![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Ilmanotto.
Lainaus:
Itse juuri juotin JEgoNEERille suovettä kun ilmanotto oli maskin takana enkä muistanut ottaa putkea irti ja oja olikin syvempi kuin luulin. Savutti ja röpötti 10 min suovettä. Sorkkeli tehdään JEgoNEERin hengenpitimiksi ensitilassa. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Sain uuden vaimentimen vihdoin paikoilleen, ja käytin koneen se kiinnitettynä lämpimäksi.
Sanotaan näin, että ulkupuolelle hölmömpikin tajuaa kasin oöemassaolon, sisällä on yllättävänkin hiljainen. Vanhaan verrattuna ulos soundit on selvästi paremmat, sisälle kuuluu vähemmän tärinöitä ja murinoita. Kaikki sihinät ja suhinat tuntuu olevan poissa, eli kaikinpuolin onnistunut putkiremontti!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Taisit tuossa ysin jälkeen illalla piipahtaa metroaseman edestä? Tai oli sitten joku muu mukavalta kuullostava Grandi? Näköhavaintoa haittasi 400 metrin välimatka, itse olin Hitsaajankadulla penthouse saunassa.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
En ollu minä, auto kun on vielä pukkien päällä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Pikkusen joutuu tekemään lisää tilaa laatikon kannakepalkkiin, ei tuo joustopätkä oikein mahdu
![]() ![]() ..ostin mätänetistä valmiit laipat ja tiivisteen 2.5" putkelle mikä joustoputki ja katti on. Siitä tullut taas vittujakaan, itse olisi pitänyt tehdä. Molemmat laipat oli 1,5mm kieroja ja sen lisäksi pultinreiät (3kpl. 12mm) oli niin lähellä pakoputkenreikää, että kun hitsasi röörin kiinni niin eihän ne pultit mennyt paikalleen - ei edes kymppimilliset. Laippojen välinen tiiviste oli myös vääränlainen, reiät oli ~5mm ulompana kuin laipoissa - ja ne oli 10mm halkaisijaltaan. Vitun laadukasta tavaraa ![]() Tein sitten itse uudet laipat, tiivisteen mukaan. Nyt mahtui pultit paikalleen ja oli suorat. Tiiviste sentään oli hyvä ![]() ![]() Pöpinäpönttö on aika kompaktinkokoinen, paksuus 100mm, leveys ~200mm. Pituutta on vähän enemmän vaan ei oikeastaan haittaa. Soundi on todella hyvä ja laadukkaan oloinen pömpeli. Flowmaster Delta 50 on malli. Verrattuna useimpiin tarvikepönttöihin 3" putkelle, niin tuo on todella ohut - saa lähelle pohjaa, eikä roiku kovin pahasti koripalkkien alapuolella. Mieluiten laittaisi vielä paremmin jemmaan, mutta ei onnistu mitenkään tuohon vehkeeseen kunnon vaimentimella..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli vaimennustehoa selvästi enemmän mitä perinteisellä reikäputkella villat ympärillä, tuo ei lisäksi edes nokeennu tukkoon eli äänet ei iän myötä kasva.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Ne laippojen ja putken hitsit kannattaa hehkuttaa hitsaamisen jälkeen kunnolla, ettei halkea hitsin vierestä. Jos on mustaa rautaa, niin pillillä lämpöä niin, että menee reilusti punahehkuun sentin-kaksi putken puoleltakin, niin poistuu jännitykset.
__________________
Jukka |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Halkeaa jos halkeaa.. eihän noita pitäisi migillä tietysti vetää ollenkaan jos oikeasti hyvin tekisi. Käydään korjauttamassa Tiittasen putkikorjaamolla Kannelmäessä sitten jos ei kestä
![]() Tuolla kyllä on nuo joustot välissä ja tulee muutenkin asiallisesti kiinni kumikannakkeilla, katsotaan kestääkö vai ei. Ainakin edellinen mikkisauma kesti normaaliajoa tiellä ja metsärytyytystä oikein mainioisti yli vuoden
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Ihan kuten vakionakin, siellä on yksi vaimennin. Ihan hyvin tuo kammiovaimennin hiljentää metelit, toki kuulee että pellin alla on V8
jos olisi jatkanut putken taakse asti eikä kääntänyt vaimentimen jälkeen alas sivulle auton alle, niin olisi vielä hiljaisempi.En laittaisi mitään suoraan läpihönkivää villavaimenninta, varmasti olisi turhan äänekäs.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
| Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
| O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
| cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |