Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.11.2012, 20:19
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Letkussa kulkee paine ja kiihdytyksessä sitten pitäs toimia niin että se kara liikkuu ja säännöstelee ahdonalaista ruokaa.
Tuolla pajalla sanoivat että ensimmäiseksi saa kyniä pois tuollaisen virityksen, kansi vaihtoon ja manuaalisella ruuvilla säätö.
Samoin nuo rajoittimet poistivat.
Rosterista jos teet pakoputken saattaa vaatia jonkun joustopalan pakosarja liki, elää kuitenkin aina rajusti.
Mikähän paja ollut kyseessä. saa tuolla amisvirityksellä kyllä savua aikaan jossiitä tykkää, ja kulutusta kokorahan edestä. Se ahdonalainen syöttö siinä päällä tarkoittaa juuri sitä mikä sen nimi on. eli letkussa on ahtopaine, joka noustessa voittaa jousen voiman ja painaa karaa alaspäin jolloin siellä oleva rajoitintappi mahtuu menemään syvemmälle antaen lisää syöttöä. ensimmöiseksi kannattaa ehdä niin että hioo sitä uraa syvemmälle ja pyöräyttää karan syvin kohta eteenpäin autoa. 'sitten ottaa sen rajoitinrenkaan samalla pois. Ja jos auto savuttelee liikaa alhaalla ennen ahtoje nnousua, niin sitä kalvon alla olevaa jousta kannattaa kiriä, jolloin kalvon päälle tarvitsee enemmän painetta ennen syötön lisäystä. Itsellä se oli kohtuu kireällä sen takia että matkaajossa syötöt maltilliset. Paras viritys silti oli 12mm nestepää, ja tuo jäykempi jousi sinne kannen alle, sitten alkoi läjä jo liikkua ihan eri tahtiin. Tosin noepasti alkaa tuo orkkis kansi ahdistamaan..

__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.11.2012, 20:23
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Mikähän paja ollut kyseessä. saa tuolla amisvirityksellä kyllä savua aikaan jossiitä tykkää, ja kulutusta kokorahan edestä. Se ahdonalainen syöttö siinä päällä tarkoittaa juuri sitä mikä sen nimi on. eli letkussa on ahtopaine, joka noustessa voittaa jousen voiman ja painaa karaa alaspäin jolloin siellä oleva rajoitintappi mahtuu menemään syvemmälle antaen lisää syöttöä. ensimmöiseksi kannattaa ehdä niin että hioo sitä uraa syvemmälle ja pyöräyttää karan syvin kohta eteenpäin autoa. 'sitten ottaa sen rajoitinrenkaan samalla pois. Ja jos auto savuttelee liikaa alhaalla ennen ahtoje nnousua, niin sitä kalvon alla olevaa jousta kannattaa kiriä, jolloin kalvon päälle tarvitsee enemmän painetta ennen syötön lisäystä. Itsellä se oli kohtuu kireällä sen takia että matkaajossa syötöt maltilliset. Paras viritys silti oli 12mm nestepää, ja tuo jäykempi jousi sinne kannen alle, sitten alkoi läjä jo liikkua ihan eri tahtiin. Tosin noepasti alkaa tuo orkkis kansi ahdistamaan..
Aika monen kehuma ja arvostama paikka nimeltä Mynä-Diesel, amispajaksi ei vielä ole sanottu, Mersujen Mekaksi kyllä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.11.2012, 20:34
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

tuttu paikka kyllä, mutta amispaja kyllä sillon jos on tosiaan sinun autosta ottanut ahdonalaisen syötön pois, ja säätänyt syötön ainoastaan yhteen asentoon..
Ei sitten mitään järkeä ottaa pois hyvin pelaavaa laitetta pois käytöstä, tai sittne minulta jäi jotain välistä mikä siellä on mekaaniseksi muutettu?? Mersuihin tulee se ulkoinen syötön säätö katsastusta varten omastakin se löytyy, niin ei tartte kummosiesti puuhastella että savutus kurissa
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.11.2012, 20:42
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
tuttu paikka kyllä, mutta amispaja kyllä sillon jos on tosiaan sinun autosta ottanut ahdonalaisen syötön pois, ja säätänyt syötön ainoastaan yhteen asentoon..
Ei sitten mitään järkeä ottaa pois hyvin pelaavaa laitetta pois käytöstä, tai sittne minulta jäi jotain välistä mikä siellä on mekaaniseksi muutettu?? Mersuihin tulee se ulkoinen syötön säätö katsastusta varten omastakin se löytyy, niin ei tartte kummosiesti puuhastella että savutus kurissa
Se alipainekansi siitä meni poistoon letkuineen ja jonkun toisen pumpun kannen laittoivat tilalle, siinä ruuvi millä sen ahdonalaisen säätivät.
Sisäkaluille en tiedä mitä tehtiin, paikalla kun en silloin ollut, liikesalaisuus
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.11.2012, 21:36
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Mikähän paja ollut kyseessä. saa tuolla amisvirityksellä kyllä savua aikaan jossiitä tykkää, ja kulutusta kokorahan edestä. Se ahdonalainen syöttö siinä päällä tarkoittaa juuri sitä mikä sen nimi on. eli letkussa on ahtopaine, joka noustessa voittaa jousen voiman ja painaa karaa alaspäin jolloin siellä oleva rajoitintappi mahtuu menemään syvemmälle antaen lisää syöttöä. ensimmöiseksi kannattaa ehdä niin että hioo sitä uraa syvemmälle ja pyöräyttää karan syvin kohta eteenpäin autoa. 'sitten ottaa sen rajoitinrenkaan samalla pois.
Tuohon vielä pitää lisätä että rajoitinrengasta ei tuossa ollut, se tuli joskus jo ennen pajalla käyttöä katsottua.
Pöläytyksen päästää kiihdytyksessä kuten ennen pajalla käyntiä.
Mutta miten tuo kulutusta lisää?
Eikös se ole sama miten se tarvittava p-aine /km vauhtiin sinne koneeseen annetaan?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.11.2012, 21:39
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

no sillonhan se lisää jos se työntää samanmäärän koko ajan soppaa sinne koneelle, ahdonalaisella kannella syött pienellä ennen ahtoja, ja sitten vasta kaikki pelissä kun alkaa olemaan ahtoja. Mutta pääasia että pelaa kuten pitää.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.11.2012, 21:51
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
no sillonhan se lisää jos se työntää samanmäärän koko ajan soppaa sinne koneelle, ahdonalaisella kannella syött pienellä ennen ahtoja, ja sitten vasta kaikki pelissä kun alkaa olemaan ahtoja. Mutta pääasia että pelaa kuten pitää.
Mutta edelleenkin tyhmä kysymys, josko nyt 80km/h vauhdissa menee se x-määrä naftaa niin eikö ole sama lykkääkö se minkä määräämänä sen sopan sinne koneeseen?
Vastaavastihan silloin ei kaasua tarvitse painaa niin paljoa kun ahdonalaista lykkää, eikös niin?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.11.2012, 21:55
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Mutta edelleenkin tyhmä kysymys, josko nyt 80km/h vauhdissa menee se x-määrä naftaa niin eikö ole sama lykkääkö se minkä määräämänä sen sopan sinne koneeseen?
Vastaavastihan silloin ei kaasua tarvitse painaa niin paljoa kun ahdonalaista lykkää, eikös niin?
no tasakaasulla ei niinkään, mutta eniten se vaikuttaa kyläpyörittelyssä, kun alhaalta ei tule savuna dieselit ulos. tasakaasulla vaikuttaa taas ahdin mikä paikoillaan miten se kulkee.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.11.2012, 22:15
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
no tasakaasulla ei niinkään, mutta eniten se vaikuttaa kyläpyörittelyssä, kun alhaalta ei tule savuna dieselit ulos. tasakaasulla vaikuttaa taas ahdin mikä paikoillaan miten se kulkee.
No tuollaista ongelmaa ei ole, savutuksen suhteen muutosta ei tapahtunut ainakaan silmämääräisen "mittauksen" mukaan.
Katsastusarvoilla kulutus taas nousee mutta "normisäädöillä" sitten pikkuisen laskee, ajossa taas huomattava ero.
Tuossa nurkka-ajossa kun vaikuttaa se polkimen raskaus eniten, olkoot säädöt ja säätimet millaiset vaan.
Rengastuksella sitten saa sen 1l / 100km säädeltyä helpostikkin.
Noilla 31x10,5 renkailla At / vast kuviolla kun pakkaa se 10 tai 10+ olemaan kulutus.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.11.2012, 22:19
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Mutta edelleenkin tyhmä kysymys, josko nyt 80km/h vauhdissa menee se x-määrä naftaa niin eikö ole sama lykkääkö se minkä määräämänä sen sopan sinne koneeseen?
Vastaavastihan silloin ei kaasua tarvitse painaa niin paljoa kun ahdonalaista lykkää, eikös niin?
Tuli sellastakin mieleen, että vanhemmissa Hiacen koneissa ei ollut tollasta kun ei turboakaan löytynyt. Nehän tuntu matalilla kierroksilla vähän ronskimmalta. Itsellä oli joskus 1980-luvun alusta Datsun pickup ja siinä oli 2,2 vaparikone. Siitä tuli jostain syystä mustaa sauhua karmeesti kaasu pohjassa, mutta oli kova vetää alhaalta.

Luulis tollasesta ahdonalaisen syötön säätimestä olevan hyötyä silloin jos koneeseen enempikin syöttöä tyrkättäs. Eihän tosta nykyisellään paljon mustaa tule.

Mä taidan eka tehä sille lakritsille vähän tilaa pakoputkeen, tämä on kyllä hyvä keskustelu kun rupeaa sen karan idea hahmottumaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.11.2012, 06:52
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Tuli sellastakin mieleen, että vanhemmissa Hiacen koneissa ei ollut tollasta kun ei turboakaan löytynyt. Nehän tuntu matalilla kierroksilla vähän ronskimmalta. Itsellä oli joskus 1980-luvun alusta Datsun pickup ja siinä oli 2,2 vaparikone. Siitä tuli jostain syystä mustaa sauhua karmeesti kaasu pohjassa, mutta oli kova vetää alhaalta.

Luulis tollasesta ahdonalaisen syötön säätimestä olevan hyötyä silloin jos koneeseen enempikin syöttöä tyrkättäs. Eihän tosta nykyisellään paljon mustaa tule.

Mä taidan eka tehä sille lakritsille vähän tilaa pakoputkeen, tämä on kyllä hyvä keskustelu kun rupeaa sen karan idea hahmottumaan.
Taitaa nuo kaikki dieselit lykätä mustaa jos isolla vaihteella alkaa vedättään, oli turboa tai ei, tuossa omassa on jopa alavääntöä verrattuna alkuasetelmaan ja tuo vääntö / turbon toimiminen on tasaista koko kierrosalueella.
Sillä pajan tekemällä "viritysahtimella" ja alkuperäisellä pumpun kannella oli sellainen pieni nykäys kaasua polkaistessa eikä veto ollut yhtä tasainen koko kierroslukualueella kuin nyt, toki tuo puhallinkin varmaan vaikuttaa asiaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 14:57 (GMT +2).