,
kuinka nopeasti muilla sammuu L-sarjan moottoreissa öljynpainevalo, kun lyö käyntiin. Nimittäin tuossa meijän hiluxissa valon sammumiseen/paineiden nousuun menee n.5sek, jos auto on seisonut vaikka vuorokauden. Täydellinen moottoriremontti on tehty ja mek.öljynpainemittari näyttää hyviä lukemia.
Piti ihan tarkistaa ja tulos oli hiukka yllättävä: Kun auto on siten, että keula on alamäkeen niin valo sammuu hyvin nopeasti ja taas kun on keula ylämäkeen, niin kestää pitempään sammua. Kylmällä koneella.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.11.2012, 00:24
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Onko näissä 2,4 D Hiluissa joku siirto pumppu?
Kone oli pillun palasina eikä käynnisty?
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.11.2012, 20:19
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Letkussa kulkee paine ja kiihdytyksessä sitten pitäs toimia niin että se kara liikkuu ja säännöstelee ahdonalaista ruokaa.
Tuolla pajalla sanoivat että ensimmäiseksi saa kyniä pois tuollaisen virityksen, kansi vaihtoon ja manuaalisella ruuvilla säätö.
Samoin nuo rajoittimet poistivat.
Rosterista jos teet pakoputken saattaa vaatia jonkun joustopalan pakosarja liki, elää kuitenkin aina rajusti.
Mikähän paja ollut kyseessä. saa tuolla amisvirityksellä kyllä savua aikaan jossiitä tykkää, ja kulutusta kokorahan edestä. Se ahdonalainen syöttö siinä päällä tarkoittaa juuri sitä mikä sen nimi on. eli letkussa on ahtopaine, joka noustessa voittaa jousen voiman ja painaa karaa alaspäin jolloin siellä oleva rajoitintappi mahtuu menemään syvemmälle antaen lisää syöttöä. ensimmöiseksi kannattaa ehdä niin että hioo sitä uraa syvemmälle ja pyöräyttää karan syvin kohta eteenpäin autoa. 'sitten ottaa sen rajoitinrenkaan samalla pois. Ja jos auto savuttelee liikaa alhaalla ennen ahtoje nnousua, niin sitä kalvon alla olevaa jousta kannattaa kiriä, jolloin kalvon päälle tarvitsee enemmän painetta ennen syötön lisäystä. Itsellä se oli kohtuu kireällä sen takia että matkaajossa syötöt maltilliset. Paras viritys silti oli 12mm nestepää, ja tuo jäykempi jousi sinne kannen alle, sitten alkoi läjä jo liikkua ihan eri tahtiin. Tosin noepasti alkaa tuo orkkis kansi ahdistamaan..
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.11.2012, 20:23
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Mikähän paja ollut kyseessä. saa tuolla amisvirityksellä kyllä savua aikaan jossiitä tykkää, ja kulutusta kokorahan edestä. Se ahdonalainen syöttö siinä päällä tarkoittaa juuri sitä mikä sen nimi on. eli letkussa on ahtopaine, joka noustessa voittaa jousen voiman ja painaa karaa alaspäin jolloin siellä oleva rajoitintappi mahtuu menemään syvemmälle antaen lisää syöttöä. ensimmöiseksi kannattaa ehdä niin että hioo sitä uraa syvemmälle ja pyöräyttää karan syvin kohta eteenpäin autoa. 'sitten ottaa sen rajoitinrenkaan samalla pois. Ja jos auto savuttelee liikaa alhaalla ennen ahtoje nnousua, niin sitä kalvon alla olevaa jousta kannattaa kiriä, jolloin kalvon päälle tarvitsee enemmän painetta ennen syötön lisäystä. Itsellä se oli kohtuu kireällä sen takia että matkaajossa syötöt maltilliset. Paras viritys silti oli 12mm nestepää, ja tuo jäykempi jousi sinne kannen alle, sitten alkoi läjä jo liikkua ihan eri tahtiin. Tosin noepasti alkaa tuo orkkis kansi ahdistamaan..
Aika monen kehuma ja arvostama paikka nimeltä Mynä-Diesel, amispajaksi ei vielä ole sanottu, Mersujen Mekaksi kyllä
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.11.2012, 20:34
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

tuttu paikka kyllä, mutta amispaja kyllä sillon jos on tosiaan sinun autosta ottanut ahdonalaisen syötön pois, ja säätänyt syötön ainoastaan yhteen asentoon..
Ei sitten mitään järkeä ottaa pois hyvin pelaavaa laitetta pois käytöstä, tai sittne minulta jäi jotain välistä mikä siellä on mekaaniseksi muutettu?? Mersuihin tulee se ulkoinen syötön säätö katsastusta varten omastakin se löytyy, niin ei tartte kummosiesti puuhastella että savutus kurissa
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.11.2012, 21:36
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Mikähän paja ollut kyseessä. saa tuolla amisvirityksellä kyllä savua aikaan jossiitä tykkää, ja kulutusta kokorahan edestä. Se ahdonalainen syöttö siinä päällä tarkoittaa juuri sitä mikä sen nimi on. eli letkussa on ahtopaine, joka noustessa voittaa jousen voiman ja painaa karaa alaspäin jolloin siellä oleva rajoitintappi mahtuu menemään syvemmälle antaen lisää syöttöä. ensimmöiseksi kannattaa ehdä niin että hioo sitä uraa syvemmälle ja pyöräyttää karan syvin kohta eteenpäin autoa. 'sitten ottaa sen rajoitinrenkaan samalla pois.
Tuohon vielä pitää lisätä että rajoitinrengasta ei tuossa ollut, se tuli joskus jo ennen pajalla käyttöä katsottua.
Pöläytyksen päästää kiihdytyksessä kuten ennen pajalla käyntiä.
Mutta miten tuo kulutusta lisää?
Eikös se ole sama miten se tarvittava p-aine /km vauhtiin sinne koneeseen annetaan?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.11.2012, 21:39
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

no sillonhan se lisää jos se työntää samanmäärän koko ajan soppaa sinne koneelle, ahdonalaisella kannella syött pienellä ennen ahtoja, ja sitten vasta kaikki pelissä kun alkaa olemaan ahtoja. Mutta pääasia että pelaa kuten pitää.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 14:28 (GMT +2).