Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.02.2012, 11:04
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Aikanaan tein LJ:hin kattovalot ja myöhemmin kopioin saman periaatteen Jeeppiinkin. Kantavana ajatuksena on ollut että valot pitää saada irti kohtuullisen helpolla ja ei eivät saa hajota vaikka autolla nojataan puuhun. Tällä asennuksella valot eivät näytä suoraan taaksepäin, joten mielessä on ollut parin ledin lisääminen "pakkivaloiksi", mutta enpä ole saanut vielä aikaiseksi. Siirtymillä Xenonien kantama jää lyhkäiseksi, mutta metsässä hyvät. Suunnistuskisoissa apparit arvostaa kattovalojen sammuttamista, joten valoja tulee napsuteltua päälle ja pois melko aktiivisesti. Moni on puhunut konepellin heijastuksista, mutta minä en ole koskaan kokenut sitä ongelmaksi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.02.2012, 11:32
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Moni on puhunut konepellin heijastuksista, mutta minä en ole koskaan kokenut sitä ongelmaksi.

x2
Joko oma silmä on tottunut tai sitten on autoissa/konepellin väreissä eroa, mikä heijastaa häiritsevästi ja mikä ei. Osaksi tuohon konepellin heijastuhaittaan varmasti vaikuttaa tuulilasin kulma.

Mutta itse suosin maastossa näkökentän yläpuolelta tulevaa valoa eli käytännössä kattovaloja. Ei jää varjokohtia näkökenttään maastonmuodoista. Eikä se suojauskaan niin mahdoton tarvi olla, eikös Jounilla ole kestänyt nuo xenonit ihan hyvin jeepin katolla?

Tuossa mikjus:n topicissa on muutamia kuvia 2. sivulla eri versioista.
http://forums.offipalsta.com/showthr...ht=nordic+n200

Ja mitä hintaan tulee, ei ole vielä tee-se-itse xenonin hinta/valo suhteen voittajaa näkynyt.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.02.2012, 11:37
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Eikä se suojauskaan niin mahdoton tarvi olla, eikös Jounilla ole kestänyt nuo xenonit ihan hyvin jeepin katolla?
Yhtäkään lamppua en ole joutunut uusimaan LJ:stä tai Jeepistä, eli aika hyvin ne kestää ilman suojiakin. Yksi nykyisistä xenoneista vähän repsottaa mutta toimii edelleen nippusidevirityksen jälkeen.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
määrä, sijoitus, työvalo, työvalot


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Työvalojen asennusvinkkejä? kallekoo Tekniikka & Jutustelu 5 03.08.2008 23:02
LJ:n peräöljyn määrä? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 8 20.04.2008 20:36
Työvalojen asennus katolle / sähköliitokset osilpi Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2007 19:06
Verstaan paineilmasäiliön sijoittaminen ulos? Mutamies Chit-Chat 9 08.12.2006 19:34
Yhteyksien määrä Lars Servers 0 24.04.2002 02:23


Sivu luotu: 16:52 (GMT +2).