Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.10.2011, 10:59
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mahtuu jollain lailla ilman korotusta jos leikkelet kaaria/ levikkeitä. Riippuu kyllä todella paljon käytetystä renkaastakin - pinnoitetut on käytännössä 32" renkaita. Paremmin menee kun laitat sen 2"-3" korotusta, leikkaat kaaria ja rajoitat pikkasen sisäänjoustoa.
Taitaapi siis nappulan osto jäädä keväälle. Kehtaa monia renkaita ostaa.

Lainaus:
Muista että nykyisin vaaditaan tüv- hyväksyntä korotusjousista. Näinköhän on Skyjackereissä. OME:n kamppeissa on, mutta ei halpoja - ja niissä ei tule kuin jouset ja iskarit. Tukivarret joudut sitten hommaamaan muualta.
Tuo onkin äärimmäisen hyvä tieto. Ja meni päivätolkulla ennenkuin osasin lukea OOÄMMEEE eikä OOEEÄMM Alkoi kuuklellakin löytyä tietoa. Luotettavia ja toimivaksi todettuja ostopaikkoja otetaan vastaan.

Lainaus:
Kelpaa, ja jos tilaat jenkeistä/ keski- euroopasta niin hinta on ~400€. Eli toimiva, halpa, helppo asentaa (= sitäkin kautta halpa).
Mistä ja mitä löytyy tuohon hintaan? Suomesta jos maksaa tonnin luokkaa niin ero on suhteellisen iso, tai sit se vaan tuntuu siltä kun ei oo tarpeeks rahaa

__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.10.2011, 11:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiivonen Näytä viesti
Mistä ja mitä löytyy tuohon hintaan? Suomesta jos maksaa tonnin luokkaa niin ero on suhteellisen iso, tai sit se vaan tuntuu siltä kun ei oo tarpeeks rahaa
Vaikkapa täältä, hyväksi ja luotettavaksi puljuksi moneen kertaan todettu

http://de.4x4-garage.com/index.php/cPath/22_179

Sieltä vaan katot oikean mallin, ja pistät tilaukseen. Ainut huono puoli on että sivusto välillä tykkää hypätä englannista takaisin saksan kielelle ja ihan kaikkea ei ole käännetty ymmärrettävään muotoon - minulle ainakaan

Jenkkilästäkin voit saada melko halvalla kun oikeista paikoista katsoo (monet sikäläiset liikkeet ei toimita toiseen maahan), aika yleispätevä keino kokonaishinnalle tän hetken dollari-euro kurssilla että hinta taaloina on aika lähellä hinta euroina lähetyskuluineen, tulleineen alveineen päivineen. www.quadratec.com tais tällä hetkellä ainakin jotain alennuksia olla.. sivut vaan vähän sekavat. Toimattavat kyllä Suomeen ja tulee kohtuu pikaisesti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.10.2011, 17:31
leeman leeman ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.10.11
Sijainti: Järvenpää Finland
Viestit: 19
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiivonen Näytä viesti

Tuo onkin äärimmäisen hyvä tieto. Ja meni päivätolkulla ennenkuin osasin lukea OOÄMMEEE eikä OOEEÄMM Alkoi kuuklellakin löytyä tietoa. Luotettavia ja toimivaksi todettuja ostopaikkoja otetaan vastaan.

Itsekin hiljattain harraste Jeepin hommanneena olisin kiinnostunut ostamaan tuommoisen OME:n korotussarjan, kun kerran saa kehuja asiaan vihkiytyneiltäkin. Luotettavaan ostopaikkaan kelpaisi vinkki tai linkki.

-jaFFe
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.10.2011, 21:23
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus


tossa toi halvin vaihtoehto sye kitiksi... homemade sye kit

mutta kardaanin kulmista johtuva värinä periaatteessa pitäis tuntua vähän (jos juurikaan) aina, mutta lisääntyy veto päällä, tai niin mulla ainakin teki. ristikon väljä taas noin lyhkäsessa putkessa kun jeepissä on tulee varmaan ennemmin äänenä vastaan kun värinän kanssa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.11.2011, 18:10
..Marko.. ..Marko.. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.03.11
Sijainti: Maassa
Viestit: 229
Perusasetus

No heipodei.. Eli joku osaa varmaankin sanoa/ näyttää kuvaa millanen on XJ:n jakolaatikon akselin päässä oleva lattarauta malliltaan tossa--> takaveto-nopsa nelikko-hidas nelikko laatikossa.. ton ku on joku sankari joskus hitsannu umpeen ja nyt se pyörii tyhjää.tietää varautua jo ennen purkamista et ois oikeat värkit matkassa..toivottavasti joku tajus..=D
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.11.2011, 20:58
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ..Marko.. Näytä viesti
No heipodei.. Eli joku osaa varmaankin sanoa/ näyttää kuvaa millanen on XJ:n jakolaatikon akselin päässä oleva lattarauta malliltaan tossa--> takaveto-nopsa nelikko-hidas nelikko laatikossa.. ton ku on joku sankari joskus hitsannu umpeen ja nyt se pyörii tyhjää.tietää varautua jo ennen purkamista et ois oikeat värkit matkassa..toivottavasti joku tajus..=D
Jaa siis valintavipu? Joku tuommonenhan se muistaakseni on.



Viimeksi muokannut -Jarkko- : 01.11.2011 21:04
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.11.2011, 21:04
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Ilmeisesti on siis kyse np231 jakolaatikosta.
Siinähän valinnat: 2H - 4H - N - 4L. Esim täältä löytyy räjäytyskuva laatikosta.

Nyt en oo ihan varma, mitä tarkotat akselin päässä olevalla lattaraudalla...?
Etukardaanin yoke on tämän näkönen (räjäytyskuvan osa 10):

Pääakseli (nro18) tulee laatikon perästä läpi ja siinä on sitte kiinni jonkulainen slip yoke (nro 43):


Jos ei näistä ollu apua, ni selvennä hiukan mitä sillä "lattaraudalla" tarkotit
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.11.2011, 21:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tarkoittanee varmaankin sitä vetotavan valitsimen lattaraudan pätkää mikä on jakolaatikon kyljessä, siitä olikin jo kuva tuon teraflexin 2lo- paketin yksi osa. Alkuperäinen on vähän eri mallinen, mutta samalta suunnilleen näyttää..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.11.2011, 22:54
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tarkoittanee varmaankin sitä vetotavan valitsimen lattaraudan pätkää mikä on jakolaatikon kyljessä, siitä olikin jo kuva tuon teraflexin 2lo- paketin yksi osa. Alkuperäinen on vähän eri mallinen, mutta samalta suunnilleen näyttää..
mut onko se erilainen kun 242 jakisessa...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.11.2011, 23:57
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti

tossa toi halvin vaihtoehto sye kitiksi... homemade sye kit

mutta kardaanin kulmista johtuva värinä periaatteessa pitäis tuntua vähän (jos juurikaan) aina, mutta lisääntyy veto päällä, tai niin mulla ainakin teki. ristikon väljä taas noin lyhkäsessa putkessa kun jeepissä on tulee varmaan ennemmin äänenä vastaan kun värinän kanssa.
Onko sulla noita laipan mittoja jossain tallessa? Jos kyselis jotain kylän sorvaria tekemään, tulis varmaan halvemmas ku RE:n kitti...

Oliko toi yoke nyt se Corveten yoke?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.11.2011, 00:24
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Onko sulla noita laipan mittoja jossain tallessa? Jos kyselis jotain kylän sorvaria tekemään, tulis varmaan halvemmas ku RE:n kitti...

Oliko toi yoke nyt se Corveten yoke?
no ehän mä piirrustusta tullu tehneeksi mut mä voin mittailla toisesta laipasta ku on toiseen kittiin värkit kyllä olemassa yokea myöden.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.11.2011, 21:37
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Noh niin....nyt se sitten iski täälläkin -90 XJ:llä halu yläilmoihin! Eli ylös tontista reippasti 3" korotuksella ja 31" gummeilla (joo...onhan se vähä vaatimaton, mutta otetaan tästä semmonen asteittainen lapasesta lähtö, josta tulee huomattavasti kalliimpi, kuin tehdä se kerralla valmiiksi )

Mutta asiaan...eli tässä ketjussa olikin jo hyvää juttua mitä kaikkea puuhaan tarvitaan ja auto onkin jo työn alla. Mutta mitäs me vielä tarvitaan uusien takapakkojen, etujousien, iskareiden, etu-alatukivarsien ja panssaroinnin lisäksi...kun ei nyt vielä ihan tullut selväksi, että onko tuolla korotuksella jo vaarana taka-kardaanin pois tippuminen jakolaatikosta, tai alkaako värinät olla tosiasia? Jarruletkut? Ohjauspäivitys bumb-steeringin välttämiseksi yms. woblauksien estämiseksi...ja jos, niin mitä kaikkea tarvii alata maailmalta haalimaan, vai tuleeko tuo eteen vasta oikeissa korotuksissa (lue: +5"). Jotain muuta PAKOLLISTA?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.11.2011, 21:50
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

No mun mielipide on, että hiljaa hyvä tulee. Ehit joka vaiheen välissä vähän testaamaan autoas maastossa ja tutustumaan sen ominaisuuksiin. Päätät sitte itte, onko jonku muutoksen tuomat "ominaisuudet" sellasia, jotka vaatii korjaamista, vai siedätkö ne.

Kaikki "pakolliset" muutokset riippuu ihan just siitä mihin ja miten autoasi käytät. Haluatko varustella enemmän safarihenkeen vai trial-kisoihin sopivaksi. Hitaasti ku teet ja käyt testailemassa vähän erityyppistä offroadia ni tulee luontevasti sellanen ku mitä ite tarttet.

Onnea prokkikseen, ja kiva että saadaan lisää Ameriikan rautaa Suomen metsiin!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.11.2011, 22:02
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

se takakardaanin sye muutos on melko "pakollinen" jo tolla korotuksella, muuten siittä sattaa olla jos jonkinlaista päänvaivaa, sit mun mielestä toinen "pakollinen" on se ohjausvarsien vahventaminen ettei tartte sitä mettäs ruveta tekeen

jarruletkut on edessä vähän niukin-naukin, metalliputken kiinnikettä kun siirtää alemmaksi siellä pyöräkotelossa saa vähän pelivaraa, jousien ja iskarine kanssa tulee vastaan pohjaanlyöntikumien "korottaminen"

kaikki muu tuleekin sitte väähn omien kokemusten pohjalta, helmapalkit saattaa olla helpompi tehdä siinävaiheessa kun orkkis kynnyskotelot on vielä kohtuu ehjät ja muodossaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 08:40 (GMT +2).