![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ja tästä tuli tietty sekin mieleen että pitäis nikkaroida joku sopivanmittainen jarruputki autoon valmiiksi, aika paljon helpompi vaihtaa koko putkin kuin alkaa metsässä nikkaroimaan halppistyökaluilla vähän lyhyenläntään putkeen uutta päätä. Laitetaanpa tehtävälistalle... (ja kas kummaa, siellähän oli jo aika monta muutakin vastaavaa asiaa...) :-)
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta jarru putki kojeesta itelläki on sama härveli, toimii ihan ok jos vaan on pelkkää kupari putkea. Eli ei esim sitä mitä motonet myy nikkeli/kupari seosta, käy sekin jos lämmittää putken sitten onnistuu nätisti.
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pitänee kokeilla itekkin tuota lämmittämistä.
Mulla siis myös tuo samainen kartiotyökalu mutta en ole saanut tuollaiseen kupari/nikkeliputkeen yhtään päätä onnistumaan. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on parissa autossa ollut tuo kielletty "ylimääräinen jatkos" takajarruputkessa n. puolivälissä ja yksi valmis parimetrinen putki varuiksi.
Parimetrisenkin putken kun saa sullottua tarvittaessa vaikka konehuoneeseen, mutta alimittaista ei yleensä saa venytettyä sopivaksi... Eli tuo yksi pitkä putki käy mihin vaan kohtaan autossa. ![]() ![]() ![]() Nyt tuli kylläkin mitta täyteen noiden putkien kanssa, kun onnistuin eilisiltana katkaisemaan jarruletkujen vaihdossa kummankin etuputken Chevystä.. Pitää käydä hakemassa ihan kunnollinen päättelykone, niin ei jatkossa enää homma tyssää siihen, että joutuu lähtemään kaupunkireissulle emännän autolla ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
itse on tullut aina tehtyä tollasella ruuvipenkkimallilla, siinä ei ainakaan tunnu että tarvitsisi lämmitellä tuota kupari/nikkeliputkea, sillon tällön tulee vähän pitkiä putkia kun tekee mielummin pitkän kun lyhkäsen, ylimääräisen pituuden saa hukattua helposti kun tekee sellaisen ylimääräisen tärinän vaimentimen
![]() tollanen ruuvipenkki malli on kyllä kömpelö jos pitää auton alla tehdä jatko tai jostain syystä päitä puristella siellä, se onnistuu jotenkuten kun käyttää apuna isoa mutterisorvia ja survoo sen jonnekkin palkin tai tukivarren väliin, jos ei ole apukäsiä.
__________________
Ei kaikki ole romua mikä on ruosteessa ! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei tunnu onnistuvan sit ollenkaan. Ekalla sarjalla sain ehkä kolme yritystä kun se puristinkärjen pää meni tohjoksi. Vaihdoin uuteen ja siitä meni ekalla kerralla. Palautin toisenkin sarjan Motonettiin ja hain IKH:ltä kolmannen, en keksi mitään muuta ku et joku maanantaierä Motonetillä? Ihan 4,75mm kuparinikkeliputkea tuo on. Jos tuolla kolmannellakaan ei onnistu nii mikä perkele tässä on
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Miulla on biltemasta haettu ihan saman näkönen ittu erkele aatana laitos, sillä varmaan ~30 päätä tehty ja näkyyhän siinäkin pienet jäljet tossa kärjessä mut ei oo haitannu käyttöä.. Käytätkö niitä käikäleitä
![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jarruputkityökalu (biltema) kokemuksi | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 19.09.2009 14:24 |