![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Muistaakseni vastaava toteutettu ainakin yhteen SRC-autoon jokunen vuosi takaperin. Oli muistaakseni wrc Corollan näköinen auto johon oli Volvon multi-link perä jäykistetty jollain apurungolla. Vauhdin-maailman krossi-auto vertailussa siitä taisi olla, saatan muistaa kyl ihan väärinkin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vai haetaanko tässä sauvojen tilalle esim tolppia/ilmatikkuja ylätukivarteen? Vai ollaanko oikeesti tekemässä risusta kotikutusta porttaali versiota? lopputulos on mun silmissä jäykkäakseli jonka putkien sisällä on nivelletyt vetarit ja murikka saatiin pysymään ylhäällä tjsp..
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Täähän on hyvä idea, tuon kans taitaa leimaamisessa olla ongelmaa?
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Ajomukavuutta tuommosen toteutuksessa ei tarvitse miettiä, vaan että paketti pysyy kasassa maastokäytössä ja antaa etua verrattuna retkukeulan maasto-ominaisuuksiin. Eli juurikin että jousitetaan tuo tönköksi tehty risukeula uudelleen, lehti tai kierrejousilla ja tuetaan erillisillä tukivarsilla varsinkin kierrejousten ollessa kyseessä. Joku tuossa kyseli kyisesenlaiseen projektiin linkkiä, mutta en muista enää osoitetta eikä mielikuvitus kerro millä sen googlesta kaivaisi. Mutta jos jollain tulee vastaan niin linkittäkää tänne ihmeessä. Mikä tuo niinsanottu risukeula on englanninkielellä? Viimeksi muokannut tonikki : 10.02.2012 10:01 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
http://www.pirate4x4.com/forum/attac...1&d=1077770781
Tuossa lienee omatekelettä aloiteltu. Onkohan toi atomicaxle jo konkassa kun ei sivuja enään tuntusi löytyvän. Jostain hintahaarukkaa löyty niin yli10K$ oli kappaleelta akselit. Ongelmaksihan tuossa voi tulla julumettu jousittamaton paino. Itse jos alkais väsäilemään niin en ainakaan avointa tekisi. Suljettu kuitenkin säästää niveliä ja jäykistää rakennetta kovasti. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Lisää kuvaa atomiakseleista:
Toteutus avattavalla akseliputkella, eli vetareiden huolto mahdollista ilman rälläkkää: Ja jutustelua aiheesta englanniksi: http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=653056 http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=859936 Mitä veikkaatte akselikoteloiden materiaaliksi? Lujaa ja kevyttä täytyy olla. Offtopic: Sitten löytyy vielä tämmöisiä jotka voisivat olla aika hulppea yhdistelmä kyseisen akseliston kanssa, eli jälkiasennettava portaaliboksi: http://motorsports.axletech.com/portal.asp# ![]() Viimeksi muokannut tonikki : 10.02.2012 10:17 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Juuri tällainen systeemi kävi joskus mielessä kun meinasi alkaa kerääntymään nurkkiin ylimääräisiä risukeuloja, mutta onneksi joku muu keräsi ne talteen.
![]() Kuinkahan paljon ne sisemmät murrokset kestää kulmaa, liekkö yhtä järeitä kuin ulommat? Sisemmäthän ei normaalisti joudu kovinkaan paljoa liikkumaan? ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Vissiin jotain tollasta tulee kun vähä heppailee risukeulaa:
http://www.4x4review.com/Portals/1/a...icAxles001.JPG |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse asiassa tuo Atomic axles valmistaa noita kyseisen tyyppisiä akseleita. Eli "koteloitu risukeula" tyyliin. Tässä kyseinen akseli etupäässä: ![]() Miksipäs ei myös toteutettavissa takapäähänkin. Elikkäs tuo korottaa tosiaan autoa aika reippaasti, muuten joutuu taistelemaan akselin ja öljypohjan kanssa jos haluaa suurempia sisäänjoustoja kehiin. Tuossa kuvassa tosin taitaa olla takamoottori peli, joten kyseistä ongelmaa ei ilmene. Viimeksi muokannut tonikki : 10.02.2012 10:08 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Eiks tääl joku nivaan suunnitellu ja alkoi vissiin toteuttaakkin mut ei nyt kyl muista kuka ja mikä topikki... Itse kans suunnitellut joskus samaa ja ei olis juu paha toteuttaa... Itse vaan suunnittelin et korvais vetonivelet kunnon kulmavaihteilla niin kestäis sit kans
![]() ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Nostetaas vanhaa ylös!
onkos kukaan nyt toteuttanut tätä ja miten toimii vai toimiiko?
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Nykku tuli eteen niin saako akseliputkea taittaa ja hitsata?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Meinaatko että tekis jäykästä baanaanin? silloin pitäisi vetoakselin sisäpäähän laittaa myös nivel.. risukeulassa olisi kuitenkin valmiiksi sopiva vetotikku jossa tarvittavat nivelet..
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry Viimeksi muokannut A.I : 05.12.2015 12:44 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Gen2 pajeron takalukon modaus hiluun. onko mahdollista? | velmeri83 | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 31.01.2011 07:21 |
sumuvaloista modaus työvaloksi | kaistapää | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.11.2009 21:59 |
SD33 pumpun modaus turbolle | SS-Patrol | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.03.2006 21:46 |
iskarien kiinnikkeiden modaus? | Dojo | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.01.2006 17:04 |