![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Oliks toi semmonen keksintö että alumiini keskiklunssi ja patarauta putket? Jos laakerit muljuaa pesissään ja laakerit paskottuu, niin auttaako trussikaan vahvistamaan tota laakerihommaa? Joihinkin jenkkiperiinhän saa valettuja alumiinisia koppia joissa tujut putit laakeripukkien kohdalla ja ne voidaan sit kiristämään pukkeja vasten antamaan tukea rasitusta varten. Semmostahan vois metallimies timo tohon rakentaa kans?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ite laittaisin tuohon takakannen alle tukevan laipan, jonka sitten yläpuolelta venyttäisi korkeammalle ja liimaisi siihen sitten trussin yhdistään putket toisiinsa. Miksei levyllä alapuoleltakin, saisi suojan pehmeälle alhaalla roikkuvalle klunssille
![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Toi on hyvän näköine suoja, vähän enempi vielä "lippaa" tohon ettei kivet raavi peräkoppaa raolleen niin että öljpät tulee pihalle.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Sen sijaan laitan kyllä alumiiniselle banjolle jonkun suojan mikä ulottuu jotenkin kuvan osoittamalla tavalla pinionilta peräkopalle ja vähän sivuille ylös myös. Hion kannen banjokopan alareunan tasalle, ja ulotan tuon alapuolen suojan riittävän pitkälle ettei vahingossakaan revi kannen alareunaa auki. Ehtisi vaan joskus tehdä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() -
kestääköhän toi akku aluslautanen.
![]() ![]() toi ois vaatinu kyl ne dimble vehkeet! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Voi tosiaan olla että hajoaa, kun ei oo dimplejä vahvistamassa
![]() edit: niin ja ei toi sentään oo kun 2mm peltiä ja kevennysreijät mukana. Tais painaa puolisen kiloa tjsp..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 11.05.2012 23:58 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Viimeiset pari viikkoa meni lätkän mömmöm- kisoissa töitä tehden, 13kpl. ~12h päiviä 15 päivän sisällä. Ihan tarpeeksi, ottaen huomioon että otin siksi aikaa varsinaisesta duunista kesälomaa
![]() Sain kuitenkin akkutelineen valmiiksi, maalattua ja paikalleen. Samoin alkuperäinen ilmanputsarikotelo tuli muokkailtua 12mm:n muovilevyn ja venekäyttöön tehdyn tiivistemassan kanssa uuteen muotoon ja omalle paikalleen. Niistä ei tietysti ole kuvia. Samalla aloitin uuden keskipalkin tekemisen, ensimmäinen versio oli muuten hyvä mutta mittamiehelle (katsoo peiliin) kävi pikku moka ja mitat oli ihan vituillaan ![]() ![]() Eli rälläkkä kouraan, kannitinpalkin keskikohta pois ja uutta tilalle. Meni hermot joten leikkasin 18cm pitkän palan 200mm x 100mm U- palkista missä on 12mm:n seinä. Ei se lopulta painanut kuin alle kilon, joten mennään sillä. Ainakin kestää ![]() Pitää nuo U-palkin päädyt vielä täyttää, ja palkin keskeltä kuskin puolen reunaan taivutan 43mm:n putkesta U:n ja siihen levy pohjaan niin suojaa jakoaskin alareunan. On vähän jo ottanut osumaa. Tod.näk. samanlainen eteenpäin suojaamaan tomaatin öljypohjaa (joka on jo kunnon lommolla). Pitää kehitellä jotain tukia ettei koko hivakka repeydy irti korista kun ottaa panssarin reunat osumaa, tulee sen verran rankasti vääntöä noille kiinnityspulteilla mitkä EI ole kovin leveällä (pulttien väli ~60mm). ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 22.05.2012 21:21 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se on tuo alumiinibanjo joka elää, mutta kun rakentaa trussin ettei putket pääse sitä vääntämään, ja laittaa siihen banjoon järeän kannen (=10mm terästä tjsp.) niin kyllä tuon pitäisi pysyä läjässä silloin. Voisi tietysti koittaa jos tekisi läpipultit kannesta laakeripukkeihin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Olisiko kenelläkään hyviä ideoita teräksisten laakerikoolien irrottamiseen alumiinisesta banjosta? Sattuneesta syystä ne on siellä tiukassa, koitin toholla lämmittää ja sitten paukutella tuurnan ja massavasaran kanssa irti parisen tuntia, vaan ei siitä tullut mitään
![]() ![]() ![]() Olin sitten loppuillan tuon etuakselin kimpussa, kun alkoi taka- akseliputki vituttaa siinä määrin. Ylätukivarren kiinnikkeen vahvistus, nyt on "boxattu": Koska etuakselia on siirretty jokunen sentti eteenpäin, niin etujouset on varsin makkaralla varsinkin sisäänjoustossa. Jousilautasten siirto ~4cm taaemmas/ 1,5cm ylemmäs. Samalla tällä proseduurilla saa mukavasti lisätilaa high- steer raidetangolle ja panhardille: Tämä akseli on jostain ojaanajetusta tjsp. autosta. Putki on suora, mutta alatukivarsien kiinnikkeet ei olleet. Koitin ensin niitä vähän oikoa, mutta ne meni vain entistä pahemmin banaanille. Paskat ne on muutenkin alunperin, ja olisi pitänyt vahvistaa. Tein sitten 6mm:n levystä kokonaan uudet ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo mikkisauma sisäpinnalla vetää kyllä mukavasti kooleja kasaan.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Itseäni lainaten - hitsasin sopivan knöölin kiertämään laakerikoolin sisäkehän, sen jälkeen pari napautusta toiselta puolelta reunaan tuurnan ja vasaran kanssa ja irti oli.
Oikealla tyylillä ei tuossakaan hommassa mennyt juuri minuuttia kauempaa hitsikakun tekemisestä irrotukseen ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |