Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.02.2012, 02:48
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Niin kauan kun kilometrikorvaukset ja päivärahta on verotonta niin kyllä ne on yhteiskunnan tukemia. Suomessa kun on käytäntö että tulosta maksetaan veroa, ja nämä ovat sen ulkopuolella. Itsekin jonkin verran reissaavana olen nostanut ulkomaanpäivärahoja, enkä kyllä koskaan ole tappiolle jäänyt niiden kanssa. Tunnen myös ihmisiä joille iso osa palkasta tuli nimenomaan rehellisistä kilometrikorvauksista, tosin niistä on jo useampi vuosi aikaa jolloin korvaukset taisivat olla suhteessa isompia.

Verottomien korvausten tarkoituksena ei ole tuottaa lisätuloa työntekijälle vaan kattaa kohtuulliset kulut työnantajan matkoista.
Jep. Näissä kun on semmoine hankaluus että miten ne kulut aina määritellään. Miusta nykyinen systeemi on kohtuu hyvä komprimissi ja kevyt semmonen.

Jos nuo laittaisi vaikka verollisiksi ja siinä kohtaa autoa ruvettaisiin kohtelemaan samaan tapaan kuin yritystä, eli sen summan yli mihin ei ole näyttää kuluja niin se katsottaisiin tuloksi ja siitä sitten maksettaisiin veroja.

Tämä oisi ehkä sitten se kaikista totuuden mukainen systeemi mutta siitä tulee äkkiä hemmetin raskas eli sen valvonta vaatii taas lisää hallintoa joka taas maksaa eli onko tästäkään sitten mitään hyötyä?? No muutama veropyrokraatti lisää ja hemmetinmoinen paperisota.

Eikä tästäkään välttämättä mitään veroja saataisi kun jos siitä vähentää ajopäivien tankkaukset lasinpesulitkut ja vakuutukset niin taas ollaan samassa tilanteessa eli ei siitä veroa kerry.

Jos taas työnantaja joutuu ostamaan auton sitä varten että duunari pääsee keikalle niin jonkun 25000 farmarin pääomakuluthan on jo ekalta 25000 kilsalta pelkästään 1/ kilometri. Ja jos sillä vaikka ajetaan se neljä vuotta ja 100000 km. niin sittenkin vielä pääomakulut on 25 cm/km ja polttoaine,vakuutus,ja huolto ym.kulut päälle.

Eli taaskin selviää halvemmalla jos pystyy vaan maksamaan duunarille tuon homman pois.

Sitten jos nuo km korvaukset poistetaan kokonaan niin mitäs sitten seuraa?? Kulkeeko kaikki bussilla, tai junalla?

Ei. Homma menee "maan alle" eli sitten aletaan pelaamaan firman luottokortilla eli sillä sitten katetaan niitä kuluja, ja sitten ollaankin tilanteessa missä vallitsee viidakon lait. Eikä mikään näy missään tilatoissa eikä mitään pystytä valvomaan.

Parempia ehdotuksia ??? Kuten esimerkisi pellot pakettiin , ja pallit phukettin??

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 02.02.2012 02:52
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2012, 08:07
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Parempia ehdotuksia ??? Kuten esimerkisi pellot pakettiin , ja pallit phukettin??
Samaa mieltä että nykyinen taitaa olla käytännössä toimivin malli. Korvauksien poistaminen olisi typerää, etenkään selittelemällä sitä julkisten käytön lisäämisellä. Ei ole järkevää pakottaa firmoja ostamaan autoja vajaakäytölle jos sama homma onnistuu halvemmalla käyttämällä työntekijän autoa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.03.2012, 09:52
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

http://www.hs.fi/msn/kotimaa/Kilomet...a1305558453728

Nyt ei jaksa oikein ymmärtää.

Lähinnä se, että mistä ihmeestä tuo 70miljoonaa oikein tulee, jos pelkästään korvausta alennetaan? Siis ihmiset tankkaa yhtä paljon, käyttömaksut jne on samallalailla. Vai oliko tässä nyt takana se, että kaikille työssään ajaville hommataan työsuhdeautot, jolloin verotusarvot tuo rahat verottajalle?

Toinen mikä siinä mielessä tuntuu nurin kuriselta on tuo 15tkm raja.

Jos tuo nyt sitten jotenkin on pakko pyöräyttää, niin voisi luulla olevan "oikeutetumpaa" maksaa PIENEMPÄÄ korvausta tuohon 15tkm asti ja siintä etiäpäin kovempaa.

Kun monet vähän työajoa ajaville tuo auto ei ole pelkästään työajoa varten hommattu, niin josko silloin ei tarvisi näitä kaikkia ylläpitokuluja ym saada katettua.

Jos taas autolla ajetaan vuodessa pelkkää työajoa 60tkm, niin kyllä sitä arvon alenemaa ja huoltoa alkaa hiukka eri tavalla olla, kuin 15tkm vuodessa ajavalla.

Mutta valtiovarainministeriön mukaanhan näin ei ole. Hassu juttu vain autoja katsellessa, että enemmän ajetut tuppaa olemaan vain halvempia..

Jos tuo homma käännettäisin näin päin, niin pelkona ja toteutumana on kyllä se, että silloin tällöin autoa työssä tarvitsevat jättävät kaikki ajot ajamatta, koska ei saa järkevää korvausta. Kun taasen paljon ajavat saavat järkevän korvauksen, kun ihan oikeasti joutuu ajamaan.

Ja juu, jää itsellä nuo työnatajan kilometrit liikkuu 15tkm tuntumassa, joten parempihan se näin ehdotetulla tavalla itselle olisi, mutta onko se sitten vaan se järkevin..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.03.2012, 11:38
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Eipä tuota taas käsitä.. Itsellä tippuu nykyään kilometrikorvaus aina kun tulee 5000km. täyteen --> 5snt. Kun tuosta lehtijutusta sai käsityksen ettei mitään alennuksia vielä muka ole..?? Tuntuisi tuo olevan kohtuullista kuitenkin että km.korvaus kattaisi ainakin pienen osan auton huoltokustannuksia kun sitä työntekoa varten joutuu sillä omalla autolla kulkemaan. Ja jos tuntuu että km.korvaus on liian suuri niin polttoaineen hinta nousee verotusyistä koko ajan eikä tämä korvaus nouse niin sehän kompensoituu jo tuolla p.aineen verotuksen kiristyksellä. Itsellä tulee n. 20tkm. vuodessa josta saa km.korvauksen. Toinen mokoma työkilometrejä tulee sitten ilman korvausta.
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.03.2012, 12:55
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pt. Näytä viesti
www.hs.fi/msn/kotimaa/Kilometrikorvauksille+on+tulossa+katto/a1305558453728

Nyt ei jaksa oikein ymmärtää.

Lähinnä se, että mistä ihmeestä tuo 70miljoonaa oikein tulee, jos pelkästään korvausta alennetaan? Siis ihmiset tankkaa yhtä paljon, käyttömaksut jne on samallalailla. Vai oliko tässä nyt takana se, että kaikille työssään ajaville hommataan työsuhdeautot, jolloin verotusarvot tuo rahat verottajalle?

Toinen mikä siinä mielessä tuntuu nurin kuriselta on tuo 15tkm raja.

Jos tuo nyt sitten jotenkin on pakko pyöräyttää, niin voisi luulla olevan "oikeutetumpaa" maksaa PIENEMPÄÄ korvausta tuohon 15tkm asti ja siintä etiäpäin kovempaa.

Kun monet vähän työajoa ajaville tuo auto ei ole pelkästään työajoa varten hommattu, niin josko silloin ei tarvisi näitä kaikkia ylläpitokuluja ym saada katettua.

Jos taas autolla ajetaan vuodessa pelkkää työajoa 60tkm, niin kyllä sitä arvon alenemaa ja huoltoa alkaa hiukka eri tavalla olla, kuin 15tkm vuodessa ajavalla.

Mutta valtiovarainministeriön mukaanhan näin ei ole. Hassu juttu vain autoja katsellessa, että enemmän ajetut tuppaa olemaan vain halvempia..

Jos tuo homma käännettäisin näin päin, niin pelkona ja toteutumana on kyllä se, että silloin tällöin autoa työssä tarvitsevat jättävät kaikki ajot ajamatta, koska ei saa järkevää korvausta. Kun taasen paljon ajavat saavat järkevän korvauksen, kun ihan oikeasti joutuu ajamaan.

Ja juu, jää itsellä nuo työnatajan kilometrit liikkuu 15tkm tuntumassa, joten parempihan se näin ehdotetulla tavalla itselle olisi, mutta onko se sitten vaan se järkevin..
Käsittääkseni tavoitteena on "rakenteellisten muutosten" avulla säästää tuo 70 miljoonaa mutta valtionvarainministeriöllä ei ole vielä valmiina ehdotusta, miten tuo säästö saadaan aikaiseksi.

Osa auton käyttökuluista on suoraan verrannollisia ajettuihin kilometreihin (polttoaine, renkaat, huollot), osa on verrannollinen aikaan (vakuutusmaksut, verot) ja osa on verrannollinen molempiin (auton arvonalennus). Nyt käytössä on yksinkertaisuuden vuoksi yksi kilometrikorvaus, joka tilastollisesti kattaa keskimääräisen henkilön keskimääräiset oman auton käyttökulut. Jos kilometrejä alkaa tulemaan paljon, niin tuo nykyinen kilometrikorvaus alkaa olemaan liian suuri. Toki jokainen ajettu kilometri edelleen maksaa mutta tuon 15000 km/vuosi jälkeen vuosittaiset kustannukset on jo maksettu eikä auton arvonalennus enää ole niin suuri. Vähän vaikeata selittää mutta niin se vaan menee.

Tuo kilometrikorvaushan on laskettu melko uuden auton arvonalennuksen mukaan. Jos ajaa vuodessa vaikka tuon 15000 km niin siitä kertyy kilometrikorvauksia 6750 e puhtaana käteen. Jos alla on vaikka 5000 euron dieseli niin aika kivan tilin noilla kilsoilla jo saa
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.03.2012, 13:19
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Nii meneehän tuohon tunti poikineen ja dieseliä päälle eli ite en kyllä saa tuosta "tiliä" tai "businesta" aikaan oikein mitenkään.

Se mihin tällä pyritään on se että firmat ottaisi duunareille liisinki auton jostain poliittisesti hyväksytystä autoliikkeestä. Eli kysymys on siitä kenelle ne km.korvauksiin varatut rahat maksetaan ja mielellään ei duunarille.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.03.2012, 14:29
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Se mihin tällä pyritään on se että firmat ottaisi duunareille liisinki auton jostain poliittisesti hyväksytystä autoliikkeestä. Eli kysymys on siitä kenelle ne km.korvauksiin varatut rahat maksetaan ja mielellään ei duunarille.
Tai sit koko narikka muuttaa viroo ja virmalle autot viron kilpii, työn tekijät saa parhaassa tapauksessa viel ulkomaan päivärahat :-) Paljonkoha maksais joku vanha neuvosto kerrostalo virossa jos rupeis vuokraamaa asuntoja :-)
Tai oikeastaa helpompi vois olla venäjälle, työlupien kanssakaa ei ois ongelmia jos porukka ois suomalaista.

Viimeksi muokannut Calmari : 24.03.2012 14:31
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.03.2012, 16:29
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nii meneehän tuohon tunti poikineen ja dieseliä päälle eli ite en kyllä saa tuosta "tiliä" tai "businesta" aikaan oikein mitenkään.
No tottahan toki ajamiseen menee aikaa mutta sehän on palkallista työaikaa. Ja päälle verottomat kilometrikorvaukset, jotka kattavat auton käyttö- ja pääomakulut.

Uudella autolla kilometrikorvausten ajaminen ei oikein kannata mutta vanhemmalla ja vähän polttoainetta kuluttavalla kalustolla saa ihan kivasti rahaa kouraan. Aikanaan ostin kesäauton hintaan 250 e ja sillä oli kiva ajella maksullisia kilsoja, tuli auton hinta kuitattua monen monta kertaa
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.03.2012, 17:20
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
No tottahan toki ajamiseen menee aikaa mutta sehän on palkallista työaikaa. Ja päälle verottomat kilometrikorvaukset, jotka kattavat auton käyttö- ja pääomakulut.

Uudella autolla kilometrikorvausten ajaminen ei oikein kannata mutta vanhemmalla ja vähän polttoainetta kuluttavalla kalustolla saa ihan kivasti rahaa kouraan. Aikanaan ostin kesäauton hintaan 250 e ja sillä oli kiva ajella maksullisia kilsoja, tuli auton hinta kuitattua monen monta kertaa
Ja seuraavakaan auto ei maksanu mitään??? Ja sitä seuraava?

Tuolla logiikalla esim. jonkun tehtaan pitäisi pudottaa tuotteen hintaa heti kun joku kone on maksettu samoin kuin rekkamiehenkin eli heti kun rekka on oma niin hinta alas.

Tarpeeksi kaunaisesti kun tuota asiaa pyörittää niin kyllä sen aina saa näyttämään tienestiltä mutta joskus se auto on vaan vaihettava oli sitten uusi taikka vanha.

Ja koska edelleenkään tässä ei ole valtio välissä mitenkään niin yksikään veroeuro ei mene ohi urpilaisen. Paitsi jos ne työajot ajetaan itäaineella. Mutta niinhän ei tee mikään rekkafirmakaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.03.2012, 20:21
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
No tottahan toki ajamiseen menee aikaa mutta sehän on palkallista työaikaa. Ja päälle verottomat kilometrikorvaukset, jotka kattavat auton käyttö- ja pääomakulut.
Ai kellä se on palkallista aikaa? Ei ainakaan minulla eikä sen kummemmin paremmalla puoliskollakaan...

Minä sentään saan korvauksen nykyään kaikista omalla autolla ajetuista kilometreistä, emäntä ei edelleenkään saa kuin puolesta joita niitäkin leikataan 5tkm jälkeen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kyllä taas katsastus oli kunniassaan täällä suunnalla... OneAndOnly Chit-Chat 36 17.04.2011 17:25
Kyllä lähtee! KoniJeep Chit-Chat 3 27.04.2010 19:55
ei vittu p...le taas eläköön hurraa..jipii..KHO päätös taas toyota4x4 Chit-Chat 4 02.03.2010 17:37
Kyllä taas ahistaa... jeeppi-eki Chit-Chat 5 10.05.2005 18:55
Kyllä koittelee Epeli Tekniikka & Jutustelu 11 12.09.2004 09:02


Sivu luotu: 05:03 (GMT +2).