Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.02.2012, 12:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Nyt kun on akselit ja kardaanit hetkellisesti irti autosta välitystenvaihdon ja etulukon asennuksen takia, niin samalla päädyin paneutua vähän pakoputken ongelmiin.

Putki on saanut Kulmakorvessa parit tällit, ja on alkanut supsuttaa. Lisäksi alkuperäinen putki on vähän hölmösti tehty - ainakin maastoajoa silmälläpitäen - koska vasemman puolen lohkolta tuleva putki menee öljypohjan ali matalimmasta kohtaa. Käytännössä siis niin alhaalta, että 2" korotetussa autossa pakoputki on ollut vielä muutamia senttejä etuakselia alempana. Putkea irrottaessa selvisi supsutuksen syyt, molemmat "downtube":t oli löysällä pakosarjasta.

Muuten putki tulee kuten ennenkin, mutta vas.puol. lohkon putki siirtyy öljypohjan taakse, lohkon ja turbiinikopan väliin. Silloin ei enää roiku alhaalla. Alkuperäinen putki on sarjoilta alas 2", yhdistymisestä eteenpäin 2.5" rööriä. Tarkoitus oli tehdä yhdistymisestä eteenpäin 3" putkella, mutta sitten tarttisi ostaa myös uusi 3" katalysaattori. Nykyinen on ehjä, joten tiedä nyt sitten.. Jos vaikka laajentaisi ton nykyisen sisään- ja ulostulot, kun irti se pitää leikellä kuitenkin

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.02.2012, 21:56
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tarkoitus oli tehdä yhdistymisestä eteenpäin 3" putkella, mutta sitten tarttisi ostaa myös uusi 3" katalysaattori. Nykyinen on ehjä, joten tiedä nyt sitten.. Jos vaikka laajentaisi ton nykyisen sisään- ja ulostulot, kun irti se pitää leikellä kuitenkin
Just noin, eli suurennat ne sisään- ja ulostulot, koska mitään huipputehoja tuskin olet hakemassa. Miulla on Chevyssä suurennetyt Nissanin katit leimaamista varten ja Jeepissä Suurennettu Skodan katti. Mitään katalysaattorin vaurioitumista ei ole havaittu peloitteluista huolimatta, muka kuumenee pilalle hitsattaessa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.02.2012, 11:29
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Just noin, eli suurennat ne sisään- ja ulostulot, koska mitään huipputehoja tuskin olet hakemassa. Miulla on Chevyssä suurennetyt Nissanin katit leimaamista varten ja Jeepissä Suurennettu Skodan katti. Mitään katalysaattorin vaurioitumista ei ole havaittu peloitteluista huolimatta, muka kuumenee pilalle hitsattaessa.
Jos sitä niin kauan ja paljon hitsuuttelis, että kuumenee sisuskalut, kerkeis se ohut pintapelti palaa ja sulaa ja kaasuuntua ja haihtua ja maatuakin siinä.

Siks toisekseen saahan sen katin toiminnan mitattua joka vuos kun täytyy pierut kuitenkin mitata.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.02.2012, 18:55
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Nyt kun on akselit ja kardaanit hetkellisesti irti autosta välitystenvaihdon ja etulukon asennuksen takia..
Voi olla että luki jossain kohassa mutta silmät harittaa senverran ettei näje jotta mikä lukko tule eteen ja tuleeko taakse kans jotain vai mennäänkö kitkalukolla?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.02.2012, 19:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Voi olla että luki jossain kohassa mutta silmät harittaa senverran ettei näje jotta mikä lukko tule eteen ja tuleeko taakse kans jotain vai mennäänkö kitkalukolla?
Eteen tuli Eatonin e-locker, taakse tulee uudet kitkalevyt (ihan OEM kamaa, ei mitään kiinanpaskaa). Mietinnässä on jos jossain saisi teetettyä muutaman kymmenyksen alkuperäistä paksummat levyt mikä tulee viimeiseksi kitkapakoissa, jos vaikka lukko pitäisi vähän paremmin. Toisaalta voi sitten kulua turhan nopeasti? Lisälevyjä ei voi laittaa kummallakaan puolella, koska ei yksinkertaisesti mahdu

Olisin hommannut taakse lunchbox lockerin, mutta sitä ei tähän alukuoriseen saa kuin avoimeen murikkaan, ja ehjää käytettyä avointa murikkaa en löytänyt mistään. Rauta D44:n tyhjä avoin case maksaisi ~50$, D44a:han saa vain "ladattuja" ja se maksaakin sitten jo melkein 300$
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.02.2012, 19:52
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
taakse tulee uudet kitkalevyt (ihan OEM kamaa, ei mitään kiinanpaskaa). Mietinnässä on jos jossain saisi teetettyä muutaman kymmenyksen alkuperäistä paksummat levyt mikä tulee viimeiseksi kitkapakoissa
kitkalukon puolikkaat sorviin, ja pesät heitottomaksi, ja puolet uuden levyn paksuudesta syvemmäksi pesä, ja ylimääräinen levy paikoilleen. näin tojotassa tehdään, ja jousen alle sopivaa prikkaa että alkaa pitämään.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.02.2012, 20:48
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
kitkalukon puolikkaat sorviin, ja pesät heitottomaksi, ja puolet uuden levyn paksuudesta syvemmäksi pesä, ja ylimääräinen levy paikoilleen. näin tojotassa tehdään, ja jousen alle sopivaa prikkaa että alkaa pitämään.
Tuo kuulostaa hyvältä ja öljyn sekaan sit riittävät lisäaineet ette lukko jäpötä käännöksissä normiajossa. Niin ei kulu ennenaikaisesti.

Ja sit myöhemmin oikea lukko kun toi kitka suhahtaa laakista jossain pahassa paikassa toisen renkaan ollessa liukkaalla ja toinen pinteessä ja kerran polkaset 360cid läpät levälleen!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.03.2012, 00:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Taka- akseli alkaa olla valmis paikalleen laitettavaksi, panhardin kiinnike vain pitää tehdä valmiiksi.

Jarrusatuloiden kiinnikkeen "studit" on vähän paskana, 3/8" UNF kierre ja ei löydy sopivaa pakkaa millä putsata jengoja. Onko mitään estettä että voiko tuossa käyttää 3/8" UNF- tai 10mm tiheäkierrepultteja 10.9 vahvuisena? Itse ainakaan en keksi mitään muuta järjellistä perustetta noiden prässättävien tappien käyttöön kuin sen, että muttereita irrottaessa ei tarvi pitää toiselta puolelta ahtaasta välistä lenkillä tai hylsyllä vastaan..

Kitkapalat tosiaan vaihdoin (olihan vittuimainen urakka saada paikalleen), eipä ollut yhtään kiristysvaraa kun ei nytkään meinannut saada paikalleen. Aika surutta joutui murjomaan tasauspyörästön rattaat paikalleen kun esijännitystä tuntuu olevan kitkapakkojen jousissa aika hyvin

Tuolta näyttää, jos huomenna saisi jo auton alle.. Öljyt menee sisään siinä vaiheessa, kun saan Rytarilta Lubelocker- tiivisteet ja hommattua heavy- duty mallisen banjon kannen. Tuo peltilipare ei kestä mitään


Etuakseli on muuten ok, mutta ohjaushilppeet ja alapallonivelet puuttuu vielä. Panhardin, koirankuiden ja iskarien kiinnikkeet pitää asemoida akseliin oikeille kohdille sitten kun akseli on auton alla ajokorkeudella. Panhardin korin puoleinen kiinnike toki menee samalla uusiksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.03.2012, 01:03
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

ei niillä pulteilla varmaan muuten mitään väliä ole, kun et joka päivä irrottele, mutta saisivat olla aika jämptit niihin reikiin, niihin tulee kuiteski jonkuverran leikkausvoimaa ku jarruttelet isoilla tossuilla
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 18:58 (GMT +2).