Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #226  
Vanha 04.05.2012, 22:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Alkuperäinen akkukotelo ei mahtunut sinnepäinkään paikalleen pyöräkoteloiden suurennuksen jälkeen. Pienen pähkäilyn jälkeen syntyi tällainen. Jää akunnapojen ja konepellin väliin pari senttiä tilaa








Tolleen se istuu konehuoneeseen:
(pitää vielä sutaista maalit pintaan)

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #227  
Vanha 04.05.2012, 23:05
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.383
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tein sitten itse uudet laipat, tiivisteen mukaan. Nyt mahtui pultit paikalleen ja oli suorat. Tiiviste sentään oli hyvä

Ne laippojen ja putken hitsit kannattaa hehkuttaa hitsaamisen jälkeen kunnolla, ettei halkea hitsin vierestä. Jos on mustaa rautaa, niin pillillä lämpöä niin, että menee reilusti punahehkuun sentin-kaksi putken puoleltakin, niin poistuu jännitykset.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #228  
Vanha 05.05.2012, 10:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Halkeaa jos halkeaa.. eihän noita pitäisi migillä tietysti vetää ollenkaan jos oikeasti hyvin tekisi. Käydään korjauttamassa Tiittasen putkikorjaamolla Kannelmäessä sitten jos ei kestä

Tuolla kyllä on nuo joustot välissä ja tulee muutenkin asiallisesti kiinni kumikannakkeilla, katsotaan kestääkö vai ei. Ainakin edellinen mikkisauma kesti normaaliajoa tiellä ja metsärytyytystä oikein mainioisti yli vuoden
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #229  
Vanha 09.05.2012, 21:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Thumbs up

Osia tulee


Tänään tuli raidetangon- ja välivarrenpäät, sekä alapallonivelet rockautosta. Perjantaina tilasin, maanantaina lähti liikkeelle, tänään himassa. Voisi sanoa että FedExillä tuli varsin vauhdikkaasti Hintaa Rockautosta veroineen kaikkineen hieman alle 300€, samat Moogin osat US- Partsista olisi ollut tosiaan ~550€. Ei paha siis

WJ- mallin Grandin ja ZJ- mallin alapalloissa tosiaan on eroa; menee kyllä samaan reikään akselissa, mutta kääntöpään kiinnityksen kartio on erimallinen ja eripituinen:
(yläpallot on samat)




WJ:n raidetangonpäät on 24mm kierteellä ja 1,5mm nousu, eli kohtalaisen jöötiä tekoa. Tulee varmaan tehtyä (teetettyä) raidetanko ja välivarsi ~22mm sisähalkaisija/ 32mm ulkohalkaisijalla olevasta ainesputkesta. Tuossa vähän hahmotelmaa miten istuu (mallattuna 20mm rosterituubilla):



Sivusta:




Tästä näkee miten uudet tulee, ja miten oli vanhat; punaisella uudet välivarsi ja raidetanko, keltaisella uusi panhardi & kiinnike, ja vihreällä vanha välivarsi & raidetanko. Sanoisin, että aika helvetisti parannusta niin maavarassa kuin ohjauksen geometriassa




..ja perus mittakuva päistä, tosin siideritölkillä kun ei 0,33l perusmittaa löytynyt

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #230  
Vanha 10.05.2012, 20:53
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

kuis sulla on tuossa zj:ssä simpukan sektorivarsi taakkepäin? itselläni sojottaa etiäppäin?
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ
Vastaa lainaten
  #231  
Vanha 10.05.2012, 22:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jammu Näytä viesti
kuis sulla on tuossa zj:ssä simpukan sektorivarsi taakkepäin? itselläni sojottaa etiäppäin?
Ei se ainakaan eteenpäin voisi olla mitenkään, menis ohjausvarsien kulmat aika vituilleen niin näillä uusilla kuin vanhoillakin. Onkohan sulla siellä varmasti alkuperäinen simpukka ja sektorivarsi? Tai oisko sitten jossain zj:n konevaihtoehdoissa simpukka eri paikassa

Tosin kaikki mitä itse olen nähnyt on noinpäin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #232  
Vanha 11.05.2012, 13:34
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Ite laittaisin tuohon takakannen alle tukevan laipan, jonka sitten yläpuolelta venyttäisi korkeammalle ja liimaisi siihen sitten trussin yhdistään putket toisiinsa. Miksei levyllä alapuoleltakin, saisi suojan pehmeälle alhaalla roikkuvalle klunssille
Joo, näyttävät rapakon takana suosivan näihin 44HD akseleihin suojaa alapuolelta. Siitäkin huolimatta, että maavara vähenee. Yhdistetty truss ja suoja...


__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #233  
Vanha 11.05.2012, 13:50
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.520
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petpi Näytä viesti
Joo, näyttävät rapakon takana suosivan näihin 44HD akseleihin suojaa alapuolelta. Siitäkin huolimatta, että maavara vähenee. Yhdistetty truss ja suoja...


Toi on hyvän näköine suoja, vähän enempi vielä "lippaa" tohon ettei kivet raavi peräkoppaa raolleen niin että öljpät tulee pihalle.
Vastaa lainaten
  #234  
Vanha 11.05.2012, 17:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Ite laittaisin tuohon takakannen alle tukevan laipan, jonka sitten yläpuolelta venyttäisi korkeammalle ja liimaisi siihen sitten trussin yhdistään putket toisiinsa. Miksei levyllä alapuoleltakin, saisi suojan pehmeälle alhaalla roikkuvalle klunssille
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petpi Näytä viesti
Joo, näyttävät rapakon takana suosivan näihin 44HD akseleihin suojaa alapuolelta. Siitäkin huolimatta, että maavara vähenee. Yhdistetty truss ja suoja...


Jos tämä olisi joku aavikkokilpuri niin voisi trussin laittaakkin alle, siinä mielessä tuon on ihan pätevän näköinen. Mulla on nyt yläpuolella ja alle ei trussia tule. Mieleellään ottaisin nuo iskarin aapään- kiinnikeetkin vielä pois, mutta vähän hankala sijoitella niin että saisi tarpeeksi pitkät iskarit suhteellisen suoraan ilman korin silppuamista.

Sen sijaan laitan kyllä alumiiniselle banjolle jonkun suojan mikä ulottuu jotenkin kuvan osoittamalla tavalla pinionilta peräkopalle ja vähän sivuille ylös myös. Hion kannen banjokopan alareunan tasalle, ja ulotan tuon alapuolen suojan riittävän pitkälle ettei vahingossakaan revi kannen alareunaa auki. Ehtisi vaan joskus tehdä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #235  
Vanha 11.05.2012, 23:47
Vitura:n Avatar
Vitura Vitura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.09
Sijainti: Luumäki
Viestit: 137
Perusasetus

-


kestääköhän toi akku aluslautanen.
toi ois vaatinu kyl ne dimble vehkeet!
Vastaa lainaten
  #236  
Vanha 11.05.2012, 23:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Voi tosiaan olla että hajoaa, kun ei oo dimplejä vahvistamassa
edit: niin ja ei toi sentään oo kun 2mm peltiä ja kevennysreijät mukana. Tais painaa puolisen kiloa tjsp..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 11.05.2012 23:58
Vastaa lainaten
  #237  
Vanha 12.05.2012, 07:16
Vitura:n Avatar
Vitura Vitura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.09
Sijainti: Luumäki
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vitura Näytä viesti
kestääköhän toi akku aluslautanen.
toi ois vaatinu kyl ne dimble vehkeet!
Joo tää oli täysin aiheeton vinoilu mie unissaa kattelin et levy ois paksumpaakin!
Vastaa lainaten
  #238  
Vanha 22.05.2012, 21:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Viimeiset pari viikkoa meni lätkän mömmöm- kisoissa töitä tehden, 13kpl. ~12h päiviä 15 päivän sisällä. Ihan tarpeeksi, ottaen huomioon että otin siksi aikaa varsinaisesta duunista kesälomaa

Sain kuitenkin akkutelineen valmiiksi, maalattua ja paikalleen. Samoin alkuperäinen ilmanputsarikotelo tuli muokkailtua 12mm:n muovilevyn ja venekäyttöön tehdyn tiivistemassan kanssa uuteen muotoon ja omalle paikalleen. Niistä ei tietysti ole kuvia.

Samalla aloitin uuden keskipalkin tekemisen, ensimmäinen versio oli muuten hyvä mutta mittamiehelle (katsoo peiliin) kävi pikku moka ja mitat oli ihan vituillaan laatikon kannitinkumin reiät ei olleet kohdallaan, ja samoin kuskinpuolen kiinnitykset koriin heitti 20mm. Aika hyvin vedin. Palkki olisi myös nostanut laatikon liian ylös tunneliin, eikä se mahtunut paikalleen

Eli rälläkkä kouraan, kannitinpalkin keskikohta pois ja uutta tilalle. Meni hermot joten leikkasin 18cm pitkän palan 200mm x 100mm U- palkista missä on 12mm:n seinä. Ei se lopulta painanut kuin alle kilon, joten mennään sillä. Ainakin kestää Tuli hitsuuteltua ne vanhat "siivet" paikalleen kun ei niissä ollut mitään vikaa; vähän lovesin repsikan puolta lisää ettei tule pakoputken kanssa ahdasta.

Pitää nuo U-palkin päädyt vielä täyttää, ja palkin keskeltä kuskin puolen reunaan taivutan 43mm:n putkesta U:n ja siihen levy pohjaan niin suojaa jakoaskin alareunan. On vähän jo ottanut osumaa. Tod.näk. samanlainen eteenpäin suojaamaan tomaatin öljypohjaa (joka on jo kunnon lommolla). Pitää kehitellä jotain tukia ettei koko hivakka repeydy irti korista kun ottaa panssarin reunat osumaa, tulee sen verran rankasti vääntöä noille kiinnityspulteilla mitkä EI ole kovin leveällä (pulttien väli ~60mm).




__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 22.05.2012 21:21
Vastaa lainaten
  #239  
Vanha 24.05.2012, 19:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Noniin ei tuolta paljoa sitä akkutelinettä näe, mutta siellä se alla on ja hyvin mahtuu akku paikalleen. Eikä varmasti heilu!




..muokattu ilmanputsarikotelo:






Kääntöpäiden porailua, että saa raidetangonpäät yläpuolelle kiinni niin ei raavi kiviin yms.. Piti vähän viritellä että onnistui poraamaan, noissa perkeleen kikkareissa ei ole yhtäkään suoraa kohtaa mistä kiinnittää




Reiät porattu, pitää vielä hommata kartiopalat reikien sisälle niin pysyy päät paikallaan eikä nuljua. Tuo kuparinen vesijohtoputki ja rosterinen putkenpätkä ei jää lopulliseksi ratkaisuksi




Tuo ylempi täytyy vielä vaihtaa johonkin toiseen raidetangonpäähän. Pitäisi olla suora, tuo toimisi kyllä jos olisi kääntpään varren alapuolella, mutta ylös käännettynä mutka menee väärään suuntaan




..ja tuo taas aiheuttaa kaksi ongelmaa:
* Panhardin kanssa tulisi hyvin ahdasta mahduttaa tuohon
* Vakaajan koiranluu ei mahdu mitenkään tuohon väliin; kallistuksenvakaajaa ei voi siirtää edemmäs eikä taaemmas, tuossa se on juuri missä pitääkin.




Toisella puolella ei ole ongelmaa koiranluun kanssa, ja panhardin korinpuolen telinekin mahtuu tuohon vielä hyvin:




Koiranluu on juuri oikeassa linjassa että saa tehtyä kiinikkeen jousipedin kylkeen:

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 24.05.2012 19:52
Vastaa lainaten
  #240  
Vanha 24.05.2012, 19:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Tässä vermeessä on oltava absit, joten niittenkin kanssa pientä kikkailua. ZJ:n tunnistimet ei mene WJ:n kääntöpäihin sen omien tunnistimien koloseen. Pienen selvittelyn perusteella WJ:n tunnistimet taasen ei toimi ZJ:n älyboksin kanssa, joten piti kehittää auton omille pyörintänopeusantureille paikka.

Se löytyi tuosta, mahtuu juuri ja juuri jarrusatulan kiinnikeraudan "sisälle". Tunnistin tulee kiinni spacerilipareeseen mikä tulee kääntöpään ja satulan kiinnikeraudan väliin. Yksinkertaista ja helppoa?



__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #241  
Vanha 25.05.2012, 21:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Sain haettua tänään etujarrusatuloiden kiinnitysrautojen kiinnityspultit, 4kpl. 12.9 vahvuisia 12 x 1,25mm:n kierteellä, 50mm pitkät. Tuli maksamaan 10€ vahvojen prikkojen kanssa. Alkuperäiset jenkeistä olisi maksaneet postikuluineen ~15€, ja täältä ostettuna olisi ollut lähes 15€ kappale

Pääsin sovittelemaan jarruja paikalleen; eilen kattelin että tarttisi leikata 8-10mm paksu speiseri kääntöpään ja kiinnitysraudan väliin. 6mm riittää, hyvä niin kun löytyy sopivaa levyä mistä leikata. Jarrut paikallaan, ilman speisereitä tosin kun ei vielä jaksanut rälläköidä. Luulisi näillä pysähtyvän paremmin kuin vanhoilla




Hieman on vanhalla ja uudella satulalla kokoeroa; jarrulevykin on halkaisijaltaan 25mm isompi




15" vanteen kanssa on vähän ahdasta, nämä on tarkoitettu 16" vanteille. Jeepin alkuperäiset 15" peltivanteet ei mahtuisi varmasti, nytkin on sen verran tiivistä että pitää 2-3mm viistää satulan ulkonurkasta pois:




Takaapäin:




..ja kyllä se raidetangonpääkin mahtuu kääntöpään varren yläpuolelle nätisti. Pitää varoa ettei tule lommoa vanteeseen

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #242  
Vanha 26.05.2012, 10:38
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 972
Perusasetus

Onko noissas WJ:n raidetangon päissä samankokoinen kartio kuin ZJ ja XJ? Vai onko se isompi?
Pitäis toteuttaa tohon omaan Highsteerin systeemiin sopiva raidetanko, siinä on FSJ kokoiset kartiot.
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #243  
Vanha 26.05.2012, 11:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

WJ:n raidetangonpäissä on samankokoinen kartio kuin XJ/ZJ/TJ. Oliko se niin että full-size Jeepeissä kartio ja se "pallo" on vähän isompi? WJ:n raidentagonpäissä toisaalta varrenpään paksuus on sitten reilu, 24mm - eli jopa hieman isompi kuin esim. C/K30- sarjan "tonniluokan" pickuppien 7/8" kierre mitä on siis D60- etuakseleissa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #244  
Vanha 28.05.2012, 07:35
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kivasti puntteja tossa vanteen reunassa?!?

On kyllä mekonen tuo kokoero noiden uusien jarruosien hyväksi Eiköhän tuossa noilla vermeillä ala olla jo pysähtyvyyskin kohdallaan. Ainakin vakiokumeilla...
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #245  
Vanha 28.05.2012, 11:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

On siinä painoja juu.. saat kaksi arvausta, miksi siinä vanteessa on vain painoja, eikä rengasta olenkaan?
Vinkkinä, ko. "hecho en mexico" Cragarin USA- vanteessa oli tehdasuutena kolmen millin pystyheitto


Takapanhardille tarvitsi uuden tuen, koska alkuperäisessä paikassa ollut ei ollut ihan optimipaikassa panhardin asentoa ajatellen. Autoa kun on korotettu niin rungonpään kiinnityspistettä oli hyvä tiputtaa vähän alemmas alkuperäisestä (ylempi reikä on ~15mm alkuperäistä alempana ja alempi ~35mm), samalla siirsin hieman taaemmas jotta on linjassa akselin kanssa akselivälin venytyksen jälkeen. Tuli tehtyä kiinnike kahdella reijällä, niin on varaa valita panhardin asentoa.

Näin jälkikäteen ajateltuna, olisi pitänyt tehdä akselissa kiinnike hieman korkeammalle, tilaa olisi ollut nostaa sitä 3-4cm korkeammalle ilman, että äärisisäänjoustossa olisi tullut ahdasta. Mahdollisimman vaakasuora panhardi olisi kuitenkin paikallaan. Perse tippuu tuosta noin 30mm alemmas kun on tankki ja panssari paikallaan ja keula pois pukkien päältä, eli ei kuitenkaan älyttömän jyrkäksi jää panhardin kulma.



..joku tuki pitää vielä laittaa ja vähän kiinnikettä muokata (turhaa metallia pois); tosin on tehty 5mm:n perusterästä hieman vahvemmasta palkista. Samoin nuo korin vahvistuslevyt pitää tehdä loppuun (puuttuu kokonaan palkin pystyosasta koripalkin takaosasta). Kun on valmista niin puolikiiltävä musta ja alustamassat vielä päälle




Tällä puolella korin vahvikelevy olisi voinut ulottua ylemmäksikin, mutta jousilautanen tuli tielle; olisi pitänyt leikata ja hioa kaikenlaista pois, hitsata lisää vahvikkeita yms.. saa nyt mennä tuollaisena. Koripalkin sisällä kyllä on jo tehtaan vahvike, ja panhardin kiinnikkeen alla olevassa levyssä on tulppahitsi tuon näkyvissä olevan reiän kohdalla. Jos tuosta repeää koripalkki niin ainakin tietää miksi

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 28.05.2012 11:33
Vastaa lainaten
  #246  
Vanha 30.05.2012, 13:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Tässä nämä koripalkkien sisäreunojen vahvikkeet 6mm:n levystä. Jos olisi ollut 4mm:n levyä niin siitä olisin laittanut, mutta porasin sitten pari kevennysreikää enemmän




..ja kuskin puoli paikallaan hitsattuna & pohjamaalattuna. Jos olisin tajunnut aiemmin - takapuskuria tehdessä - niin olisi pitänyt leikata kokonaan pois tuo polttoaineen täyttöputkien reiän vahvike ja tehdä uusi vähän fiksummin, samalla tilavammaksi. Myöhäistä nyt, oli aika projekti saada ruosteet pois näkyvältä puolelta..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #247  
Vanha 31.05.2012, 13:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Tekevät paskoja puristimia Taiwanissa, ei tainnut olla taottua tavaraa Duunissa on samankokoisia nostokäyttöön luokiteltuja koukkuja, mitkä kestää 2 tonnia. Ruuvasin kahdella sormella kiinni kun katkesi.. toi oli sellainen 10cm pitkä puristelija:




..ja tässä sitten toi toinen puoli valmiina; puristin oli käytössä tuossa reiän kohdalla että sai sisemmän pellin kiinni levyyn. Rakoa oli niinkin paljon kuin millin verran, ja yläreunasta ei ollut vielä edes levyä hitsattu kiinni

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #248  
Vanha 04.06.2012, 15:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Eiköhän tästä JKS:n palapelistä (OGS 951 on tilausnumero jos jotain kiinnostaa ) rakennettua kestävän panhardin etuakselille. 2" Johnny joint toisessa päässä (hitsattava kuori), toisessa päässä on kumipusla pituussäädöllä. Taakse tulee vastaava JKS:n panhardi, mutta valmiina. Onneksi putkea ei tartte ollenkaan taivuttaa, mahtuu tuollaisenaan kunhan katkaisee oikeaan pituuteen..



Seinämävahvuus on riittävä; ulkohalkaisija ~32mm ja seinämä on nelisen milliä. Saumatonta vedettyä putkea eli ei mitään kurapaskaa




Toinen pää mikä on valmiiksi kierteytetty ja jossa on kumipusla:

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 04.06.2012 15:17
Vastaa lainaten
  #249  
Vanha 04.06.2012, 18:35
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

FYI: sun etuakselis olis valmis!!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #250  
Vanha 08.06.2012, 21:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Noniin, etuakseli alkaa olla paikallaan kun sain sen haettua Jamantilta pallonivelien vaihdosta takaisin. Prässäsin vielä uudet ylätukivarren puslat paikalleen mitkä tuli lähetyksessä. Tässä hyvä syy miettiä pariin kertaan, ostaako alkuperäiset puslta, vai "el hecho mexico"- tarvikepuslat. Molemmissa on ihan selkeästi samankokoiset reiät, ja muutenkin laatu yhtä hyvä Noi paremmat maksoi jenkeistä tilaamalla huimat 6.99$ kappale..




Alkuperäiset jarruletkut oli lyhyet niin edessä kuin takana näille uusille jarruille. Taakse ostin Jamantilta pisimmän mikä löytyi, mutta se ei sittenkään ollut tarpeeksi pitkä. Päädyin siihen että samalla kun tuli nuo muut romppeet jenkeistä niin tuli tuning- letkut myös. DOT- hyväksyntä, reilusta alkuperäistä pidemmät rosteripunosletkut suojamuovilla. Luulisi kestävän




Tuollaiselta näyttää edessä kiinni:




Taakse tuli panhardi paikalleen, siellä on nyt oikeastaan kaikki paikallaan mitä pitää, vähän täytyy ABS- tunnistimien johtoja laittaa nippareilla kiinni ettei roiku miten sattuu. Pelivaraa panhardin ja trussin väliin jäi noin 4mm kun akseli on lähimmillään, sehän riittää

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 08.06.2012 21:09
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 19:57 (GMT +2).