![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuo kiristysongelma selvisi itsellä niin että ensin lähinnä putkea oleva ruuvi tiukalle ja sitten se kauempana oleva, tulee enemmän vipua puristukseen. Ja vanhaan lasinkovaan tojotan putkeen ei kannata edes yrittää päätä, enemmän kuin puolet kerroista päättyy repeämään kartiossa. Ennemmin vaikka 5m kieppi uutta pilliä metsään mukaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Toimiva keksintö toi IKH motonet malli on, etenkin metsäreissuilla on osoittautunut hyväksi.
Hinta-laatusuhde kuitenkin kohillaan. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Toi "Paavon" kuvan mallin tais olla n. 90€:a ku vielä sitä sai Biltemasta. Ilmeisesti ei kannattanut pitää tota ennään, kun ei mennyt tota kalliimpaa kaupaksi.
Ja kyllähän hyvästä kannattaa aina vähän maksaa, kun se säästää paljon. Ittellä omassa huoltoautossa on kunnollinen ruuvipenkki ihan, eikä mikään sen näkönen sit. Maasto/auton alla tekoa ajatellen IKH jne, eli noi alta 40€:n työkalut on hyvä olla mukana et saa ensi apua edes ja vaik vähän putkee ja nippooja lokerikossakin. Talliin sit kunnollinen. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
IKH/Motonet malli toimii. Sen kerran kun olen tehnyt koko auton putket uusiksi niin on toi asiansa ajanut. Hienommilla vehkeillä varmaan hyvä tehdä ammatikseen mutta harrastepelinä IKH riittää.
T/P & Disco1 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Halpistyökalut toimii monesti kun niitä hieman säätää, sama kai kinkki tunkissa jossa ei ole koneistettuja pintoja. kun hieman hioi niin toimii paremmin. Itse käytän halpis vehkeitä ja jotkut jopa toimii.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#6
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
SLCK#357 TOYOTA laatuun voi luottaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tojotan jarruputket taitaa olla terästä tai ei ainakaan kuparia ole.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ja tästä tuli tietty sekin mieleen että pitäis nikkaroida joku sopivanmittainen jarruputki autoon valmiiksi, aika paljon helpompi vaihtaa koko putkin kuin alkaa metsässä nikkaroimaan halppistyökaluilla vähän lyhyenläntään putkeen uutta päätä. Laitetaanpa tehtävälistalle... (ja kas kummaa, siellähän oli jo aika monta muutakin vastaavaa asiaa...) :-)
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta jarru putki kojeesta itelläki on sama härveli, toimii ihan ok jos vaan on pelkkää kupari putkea. Eli ei esim sitä mitä motonet myy nikkeli/kupari seosta, käy sekin jos lämmittää putken sitten onnistuu nätisti.
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Pitänee kokeilla itekkin tuota lämmittämistä.
Mulla siis myös tuo samainen kartiotyökalu mutta en ole saanut tuollaiseen kupari/nikkeliputkeen yhtään päätä onnistumaan. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on parissa autossa ollut tuo kielletty "ylimääräinen jatkos" takajarruputkessa n. puolivälissä ja yksi valmis parimetrinen putki varuiksi.
Parimetrisenkin putken kun saa sullottua tarvittaessa vaikka konehuoneeseen, mutta alimittaista ei yleensä saa venytettyä sopivaksi... Eli tuo yksi pitkä putki käy mihin vaan kohtaan autossa. ![]() ![]() ![]() Nyt tuli kylläkin mitta täyteen noiden putkien kanssa, kun onnistuin eilisiltana katkaisemaan jarruletkujen vaihdossa kummankin etuputken Chevystä.. Pitää käydä hakemassa ihan kunnollinen päättelykone, niin ei jatkossa enää homma tyssää siihen, että joutuu lähtemään kaupunkireissulle emännän autolla ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
itse on tullut aina tehtyä tollasella ruuvipenkkimallilla, siinä ei ainakaan tunnu että tarvitsisi lämmitellä tuota kupari/nikkeliputkea, sillon tällön tulee vähän pitkiä putkia kun tekee mielummin pitkän kun lyhkäsen, ylimääräisen pituuden saa hukattua helposti kun tekee sellaisen ylimääräisen tärinän vaimentimen
![]() tollanen ruuvipenkki malli on kyllä kömpelö jos pitää auton alla tehdä jatko tai jostain syystä päitä puristella siellä, se onnistuu jotenkuten kun käyttää apuna isoa mutterisorvia ja survoo sen jonnekkin palkin tai tukivarren väliin, jos ei ole apukäsiä.
__________________
Ei kaikki ole romua mikä on ruosteessa ! |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ei tunnu onnistuvan sit ollenkaan. Ekalla sarjalla sain ehkä kolme yritystä kun se puristinkärjen pää meni tohjoksi. Vaihdoin uuteen ja siitä meni ekalla kerralla. Palautin toisenkin sarjan Motonettiin ja hain IKH:ltä kolmannen, en keksi mitään muuta ku et joku maanantaierä Motonetillä? Ihan 4,75mm kuparinikkeliputkea tuo on. Jos tuolla kolmannellakaan ei onnistu nii mikä perkele tässä on
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jarruputkityökalu (biltema) kokemuksi | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 19.09.2009 14:24 |