Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.07.2012, 12:30
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Tuo kiristysongelma selvisi itsellä niin että ensin lähinnä putkea oleva ruuvi tiukalle ja sitten se kauempana oleva, tulee enemmän vipua puristukseen. Ja vanhaan lasinkovaan tojotan putkeen ei kannata edes yrittää päätä, enemmän kuin puolet kerroista päättyy repeämään kartiossa. Ennemmin vaikka 5m kieppi uutta pilliä metsään mukaan.

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.07.2012, 12:46
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

Toimiva keksintö toi IKH motonet malli on, etenkin metsäreissuilla on osoittautunut hyväksi.
Hinta-laatusuhde kuitenkin kohillaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.07.2012, 17:43
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Toi "Paavon" kuvan mallin tais olla n. 90€:a ku vielä sitä sai Biltemasta. Ilmeisesti ei kannattanut pitää tota ennään, kun ei mennyt tota kalliimpaa kaupaksi.

Ja kyllähän hyvästä kannattaa aina vähän maksaa, kun se säästää paljon. Ittellä omassa huoltoautossa on kunnollinen ruuvipenkki ihan, eikä mikään sen näkönen sit.

Maasto/auton alla tekoa ajatellen IKH jne, eli noi alta 40€:n työkalut on hyvä olla mukana et saa ensi apua edes ja vaik vähän putkee ja nippooja lokerikossakin. Talliin sit kunnollinen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.07.2012, 17:57
p0hamala p0hamala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 145
Perusasetus

IKH/Motonet malli toimii. Sen kerran kun olen tehnyt koko auton putket uusiksi niin on toi asiansa ajanut. Hienommilla vehkeillä varmaan hyvä tehdä ammatikseen mutta harrastepelinä IKH riittää.

T/P & Disco1
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.07.2012, 18:19
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Halpistyökalut toimii monesti kun niitä hieman säätää, sama kai kinkki tunkissa jossa ei ole koneistettuja pintoja. kun hieman hioi niin toimii paremmin. Itse käytän halpis vehkeitä ja jotkut jopa toimii.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.07.2012, 21:49
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

hyvinhän toi ikhn jarruputkityökalu tuntuu toimivan hintaasa nähden , hetki meni et miten se toimii . mut onpahan nyt sit työkalu ni saa sahvarilla tehtyy uuden putke jos katkee/ repee irti .
__________________
SLCK#357
TOYOTA laatuun voi luottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.07.2012, 12:09
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
vanhaan lasinkovaan tojotan putkeen ei kannata edes yrittää päätä, enemmän kuin puolet kerroista päättyy repeämään kartiossa.
Tojotan jarruputket taitaa olla terästä tai ei ainakaan kuparia ole.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.07.2012, 13:22
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Ja tästä tuli tietty sekin mieleen että pitäis nikkaroida joku sopivanmittainen jarruputki autoon valmiiksi, aika paljon helpompi vaihtaa koko putkin kuin alkaa metsässä nikkaroimaan halppistyökaluilla vähän lyhyenläntään putkeen uutta päätä. Laitetaanpa tehtävälistalle... (ja kas kummaa, siellähän oli jo aika monta muutakin vastaavaa asiaa...) :-)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.07.2012, 16:14
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

Tuosta jarru putki kojeesta itelläki on sama härveli, toimii ihan ok jos vaan on pelkkää kupari putkea. Eli ei esim sitä mitä motonet myy nikkeli/kupari seosta, käy sekin jos lämmittää putken sitten onnistuu nätisti.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.07.2012, 19:39
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.777
Perusasetus

Pitänee kokeilla itekkin tuota lämmittämistä.

Mulla siis myös tuo samainen kartiotyökalu mutta en ole saanut tuollaiseen kupari/nikkeliputkeen yhtään päätä onnistumaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.07.2012, 09:25
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Ja tästä tuli tietty sekin mieleen että pitäis nikkaroida joku sopivanmittainen jarruputki autoon valmiiksi, aika paljon helpompi vaihtaa koko putkin kuin alkaa metsässä nikkaroimaan halppistyökaluilla vähän lyhyenläntään putkeen uutta päätä. Laitetaanpa tehtävälistalle... (ja kas kummaa, siellähän oli jo aika monta muutakin vastaavaa asiaa...) :-)
Tässä taas tulee se ongelma että koskaan ei tiedä mikä putki sieltä katkeaa,on varautuminen yhtä tuurissa kuin lottoaminen. Melkeimpä parin metrin kieppi putkea,irtopäitä ja tuo työkalu autoon niin sillä korjaa kyllä tarvittaessa vaikka 2putkea. Ja eihän metsässä ole koskaan kiire mihinkään
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.01.2013, 07:52
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Mulla on parissa autossa ollut tuo kielletty "ylimääräinen jatkos" takajarruputkessa n. puolivälissä ja yksi valmis parimetrinen putki varuiksi.
Parimetrisenkin putken kun saa sullottua tarvittaessa vaikka konehuoneeseen, mutta alimittaista ei yleensä saa venytettyä sopivaksi...

Eli tuo yksi pitkä putki käy mihin vaan kohtaan autossa. Eikä asiallinen liitos auton alla ole vielä yhdenkään katsurin silmään pistänyt häiritsevästi. Tietysti se on saattanut olla sen verran massan ja kuran peitossakin ettei ole huomannut..

Nyt tuli kylläkin mitta täyteen noiden putkien kanssa, kun onnistuin eilisiltana katkaisemaan jarruletkujen vaihdossa kummankin etuputken Chevystä.. Pitää käydä hakemassa ihan kunnollinen päättelykone, niin ei jatkossa enää homma tyssää siihen, että joutuu lähtemään kaupunkireissulle emännän autolla
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.01.2013, 10:54
*make*:n Avatar
*make* *make* ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 201
Perusasetus

itse on tullut aina tehtyä tollasella ruuvipenkkimallilla, siinä ei ainakaan tunnu että tarvitsisi lämmitellä tuota kupari/nikkeliputkea, sillon tällön tulee vähän pitkiä putkia kun tekee mielummin pitkän kun lyhkäsen, ylimääräisen pituuden saa hukattua helposti kun tekee sellaisen ylimääräisen tärinän vaimentimen esim pyörittämällä tiukasti putken ruuvarin kahvan ympärille tiukasti, käytän yleensä umpirautaista prässiholkkia niin on ainakin tukeva.

tollanen ruuvipenkki malli on kyllä kömpelö jos pitää auton alla tehdä jatko tai jostain syystä päitä puristella siellä, se onnistuu jotenkuten kun käyttää apuna isoa mutterisorvia ja survoo sen jonnekkin palkin tai tukivarren väliin, jos ei ole apukäsiä.
__________________
Ei kaikki ole romua mikä on ruosteessa !
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.05.2016, 15:27
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Ei tunnu onnistuvan sit ollenkaan. Ekalla sarjalla sain ehkä kolme yritystä kun se puristinkärjen pää meni tohjoksi. Vaihdoin uuteen ja siitä meni ekalla kerralla. Palautin toisenkin sarjan Motonettiin ja hain IKH:ltä kolmannen, en keksi mitään muuta ku et joku maanantaierä Motonetillä? Ihan 4,75mm kuparinikkeliputkea tuo on. Jos tuolla kolmannellakaan ei onnistu nii mikä perkele tässä on Kaikenmaailman ohjeet luettu (joita ei tuu sarjan mukana ollenkaan, voipi mennä vähän aikaa opetellessa ilman ulkopuolista apua) vaan eikai tossa voi muuta olla ku valmistusvika ku toi kärki menee heti?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG-20160421-WA0024.jpg‎
Views:	825
Size:	79,3 Kt
ID:	70328  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jarruputkityökalu (biltema) kokemuksi Micco Tekniikka & Jutustelu 32 19.09.2009 14:24


Sivu luotu: 05:50 (GMT +2).