Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.11.2012, 16:12
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Jos sammutat päävirtakytkimestä, niin latureita kannattaa olla paljon varalla...
edes nuo Magnetoinnin ensin katkaisevat päävirtakytkimet eivät anna 100% suojaa....
Ei se laturi mihinkään hajoa, yhtään laturia ei ole kymmenen vuoden kisauran aikana palanut vaikka kaikki autot on sammutettu päävirtakatkaisijasta. Sitten saattaa palaa jos päävirtakatkaisija on kytketty maapuolelle. Kuusinapainen katkaisija on parempi niin saa kaikki piirit virrattomiksi. Tavallisella kaksinapaisellakin pärjää, mutta sen joutuu kytkemään niin, että laturilta tuleva paksu johto menee samaan napaan kuin akulta tuleva (eli laturin on jatkuvasti jännitteellinen ja voi tyhjentää akun tai polttaa auton jos laturiin tulee vikaa). Jos kytkee kaksinapaisen päävirtakatkaisijan niin, että akulta tuleva päävirtakaapeli ja laturin plus-navasta tuleva kaapeli ovat erinavoissa ei auto sammu vaan jatkaa käymistään vaikka kääntää päävirtakatkaisijan pois päältä. Tämänkin ongelman kyllä saa ratkaistua riittävän isolla releleellä laturin piuhan välissä, jolloin laturin ja akun voi kytkeä eri napoihin. Ja laturin herätejohdon väliin pitää muistaa sitten laittaa merkkivalo 3-5W.

Starttinappi on helppo kytkeä: päävirtakytkimen ei akun puoleisesta navasta johto starttinapille ja napilta startin soleinoidin herätenapaan. Ja siitä päävirtakatkaisijan ei akunpuoleisesta navasta paksu johto startin solenoidin plus-napaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.11.2012, 16:22
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

2 vuotta sitten laitoin oman asconan käyntii, oli 10 vuotta seisonut ladossa osto hetkellä.

- tarkastin öljyt ja jäähdytys nesteet, hapettumat pois jakajasta , akku kiinni täydellä virralla ja huikkaa kaasariin ja tulille!

Yks mikä voisi olla myös hyvä jos vaihtaa öljyt ja jos pystyy niin ajaisi öljypaineet koneeseen ennen käynnistystä jos mahdollista.
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.11.2012, 18:21
Rompe:n Avatar
Rompe Rompe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Säkylä, Finland.
Viestit: 462
Perusasetus

kannattomatkin virtalukonpultit saa ihan tavan työkaluilla irti ja virtalukonpohja on parilla perus ruuvilla lukon jatkeena.
Pohjasta saa virrat päälle ja startattua vaikka meisselillä.

Ite joskus jouduin lukon irrottamaan kun oli niin kuivunu ettei avain kiertyny enää ja tää tapahtu kaverin pihalla työkaluina papukaijatongit ja joku lyöntimeisseli Virtalukko nipparilla kojelaudan reunaan roikkumaan ja siitä meisselillä käymään sen aikaa et sai lioteltua lukon notkeeks

Ja muistaakseni lukituskieli irtoaa lukon mukana
__________________
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, saa siitä palkan

Viimeksi muokannut Rompe : 06.11.2012 18:25
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.11.2012, 19:47
puikkis:n Avatar
puikkis puikkis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.04
Sijainti: Helsinki, .
Viestit: 157
Perusasetus

Huonolle pyörittämiselle saattaa pitkään seisseessä autossa syynä olla hapertuneet virta- ja maakaapelit.
Oma ralliauto seisoi neljä vuotta ja uudella akulla pyöritti huonosti.

Uusi ihan suosiolla maakaapeli akulta koriin ja korista moottorin lohkoon.
Samoin plussa kaapeli uusiksi startille, niin johan alkaa pyörimään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.11.2012, 22:42
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Noniin taas on ihmetelty escorttia tällekkin päivälle..

Käytin tankin poissa ja putsasin, samoin putsasin polttoaine linjat.. Irrotin virtalukon pohjan ja sieltähän sai sitten meisselilä starttailtua.. Ilman tulppia jaksaa kyllä pyörittää mutta tulppien kanssa todella huonosti, mistähän tämä johtuu Virtaa varmasti menee kun annoin toisesta autosta apuvirtaa starttiin niin kierrokset laskee... Ruikkasin bensaa palotilaan tulpan reijästä, sen jälkeen starttaus niin kerran "pamautti" ja taas sama meno, uusi yritys bensan kanssa ja lupasi jo vähän, pyöritti sen jälkeen normaalisti muutaman kerran ja sitten taas helvetin laiskasti..

Ajattelin seuraavaksi käyttää kaasarit pöydällä ja putsailla, irrottaa virtalukon että saa rattilukon pois ja sitten hinaamalla käyntiin.. Onkohan kannattavaa?

Mitä jos startille antaisi suoraan virtaa niin näkisi ainakin onko vika hapettuneissa johdoissa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.11.2012, 22:58
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

pistäiskö puristukset hanttiin

vastaus kysymyksiisi onkin jo tuolla, aiempana
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.11.2012, 23:06
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Noista muuta tiiä,mutta voisi kuvitella että siellä hieman enemmän ruttua kun jossain vakio mossessa...

Putsaa ne johdot, lataa akku, vaiha tulpat jos et jo vaihtanu,ja anna pikku tuhaus vaikka pilottia sille , tai sitten vaan huikkabensaa kaasariin. Jos se kerran on jo elonmerkkiä antanu niin kyllä se siitä virkoaa eikä se hinauskaan huono idea ole.

Jos se öysähtelee vastaan niin sytty on ehkä aikaisella.

Ja Jos siellä ei virta riitä niin se ei ehkä jaksa antaa kunnon kipinää eli siksi se oma akku pitää olla timmissä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.11.2012, 23:12
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Noista muuta tiiä,mutta voisi kuvitella että siellä hieman enemmän ruttua kun jossain vakio mossessa...

Putsaa ne johdot, lataa akku, vaiha tulpat jos et jo vaihtanu,ja anna pikku tuhaus vaikka pilottia sille , tai sitten vaan huikkabensaa kaasariin. Jos se kerran on jo elonmerkkiä antanu niin kyllä se siitä virkoaa eikä se hinauskaan huono idea ole.

Jos se öysähtelee vastaan niin sytty on ehkä aikaisella.

Ja Jos siellä ei virta riitä niin se ei ehkä jaksa antaa kunnon kipinää eli siksi se oma akku pitää olla timmissä.
Niin onhan siellä varmasti kovemmat puristukset kuin vakio peleissä mutta silti ihmetyttää tuo laiskasti pyöriminen.. Mutta pitääpä katella nuo teidän mainitsemat asiat viellä läpi..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Millä kauan seisseen mopon tankki puhtaaksi Jess Tekniikka & Jutustelu 7 25.05.2011 20:56
Kuinka kauan kestää 323 mazda Hippo Chit-Chat 33 07.01.2008 10:17
Kuinka kauan kestää? Ozer Kysy Piinalta 2 11.11.2005 18:23
Kuinka kauan tarvitaan suitsan voittoon? KariSalmelainen This And That 15 01.10.2003 11:34
Olet ollut liian kauan Suomessa jos... bono Bullshit 0 27.11.2002 19:50


Sivu luotu: 05:01 (GMT +2).