![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Turbo, kooleri, putkisto ja pumppu, kyllä sillä irtoaa tuo 140. Yläkierroksien hengettömyys on pumpun säätimen ominaisuus. Turbon valinnassa budjettiviritykseen on hyvä ohje etsiä tavoitellun tehon omaavasta moottorista kotoisin oleva turbo, bensalle bensakoneesta ja dieselille dieselkoneesta, mieluusti saman tyyppisestä (suoraruisku, etukammio etc...) moottorista.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Josko nyt on kysymyksessä Tojo niin noita ct.n ahtimia ei monikaan tuntunut haluavan / hallitsevan mitä soittelin läpi.
Toinen pajoista ei saanut aikaan vaikka lupasi, toisen tekele ei onnistunut. Jossakin paikkakunnalla saattaa olla se katsastusmies tarkempi niin orkkista ei kannata ainakaan hävittää josko turbon vaihtaa. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
"Vedot loppuu kierroksilla koska alkuperäinen pumppu rupeaa vähentämään syöttöä 3000 rpm jälkeen." Mahtaako tuolle voida tehdä jotai kotikonstein kun oman persdynonkin mukaan tuntuma on, että vedot katkeaa ennen aikojaan - jos nyt syötön vähennys on mukana 3000, vois tämä alkaa omasta mielestä vasta 3500 kierroksessa. Itselle vähän epäselvää miten se pumppu toimikaan tältä osin... Konehan tuntuu siltä, ettei siinä teho juuri kasvaisi jostain maksimiväännön kierroksista eteenpäin. Tekniikan Maailmassa 20/1998 on pickup vertailu. Siinä Hiluxin mosan arvot on 90 hevosvoimaa 3500 rpm ja 226 Nm/2200 rpm. Mitsubishi 100 hp/4000. 240 Nm/2000 Nissan 104/4000, 245 Nm/2000. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Minkäs vuotinen peli tekniikanmiehellä on?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on 1998 lopun LN170.
Puhutaaks nyt tollasesta jousesta mikä kuvassa vai mikä on homman nimi? http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm Lisäkysymyksenä tulee mieleen onko paksumpi pakoputki alkupäähän askarreltava itse vai saako sellaista jostain tilattua, mun oma hitsauskone on nimittäin puikkohitsausinvertteri ja ohuita putkia vähän hankala hitsata ![]() Tuumin jos alkuosa lähtis jollain 3 tuuman tai 2,5 tuuman putkella. Sehän on muuteskin aika ruosteinen, samalla putken sais paksunnettua. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla tuo downpipe tehty ihan mustilla putkiosilla riittävän avaraksi ja siitä sitten 64mm pakuputkella loput, mätänetin tavaraa ja 1kpl vaimentimia välissä, sekin läpihengittävä, asennusliimana kempin puikkokone ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oma muistikuva sellainen jos letkun otti irti, sitten loppu menohalut. Tulee mieleen voiko pneumaattisin konstein vaikuttaa menohaluun positiivisessa mielessä kun negatiivinen vaikutus onnistui noinkin helposti jos ymmärtäs kunnolla miten se kalvo-, jousi ja karahässäkkä vaikuttaa kun asiassa mukana siis: - keskipakovoima - jousi - kalvo, johon vaikuttaa oliko ali- vai ylipaine? Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Letkussa kulkee paine ja kiihdytyksessä sitten pitäs toimia niin että se kara liikkuu ja säännöstelee ahdonalaista ruokaa.
Tuolla pajalla sanoivat että ensimmäiseksi saa kyniä pois tuollaisen virityksen, kansi vaihtoon ja manuaalisella ruuvilla säätö. Samoin nuo rajoittimet poistivat. Rosterista jos teet pakoputken saattaa vaatia jonkun joustopalan pakosarja liki, elää kuitenkin aina rajusti. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuo oma pumppu oli laitettavana karan muotoilun ym hienosäädön suhteen kun Tojon pumppu kuulemma alkaa "suojelemaan" konetta ja alkaa pienentää ruokamäärää automaattisesti tuolla 4000rpm ja alle. Säädön jälkeen tuo kierti 5800rpm mutta pudottivat kiekat normitasolle. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() PS. jouset tilasin jouset.com sivustolta, Perhana kun en muista sitä jäykkyyttä ja mittoja, sähköpostin olen tyhjentäny ttehokkaasti niin ei löydy sitä viestiä enää. Voisin kyllä mitata niitä vakiojousen mittoja, mutta muistelen että olikohan jousivakiot jotain 6N/mm? orkkis ehkä oli 5N/mm. pitää tarkastaa
__________________
[O]=TOYOTA=[O] Viimeksi muokannut BryGgi : 17.11.2012 08:39 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Noniin, el ituossahan se on, en jaksanu omaa topiccia kahlata läpi mutta musitelin että voisi siellä olla tallessa. noilla mitoilla ottaisin vielä seuraavaksi löysemmän ja tiukemman jousen lisäksi ja vertailisin niillä missä paras veto. Tuo jousen jäykkyyshän puhtaasti vaan vastaa governorin keskipakovoimiin, joka voittaessaan jousen alkaa leikkaamaan syöttöä, jotkut keventää niitä governoorin painoja saadakseen nuo rajoitukset ylemmäs, mutta siinä on isompi purkaminen ja ei voi helpolla palauttaa vakioksi jos haluaa.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla on tuo kansi vaihettu pajan toimesta kun kikkailivat tuohon pumppuun lisää löylyä, en tiedä mitä muuta karan muokkauksen ja kannen lisäksi tekivät. Syötön alainen säätöruuvi myös erilainen ja saa annettua ähkyä lisää ja ihan hyvin nyt pelaa kun suuttimet vaihteli. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |