![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No en itse osaa sanoa onko se huonontunut. Se on enempi legendaa, ettei Toyotassa muka yhtään mitään vikaa ole. Tottakai on, voi sanoa, jotta melkeimpä kaikissa autoissa on. Merkistä riippumatta autonsa silti kyllä saa pysymään kunnossa kun sen vain muistaa huollattaa ja pitää kunnossa. Tässäkin talossa ollut useampiakin tojoja uudesta, 80-luvulta ensimmäiset. Ja on takuuaikana nähty yhtä sun toista. Eli ei itselle ainakaan tule yllätyksenä, että Toyota on auto siinä missä muutkin. Luotettavuus toki keskimäärin, tialstoissa on hieman parempi esimerkiksi Corollassa, mutta ne on prosenttiyksiköitä ne erot. Ei mitään elämän ja kuoleman kysymyksiä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä on melkosta taistelua yrittää pitää joku Sitikan kaasunestejousitteinen tai Rellun Laguna joka osaltaan kunnossa sitten kun ikää on päälle 10 vuotta. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
toyota toimii vielä vanhanakin..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta taas jos puhutaan vaikkapa japanilaisista autoista, ja vertaillaan eri malleja, niin ei olekkaan enää ollenkaan niin selvää mikä on kärkipaikalla, ja mikä ei. Erot ovatkin samantyylisissä autoissa hyvin pieniä. Ei Toyotan luotettavuus perustu siihen, että se on Toyota, vaan se perustuu siihen tyyliin millä he autoja rakentavat. Ja sitä samaa mallia hyödyntää moni muukin, juurikin hyvin pitkälti japanilaiset valmistajat. Sen takia, jos luotettavuutta, katsastustilastoja ja vastaavia seuraa, voi huomata, ettei se Toyota nyt ihan aina ole siellä kärjessä. Toisaalta, tarjoaahan se sitikka sitten kovin paljon mukavampaa kyytiäkin, sen jousituksensa ansionsta. Itse en olisi ollenkaan niin "varma", että joku auto tai valmistaja on yksiselitteisesti yhtään missään enää ylivoimainen. Toyota on iso monikansallinen konserni jolla on vahva brändi, mutta totuus kuitenkin on, että hyvin pitkälti samoilta alihankkijoilta tulee osat kovinkin moneen autoon. Esimerkiksi Japanissa tehtyjen autojen ikkunat tulee melkeimpä kaikki samasta pajasta. Sama pätee suurimpaan osaan osista mitä autossa ylipäätänäsä on. Hyvin pieni osa on loppuseltaan sitä täysin omaa tuotantoa. Toyotan luotettavuuskuva siis perustuukin enempi vahvaan brändiin ehkäpä paljon enempikin kuin mihinkään muuhun. Mutta, siinä olet oikeassa, että lähellä kärkeä Toyota keskimäärin on, kun luotettavuutta tutkitaan. Mutta on siellä kärjessä monia muitakin, ja tuskin absoluuttista totuutta on. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Englannissa tehtyjen laatu ei ole lähelläkään japanilaisia. Turkkikin selvästi parempi valmistusmaana. -nimim. Corolla Verso -05, 422 tkm eikä tunnu juuri missään |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Juurikin näin, sama auto valmistettuna Euroopassa tiputtaa laatua. Tuohan huomattiin myös esim. Nissanin kohdalla kun siirsivät primeran tuotannon aikanaan Englantiin, laatui alkoi laskea.
Toyotan luotettavuudesta sinäänsä toki paljon tulee siitä Japanilaisesta mentaliteetistä tehdä asiat kerralla kunnolla. Siihen varmasti perustuu yleensäkin se, että japanilaiset autot ovat laadukkaita. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nonniin, löytypä vahingossa syy alussa kuvattuihin oireisiin, eli hengettömyyteen alakierroksilla. Tai ei se ihan vahinko ollut, sillä epäilykseni herätti parempi toiminta tulipalopakkasilla.
Ilmanputsarin vaihdon yhteydessä puhdistin kotelon kannessa olevan ilmamäärä/lämpotila-anturin, jonka mittalangat olivat meleko paksun likakerroksen peittämät. Ilmeisesti likainen ilmamäärämittari tulkitsi ilmamäärän todellista pienemmäksi, jolloin soppaa ei tullut riittävästi. Nyt auto toimii niinkuin pitääkin. Joku vääntö löytyy jo tyhjäkäynniltä ja siitä se alkaa loogisesti lisääntyä kierrosten noustessa. Kaikenlaisia muita karmeita mahdollisia vikakohteita tässä ketjussa tulikin siinä määrin, että taidan ruveta kulkemaan polkupyörällä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ja kun valtaosa harrastaa kasari kalustoa niin dieselin ilmamäärämittari tule kyllä ekana mieleen...
...Itse asiassa kuulin(luin) tuosta keksinnöstä nyt toista kertaa. Mutta sama juttu bensaruiskujen kanssa eli jos toimii jotenkin oudosti niin tuon ilmamäärä(massa?) mittarin kun putsaa niin auttaa johonkin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hengetön Patrol GR 2.8 turbo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 30.01.2007 15:53 |