![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Noniin ei tuolta paljoa sitä akkutelinettä näe, mutta siellä se alla on ja hyvin mahtuu akku paikalleen. Eikä varmasti heilu! ![]() ![]() ..muokattu ilmanputsarikotelo: ![]() ![]() Kääntöpäiden porailua, että saa raidetangonpäät yläpuolelle kiinni niin ei raavi kiviin yms.. Piti vähän viritellä että onnistui poraamaan, noissa perkeleen kikkareissa ei ole yhtäkään suoraa kohtaa mistä kiinnittää ![]() ![]() ![]() Reiät porattu, pitää vielä hommata kartiopalat reikien sisälle niin pysyy päät paikallaan eikä nuljua. Tuo kuparinen vesijohtoputki ja rosterinen putkenpätkä ei jää lopulliseksi ratkaisuksi ![]() ![]() Tuo ylempi täytyy vielä vaihtaa johonkin toiseen raidetangonpäähän. Pitäisi olla suora, tuo toimisi kyllä jos olisi kääntpään varren alapuolella, mutta ylös käännettynä mutka menee väärään suuntaan ![]() ![]() ..ja tuo taas aiheuttaa kaksi ongelmaa: * Panhardin kanssa tulisi hyvin ahdasta mahduttaa tuohon * Vakaajan koiranluu ei mahdu mitenkään tuohon väliin; kallistuksenvakaajaa ei voi siirtää edemmäs eikä taaemmas, tuossa se on juuri missä pitääkin. ![]() Toisella puolella ei ole ongelmaa koiranluun kanssa, ja panhardin korinpuolen telinekin mahtuu tuohon vielä hyvin: ![]() Koiranluu on juuri oikeassa linjassa että saa tehtyä kiinikkeen jousipedin kylkeen: ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 24.05.2012 19:52 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tässä vermeessä on oltava absit, joten niittenkin kanssa pientä kikkailua. ZJ:n tunnistimet ei mene WJ:n kääntöpäihin sen omien tunnistimien koloseen. Pienen selvittelyn perusteella WJ:n tunnistimet taasen ei toimi ZJ:n älyboksin kanssa, joten piti kehittää auton omille pyörintänopeusantureille paikka.
Se löytyi tuosta, mahtuu juuri ja juuri jarrusatulan kiinnikeraudan "sisälle". Tunnistin tulee kiinni spacerilipareeseen mikä tulee kääntöpään ja satulan kiinnikeraudan väliin. Yksinkertaista ja helppoa? ![]() ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sain haettua tänään etujarrusatuloiden kiinnitysrautojen kiinnityspultit, 4kpl. 12.9 vahvuisia 12 x 1,25mm:n kierteellä, 50mm pitkät. Tuli maksamaan 10€ vahvojen prikkojen kanssa. Alkuperäiset jenkeistä olisi maksaneet postikuluineen ~15€, ja täältä ostettuna olisi ollut lähes 15€ kappale
![]() Pääsin sovittelemaan jarruja paikalleen; eilen kattelin että tarttisi leikata 8-10mm paksu speiseri kääntöpään ja kiinnitysraudan väliin. 6mm riittää, hyvä niin kun löytyy sopivaa levyä mistä leikata. Jarrut paikallaan, ilman speisereitä tosin kun ei vielä jaksanut rälläköidä. Luulisi näillä pysähtyvän paremmin kuin vanhoilla ![]() ![]() Hieman on vanhalla ja uudella satulalla kokoeroa; jarrulevykin on halkaisijaltaan 25mm isompi ![]() ![]() 15" vanteen kanssa on vähän ahdasta, nämä on tarkoitettu 16" vanteille. Jeepin alkuperäiset 15" peltivanteet ei mahtuisi varmasti, nytkin on sen verran tiivistä että pitää 2-3mm viistää satulan ulkonurkasta pois: ![]() Takaapäin: ![]() ..ja kyllä se raidetangonpääkin mahtuu kääntöpään varren yläpuolelle nätisti. Pitää varoa ettei tule lommoa vanteeseen ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko noissas WJ:n raidetangon päissä samankokoinen kartio kuin ZJ ja XJ? Vai onko se isompi?
Pitäis toteuttaa tohon omaan Highsteerin systeemiin sopiva raidetanko, siinä on FSJ kokoiset kartiot.
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
WJ:n raidetangonpäissä on samankokoinen kartio kuin XJ/ZJ/TJ. Oliko se niin että full-size Jeepeissä kartio ja se "pallo" on vähän isompi? WJ:n raidentagonpäissä toisaalta varrenpään paksuus on sitten reilu, 24mm - eli jopa hieman isompi kuin esim. C/K30- sarjan "tonniluokan" pickuppien 7/8" kierre mitä on siis D60- etuakseleissa
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kivasti puntteja tossa vanteen reunassa?!?
![]() On kyllä mekonen tuo kokoero noiden uusien jarruosien hyväksi ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
On siinä painoja juu.. saat kaksi arvausta, miksi siinä vanteessa on vain painoja, eikä rengasta olenkaan?
![]() Vinkkinä, ko. "hecho en mexico" Cragarin USA- vanteessa oli tehdasuutena kolmen millin pystyheitto ![]() Takapanhardille tarvitsi uuden tuen, koska alkuperäisessä paikassa ollut ei ollut ihan optimipaikassa panhardin asentoa ajatellen. Autoa kun on korotettu niin rungonpään kiinnityspistettä oli hyvä tiputtaa vähän alemmas alkuperäisestä (ylempi reikä on ~15mm alkuperäistä alempana ja alempi ~35mm), samalla siirsin hieman taaemmas jotta on linjassa akselin kanssa akselivälin venytyksen jälkeen. Tuli tehtyä kiinnike kahdella reijällä, niin on varaa valita panhardin asentoa. Näin jälkikäteen ajateltuna, olisi pitänyt tehdä akselissa kiinnike hieman korkeammalle, tilaa olisi ollut nostaa sitä 3-4cm korkeammalle ilman, että äärisisäänjoustossa olisi tullut ahdasta. Mahdollisimman vaakasuora panhardi olisi kuitenkin paikallaan. Perse tippuu tuosta noin 30mm alemmas kun on tankki ja panssari paikallaan ja keula pois pukkien päältä, eli ei kuitenkaan älyttömän jyrkäksi jää panhardin kulma. ![]() ..joku tuki pitää vielä laittaa ja vähän kiinnikettä muokata (turhaa metallia pois); tosin on tehty 5mm:n perusterästä hieman vahvemmasta palkista. Samoin nuo korin vahvistuslevyt pitää tehdä loppuun (puuttuu kokonaan palkin pystyosasta koripalkin takaosasta). Kun on valmista niin puolikiiltävä musta ja alustamassat vielä päälle ![]() ![]() Tällä puolella korin vahvikelevy olisi voinut ulottua ylemmäksikin, mutta jousilautanen tuli tielle; olisi pitänyt leikata ja hioa kaikenlaista pois, hitsata lisää vahvikkeita yms.. saa nyt mennä tuollaisena. Koripalkin sisällä kyllä on jo tehtaan vahvike, ja panhardin kiinnikkeen alla olevassa levyssä on tulppahitsi tuon näkyvissä olevan reiän kohdalla. Jos tuosta repeää koripalkki niin ainakin tietää miksi ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 28.05.2012 11:33 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tässä nämä koripalkkien sisäreunojen vahvikkeet 6mm:n levystä. Jos olisi ollut 4mm:n levyä niin siitä olisin laittanut, mutta porasin sitten pari kevennysreikää enemmän
![]() ![]() ..ja kuskin puoli paikallaan hitsattuna & pohjamaalattuna. Jos olisin tajunnut aiemmin - takapuskuria tehdessä - niin olisi pitänyt leikata kokonaan pois tuo polttoaineen täyttöputkien reiän vahvike ja tehdä uusi vähän fiksummin, samalla tilavammaksi. Myöhäistä nyt, oli aika projekti saada ruosteet pois näkyvältä puolelta.. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tekevät paskoja puristimia Taiwanissa, ei tainnut olla taottua tavaraa
![]() ![]() ..ja tässä sitten toi toinen puoli valmiina; puristin oli käytössä tuossa reiän kohdalla että sai sisemmän pellin kiinni levyyn. Rakoa oli niinkin paljon kuin millin verran, ja yläreunasta ei ollut vielä edes levyä hitsattu kiinni ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |