![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() Lisäksi sammy/413 on helpompi löytää välityksiä,lukkoja jne. Eikä tarvii varoo/miettii abseja, airbagei, vähäpäästöisyyksiä jne. -sami-
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tai voi laittaa lukotetut jojotan akselit soattuna uusilla norrilla
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Eikä mulle ole kukaan kertonut että miten muka spoa joustaisi yhtään enenmän kuin alkuperäinen asetelma? Jos vertaa korotusjousta, alkuperäisessä kunnossa olevaa jousta ja spoa kelvollista suoraa käytettyä latia niin sitten varmasti löytyy eroja. Mutta se etä onko jousi akselin ylä tai alapuolella ei kyllä vaikuta sen liikeratoihin. Ei se toyota akseli swappikaan huono idea ois. Silleenhän sais välityksetkin paremmiksi. Meillä on kyllä kohtuu hyvin kestänyt sammyn aleksit. Onhan niitä mennyt mut oikeastaan vika ollut aina kaasuttajassa. Eteen ajattelinkin nyt laittaa ameriikan hipot (lupaavat 35" asti takuun). Uskoisin että metsästys/terapia käytössä kestää kyllä ihan 413 puikotkin jos on joku muu kuin kemppilukko. Kiekura muutoksessa ei tarvis edes tractionbarsseja rakennella. Mutta alkaa menee jo offtopickiksi. ![]() -sami- |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
henkkoht olen sitämieltä että spoalla saa joustamaan paremmin siinä 77cm siinä noin 90cm samat jouset molemmissa |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutua asiasta paljon mutta en VIELLÄ ole tavannut yhtään tapausta jossa spoa joustaisi paremmin. Anyway jos jengi haluaa tehdä spoa-muutoksia tehkää vaan, mutta mun mielestä samalla vaivalla ja rahalla tekee vieteri muutoksenkin. ![]() -sami- |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
etunurkka oli noin 5cm sisässä kuvaa ottaessa mutta ei se muuten mihinkään kiinni ottanut |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Tottakai vaikuttaa että onko akseli jousien päällä vai alla. Akseli pääsee liikkumaan moninkertaisesti, eikä rengaskaan raavi heti kaariin. Mutta kuten todettu kaikki riippuu omasta käytöstä, et mistä tykkää eikä kierrealustakaan missään nimessä huono ole. ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#9
|
||||
|
||||
![]()
alunperin kysyin et mitä kaikkee tarvii soa muutokseen mut tulihan siellä vähän muutakin
![]() ![]()
__________________
-ISORY OFFROAD-
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
niin ja vielä muistutetaan et jos aletaan oikeesti rakentamaan autoa ni se ei tule ainakaan olemaan kilvissä mulla... saa vapaasti toteuttaa itseään.
oma suikka on sen verran siisti VIELÄ et ei sitä kehtaa tehdä kilvetöntä kulkinetta.
__________________
-ISORY OFFROAD-
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Palstalta saanee kyllä siihenkin neuvoa. ![]() -sami- |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mut toi joustavuus ei mene mulla vielläkään läpi. Ajattellaan jousta ihan irrallisena osana. Jos lähdet taivuttamaan sitä ylös tai alas keskeltä, liikkuuko se erilailla jos liikutat sitä jousen ylä tai alapinnasta? Eikä se spoa nyt mikään ehdottoman huono ole. Mutta mun mielestä duuniin nähden hyödyt jää turhan pieneksi. Kierrejousitus on kuitekin niin paljon parempi. -sami- |
#13
|
||||
|
||||
![]() Tommosen jouston aikaansaamiseen meni noin 7 tuntia työtä ja 125 euroa rahaa niin kyllä on samalla vaivalla ja rahalla vitun vaikeeta saada tehtyä leimakelposta kierrealustaa suitsaan. Tosin tossa on liian lyhyet iskarit ja rajottaa joustoo molempiin suuntiin. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
no ite mitä pienessä mielessä päissään laskeskelin ni 200€ pitäis riittää.
__________________
-ISORY OFFROAD-
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
spoa sj:hin | HELLE | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.08.2007 22:02 |
M: Patrolli, spoa ym. | JKY | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 19.04.2007 21:23 |
soa/spoa? | tolavi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 14.03.2007 22:01 |
Mikä on SOA ja SPOA | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 03.12.2005 14:02 | |
HJ61 spoa | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.07.2004 17:20 |