![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Täytyy muistaa, että laki siirtoluvasta ei ole muuttunut koko cupin olemassa olon aikana oleelisesti. Ei pitäisi mennä sääntöjä muuttamaan koska laki on saman sisältöinen kuten ennenkin...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo on sama, auttaako se että aiemmin ollaan toimittu vastoin asetuksia mutta nyt vasta on ohjeistettu asiaankuuluvia tahoja noudattamaan pykäliä?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
No jos halutaan pykäliä noudattaa niin renkaatkin pitäis olla otteen mukaiset yms
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nyt taidettiin keskustella siirtoluvista...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mun mielestä keskustelu on kuitenkin cupin linjan vedosta asioihin.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ok, ollaan selkeesti erimieltä mutta se se suotakoon.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
No mitä sillä on väliä jos yhden lain rikkomisesta siirrytään rikkomaan toista lakia ?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Niin paitsi tulkinta siirtokilpien myöntämisestä kilpailukäyttöön, nyt pitää kilpailun näkyä em. mainituissa kalentereissa, vuosi sitten sai laput, jos oli kyseessä kilpailu, ainakin itse sain parit laput viime vuonna ihan kisa käyttöön.
TEMÄHIK DEFE LEIMALLE |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Väärällä perusteella myönnetyt laput ei tee tulkinnasta oikeaa, laki on oikeesti ihan selvä kilpailujen suhteen ja on ollut aina, tosin suunnistuskisoihin voisi soveltaa lain mainintaa "muusta erityisestä syystä"
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Tänää muutamien kilpailuja kiertäneiden kanssa juttelin moni meinas että dolly ennemmin kun alkaa uutta autoa tekemään koska vuoden päästä voi olla rengas ratsia ongelma sitten on taas tehty ihan turhaa työtä ja rahaa mennyt hukkaan ja aika monella on auto pakettiautona/huoltoautona eli jos takapenkit niin voi 10000euroa napsahtaa veroja kyytiläisestä eihän ne kaikki autot mene aina samalle alueelle yleensä kisan alussa on hiukan ruuhkaa tunti eteenpäin ei ketään missään väki on alueilla ja sieltä tullaan noin 15min-30min välein sitten ulos tällaisella hinaus puomillakin ottaa auton parissa minuutissa hinaukseen ja on laillista jos hinattavassa autossa on vakuutus kyllä mahdollisuuksia on jos on haluja Ihan selvästi cup-pi komitealla ei ole haluja eli varmaan tulee uusi cup-pi jolla on toinen näkemys asiaan kyllä kilpailua voidaan jatkaa kaikilla luokilla mutta hiukan eri tavalla ja eri säännöillä ja täysin laillisin keinoin jota ei pysty kaatamaan tälläsillä byrokraattisilla keinoilla kun nykyinen cuppi kaadettiin. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mikä siinä on että ei voi mennä akk alaiseksi. Silloin saa kilpiä ja rakentelu jatkuu. Olisipihan kerrankin säännöt!
Taitaapi kadota jokunen auto. Vitun hienoo ku on kilpuri, johon tuli upotettua iso kasa rahaa. En todellakaan aio katsastaa jeeppiä ja täysi mahdottomuus. Tulen itse ajamaan outlaw kisat Crossikisoja....toivon lisää oma sm sille. Järjestäjät huutakoon hep.. Puuhataan ensi vuodelle monta crossii. Askolassakin mahdollista järjestää...suunnitellaan Jeep keltainen Askolan off road ry |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Volvon akselin kaventaminen heikentää entisestään jo muutenkin heikkoa pyöränlaakerointia ja olkatapin laakerointia, koska vanteen et lukua on muutettava kavennuksen verran negatiiviseen suuntaan, että renkaat sopii kääntymään. Mielestäni Volvolaisen kaventamisessa ei ole mitään järkeä.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mikä estää ajamasta suorilla akseleilla protoissa?
Saahan leveyden puolesta leimattua ainakin hj,hdj,patrol +gr,ranget ,land roverit, jenkki möröt. Onhan siinä noita vaihtoehtoja jo monen näköisiä ja miks ei voi ajaa c303:lla? |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Periaatteessa tässä ollaan tekemässä päätöstä joka olisi ainakin miun mielestä pitäny tehdä jo ajat sitten, aikataulu vaan melko tiukka eikä minkäänlaista siirtymä-aikaa
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ihmettelen kauhiasti miten helvetissä tää aihe meni porttaalikeskusteluksi?
Montako autokuntaa ajoi modissa punakilvilla kolmen viimevuoden aikana? Monessako oli porttaalit? Nyt on kyse 50% cuppiin osallistuvista luokista... Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 21.09.2012 20:47 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ja sääntöuudistus koskee kuitenkin yli 50% kilpailijoita.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Tätä juuri yritin pukea tekstiksi
![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tietysti, jos katsastusmies uskaltaa tulkita asian niinkuin LM:n päätös auton rakenteen muuttamisesta 779/1998 sanoo, niin silloinhan porttaalien katsastus ei ole mikään ongelma edes LJ:hin |
#19
|
||||
|
||||
![]()
ei kenelläkää oo käyny mielessä käyvä ajamaa jotai juttua miks nuo isot pyörät ois nii kauheita ettei sais vaikka iha leimaankin?
tai porttaalit ja + 150mm korotukset? kaikkee pitää ilmeisesti taipua mitä joku möhelö keksii? inseille se saatanan testi rata kaikkine pujotteluinee jarru testit yms ja jos ei kestä radal ja jarrut hiipuu ni ei läpi? ohane tähäkki asti kestänt raitil nuo laittomat maasturit ![]() ei liity aiheesee mut eip'ä paljo jaksa kinostaa, en aja ees kuppia, lähinnä otan sitä tarmokkaasti ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#20
|
|||
|
|||
![]()
tyssäspä meidän kilpaura lyhyeen, kun ei ehditty vielä ees niihin ensimmäisiin kisoihin, tuo lyhennetty lavamallin patrolli voi olla aika vaikee katastaa... (eikä oo alkuperäinen laviska...)
![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edit: Eiku kyse olikin patukasta. No, kyllä koriin saa muutoksia tehdä silti eli pelkästään tuolla perusteella ei katsastus jää tekemättä. |
#22
|
||||
|
||||
![]()
pohjanmaan häiyyltä loppuu kans kisat
![]() |
#23
|
|||
|
|||
![]()
on siitä runkokin lyhennetty...
|
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
onneks tuo on vain mielipide, joku fakta ois kiva tueks... ![]() ja tuo Lallin juttu puomien ja trailerisiirtojen näppäryydestä kuvastaa hyvinkin sitä, että montaa kisaa ei lie kierretty... useamman tunnin jonoja ajoalueille on nähty aíemminkin, ja siihen nyt sitten lisäks hinaukset: "eiku ei me tänne jäädäkään mennään tuonne äkkiä täysillä kärry vipottaen" niin hohhoh... säännöt muuttuu - sen mukaan mennään... hiukan kyllä tuli äkkiä, mutta nyt on helppo ymmärtää miks tiettyjen henkilöiden protokilpurit on pantu myyntiin tässä ihan lähiaikoina... melko mautonta sisäpiirin hyväkskäyttöä jos niin on
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 21.09.2012 22:25 |
#25
|
||||
|
||||
![]()
juu ei oo vissii kaikille iha "yllärinä" tullu..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4x4cup suunnistus / säännöt 2011 | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 06.03.2011 22:58 |
Suunnistus cupin Säännöt* edit.kaudelle 2009* | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 770 | 18.04.2010 22:20 |
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt | tikpe | Chit-Chat | 1 | 12.06.2008 08:58 |
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.02.2005 09:25 |