Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.03.2012, 19:45
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Saman tyyppisiä oireita oli kun b-pumppu tuli tiensä päähän että ehkä kannattaa mitata minkälaiset on pensanpaineet.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.03.2012, 21:47
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Saman tyyppisiä oireita oli kun b-pumppu tuli tiensä päähän että ehkä kannattaa mitata minkälaiset on pensanpaineet.
No nyt on mitattu bensapaineet, täältähän se vika taitaa löytyä. Pitäs ilmeisesti olla 31psi:tä, näyttäs olevan vajaa 20. Paluuletkun puristamisella ja painesäätimen vakuumiletkun irrotuksella ei kummallakaan mitään vaikutusta paineeseen. Kn koneen sammuttaa niin painemittarin neula suunnilleen kolahtaa tappiin, eli takaiskuventtiili ei parhaassa kunnossa. Startatessa pumpun ensimmäinen pyöräytys ei heilauta painemittaria ollenkaan, vasta parin sekunnin starttaamisen jälkeen lähtee paine nousuun. Eli ilmeisesti pumppu sökö. Täytyy vielä katoo varuilta suodatinkin ennen ku pumppua tilailee.

Mites noi pumput Walbro/Bosch, käykö ne ristiin? Vai pitääkö ennen pumpun tilausta kurkata kumpi siellä tankin sisällä luuraa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.03.2012, 20:25
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
No nyt on mitattu bensapaineet, täältähän se vika taitaa löytyä. Pitäs ilmeisesti olla 31psi:tä, näyttäs olevan vajaa 20. Paluuletkun puristamisella ja painesäätimen vakuumiletkun irrotuksella ei kummallakaan mitään vaikutusta paineeseen. Kn koneen sammuttaa niin painemittarin neula suunnilleen kolahtaa tappiin, eli takaiskuventtiili ei parhaassa kunnossa. Startatessa pumpun ensimmäinen pyöräytys ei heilauta painemittaria ollenkaan, vasta parin sekunnin starttaamisen jälkeen lähtee paine nousuun. Eli ilmeisesti pumppu sökö. Täytyy vielä katoo varuilta suodatinkin ennen ku pumppua tilailee.

Mites noi pumput Walbro/Bosch, käykö ne ristiin? Vai pitääkö ennen pumpun tilausta kurkata kumpi siellä tankin sisällä luuraa?
Olikos sulla renix vai HO? HO:n pumppua löytyy Biltemasta ainakin numeroiden mukaan hintaa tais olla noin 40€, tää pitäs olla joku walbro. Renixin pumpun ostin South west tradelta olikohan 125€ ja halvin sillä hetkellä suomen maalla, merkkiä en kyllä muista. Ulkoisilta muodoiltaan ei käy suoraa ristiin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.03.2012, 21:06
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
No nyt on mitattu bensapaineet, täältähän se vika taitaa löytyä. Pitäs ilmeisesti olla 31psi:tä, näyttäs olevan vajaa 20. Paluuletkun puristamisella ja painesäätimen vakuumiletkun irrotuksella ei kummallakaan mitään vaikutusta paineeseen. Kn koneen sammuttaa niin painemittarin neula suunnilleen kolahtaa tappiin, eli takaiskuventtiili ei parhaassa kunnossa. Startatessa pumpun ensimmäinen pyöräytys ei heilauta painemittaria ollenkaan, vasta parin sekunnin starttaamisen jälkeen lähtee paine nousuun. Eli ilmeisesti pumppu sökö. Täytyy vielä katoo varuilta suodatinkin ennen ku pumppua tilailee.

Mites noi pumput Walbro/Bosch, käykö ne ristiin? Vai pitääkö ennen pumpun tilausta kurkata kumpi siellä tankin sisällä luuraa?
Juu ei käy ristiin, koko ero on todella iso.

Itsellä taisi olla hiukka samanlaisia paine ongelmia ja silloin oli tankin sisällä oleva letku mennyt todella mössöksi, jolloin paineet tuli liitoksesta läpi.

Uutta bensaletkua tilalle ja homma toimi jälleen.

Joten kun kurkkaat tuon pumpun, niin samalla saattaa jo syykin selvitä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.03.2012, 19:55
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Onko kukaan koittanut paikata ikälopun XJ:n oven tiivisteitä menestyksellisesti? Uusien tiivisteiden saanti on kait hankalaa tai en ainakaan onnistunut löytämään moisia. Samoin etuovien "tupakkalasien" tiiistämien kiinnostaisi. Onko possumassa vaihtoehto???
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.03.2012, 20:47
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Onko kukaan koittanut paikata ikälopun XJ:n oven tiivisteitä menestyksellisesti? Uusien tiivisteiden saanti on kait hankalaa tai en ainakaan onnistunut löytämään moisia. Samoin etuovien "tupakkalasien" tiiistämien kiinnostaisi. Onko possumassa vaihtoehto???
Amerikanmaalta esim. JC:ltä

http://www.jcwhitney.com/weatherstri...1163j1s21.jcwx
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.03.2012, 11:29
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Autoa on pitkään vaivannut "hyytyminen" 2000 rpm:n tienoilla kun vähänkään antaa kaasua. Nyt on alkanut käydä sietämättömäksi, matkavauhdin ylläpitäminenkin alkaa olla maantiellä työn takana. Kun painaa kaasua liikaa, alkaa nykiä ja paukutella pako- tai imusarjassa. Eli pintakaasulla kiihdyttämällä pääsee vauhtiin, mutta ylämäet tuottaa tuskaa. Kovemmilla kierroksilla (>3000) menee paremmin. Epätoivon vallassa ja kun vikaa ei ole löytynyt johdotukssta, mittailemalla antureita jne jne niin on ollut pakko ruveta enemmän tai vähemmän arviosta vaihtamaan antureita.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Saman tyyppisiä oireita oli kun b-pumppu tuli tiensä päähän että ehkä kannattaa mitata minkälaiset on pensanpaineet.
Sieltähän se vika löyty bensatankin sisältä. Pumpun ja läpiviennin välisen letkun toisen pään klemmari oli kiristämättä! Joskus tuo pumppu ilmeisesti vaihdettu ja ollu vaihtajalla kiire... Että näin.

Kiitokset Pertsille vian jäljille johtaneesta vinkistä sekä köyhän miehen bensapainemittarin rakennusohjeista ja muillekin asiaa kommentoinneille.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.03.2012, 11:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Sieltähän se vika löyty bensatankin sisältä. Pumpun ja läpiviennin välisen letkun toisen pään klemmari oli kiristämättä! Joskus tuo pumppu ilmeisesti vaihdettu ja ollu vaihtajalla kiire... Että näin.

Kiitokset Pertsille vian jäljille johtaneesta vinkistä sekä köyhän miehen bensapainemittarin rakennusohjeista ja muillekin asiaa kommentoinneille.
Mulla oli edellisessä XJ:ssä hyvin vastaava vika, pumppu kun ei ole imuputkineen tuettu mitenkään tankin sisällä niin pääsee heilumaan, ja oli klemmari löystynyt -> hörppi ilmaa kun oli vähänkin tankki tyhjempänä ja aiheutti tietysti kaikensorttista käyntihäikkää.

Vittumainen irrotettava toi tankki ja se pumpun korkki- viritelmä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.03.2012, 18:31
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Jeepin tuulilasi


http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=101547
Meneekös vesi tosta johonkin "oikeeseen paikkaan" vai ainoastaan tekemään tuhoja johonkin peltien väliin??? Hiukan kyllä taas ihmetyttää Jenkkien ratkaisut, mutta onneks auto on ollut vasta hyvin vähän reilun vuoden niin kaikkea ei tarvitse ymmärtää
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.03.2012, 22:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Vesi menee tuosta ikkunan liimapinnan päälle/ reunaan, ja jos siinä on reikä niin sitten auton sisään muuten se valuu tuosta pois ja maahan parhaaksi katsomaansa reittiä.

Mikä tuossa systeemissä muuten niin ihmeellistä on? Taitaa aika monessakin autossa olla jotain ikkunan liimapalkoa suojaamassa, ettei se ihan ole kaikelle möhnälle ja auringolle yms. suoraan alttiina.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 15:10 (GMT +2).