![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ohjain
Lainaus:
- kun akkujännite tippuu niin mennään MOSFETttien VGSon kynnyksen alle ja fetit joutuvat lineaariselle alueelle. Ikä ei ole kovin pitkä tässä tilassa ![]() - hiilimoottorin kollektorin "kipinöinti" yhdistettynä moottorin suureen induktanssiin vaatii kunnollisen snubber piirin ![]() - kytkentä on arka tilanteelle missä yhteys akkuun katkeaa tehot päällä. Tulee load dump tilanne, mutta mikään ei niele vapautuvaa energiaa. ![]() Proto on lisäksi pelkkä H-silta kytkentä kestomagneetti moottoreille. Series woundit missä kenttä käännetään ympäri suunnan vaihdossa vaatisi erilaisen kytkennän. Itte tykkään kyllä kestomagneetti moottoreista niiden yksinkertaisemman rakenteen, pienemmän tyhjäpyörintävirran ja pienempien häviöiden takia = kuumenee vähemmän. En oikein tiedä syytä miksi kestomagneettikoneet eivät ole yleistyneet.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Freespool vipu
Jäi edellisessä viestissä kommentoimatta
Freespool vivun asennon/paikan helppo "säätö" olisi toivottava ominaisuus. Asennukset kun yleensä ovat ahtaisiin paikkoihin. http://koti.mbnet.fi/j0hannes/Winch/winchmod_33.html Tässä vehkeessä vaihdelaatikkoa pystyi kääntämään 45 asteen pykälissä. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hiiliharjan ongelmien vuoksi mua kiinnostaiskin sähköisesti kommutoidut moottorit eli ideaalitilanteessa just kestomagneettisynkroniset. Tutustun alueeseen mutta oon kyllä aika nyypiö. Käytännössähän siis pitää rakentaa taajuusmuuttaja ja sen vaatimukset on aika vaativat, roottorin ja kentän asennot täytyy koko ajan tietää ja reagoida niihin, absoluuttisesti ikinä ei saa kipata. Vgs ongelmaa varten voi varmaan kasata jonkin tikapuunostimen tai konkanvaihtoheittäjän. Jälkimmäinen vois tulla kyseeseen, tehoa ei vaadita kovinkaan paljon ja sinne hilapiiriin vois laittaa sen kokosen konkan varaamaan, että jaksaa vinssata akun tyhjäksi. Virtaahan ei tarvita muuten kun fetin tilaa vaihtaessa. Load dumppia varten sinne vois viljellä takadiodittomia fettejä moottorin kanssa rinnan. H-silta normaaleilla takadiodillisilla tehofeteillä mahollista kytkeä dumppaamaan virrat ylä- tai alakiskonsa kautta takasin moottorille. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko xdynan jarrusta, vaihteiston osista ja 2-nopeuksisten mekaniikasta kuvia?
__________________
Harbor Cruisers |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tästä syystä vaihtovirtamoottorit ois parempia, ne vaan vaatii taajuusmuuttajan. Jos oletetaan että taajuusmuuttaja olis valittavissa, ois parhain tehotiheys tilavuuden ja painon suhteen kestomagneettisynkronimoottoreissa. Rakkaalla lapsella kun on monta nimeä niin niitä nimitetään joskus myös BLDC eli harjattomiksi dc-moottoreiksi (joille kuitenkin siis syötetään vaihtovirtaa...). Mainostamillani synkronikestomagneettimoottoreilla kulkee myös nämä ja hurjemmatkin pelit: http://www.youtube.com/watch?v=uH3N7WnyJwQ Ennenmaailmassa ennenkun neodyymimagneetit tuli oli tosi kova juttu jos jonkun rcauto kulki kaheksaakymppiä. Tämä siis ihan hiiliharjasilla perinnemoottoreilla. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Vinssi
Tossa on kestomagneetit
http://www.warn.com/industrial/winches/olympus_25.shtml Sitten tietysti sähkö käytetään voiman eikä lämmön tuottamiseen ![]()
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tosin 1,7m/min vielä 11000kg kuormalla..
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei ehkä niin mekaanista mutta.. Pimeässä hohtava naru/vaijeri. Ois makee
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Päivitelläänpä tätäkin threadia...
Unelmavinssi on syntynyt, tai ainakin lähemmäksi on päästy! Keskustelu ja ideointi Unelmavinssistä on johtanut VINSSIKAUPPA.fi ja Xdyna -tehtaan kanssa tehdyssä yhteistyössä Vinssikaupan oman Xdyna Custom malliston syntyyn. Keskustelupalstalla nimimerkillä “offroadjouni” vaikuttavan henkilön idea rummun pituuden räätälöinnistä ja sitä myöten köysi/vaijeri kapasiteetin valinnasta on nyt totta Xdyna Custom-vinssien myötä. Lisätietoja löydät verkkokauppamme Xdyna Custom -valikosta. Offroadjouni palkitaan mainiosta ideasta Xdyna vinssillä. VINSSIKAUPPA.fi kiittää ja toivoo että Offroadjounin idea palvelee mahdollisimman monia vinssaajia. Otamme mielellämme edelleen vastaan mainioita ja toteutuskelpoisia ideoita vinssien ominaisuuksiin, rakenteisiin, käyttöön tai lisävarusteisiin liittyen. Terveisin, Mikko Vinssikaupasta
__________________
www.vinssikauppa.fi Xdyna ja Gigglepin vinssit & vinssausvarusteet 0400-453609 email: myynti(ÄT)vinssikauppa.fi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unelma offiautosi? | -Sakke- | Chit-Chat | 29 | 21.03.2011 11:19 |
Unelma-autosi | L-200 | Chit-Chat | 46 | 18.03.2006 17:11 |
Unelma työpaikka | BeGe | Chit-Chat | 12 | 27.10.2005 22:01 |
hilux unelma | telipeto | Chit-Chat | 4 | 21.06.2005 21:07 |
susnamiesten unelma | -juhani- | Linkit | 3 | 19.04.2004 06:36 |