Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.04.2011, 11:07
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Viestit: 89
Exclamation

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RoJu Näytä viesti
Moron,

Risoo tuo nykydieselien ominaisuus, että hyvin pienillä kierroksilla voimaa ei ole yhtään. Otsikon koneessa ahtopaineet nousevat n. 1400 rpm paikkeilla - sitä ennen ei oikein tapahdu ja sitten voimaa tulee tosi terävällä potkulla. Haittaa tuosta on lähinnä liikkeellelähdössä ja hiljaa möyriessä. Onko moinen käytös normaalia vai onko tässä jotain vikaa?

En mitään murhavääntöä kaipaa noin pienille kierroksille mutta sen verran edes kuin vaparissa.

Onko arvon kollegoilla kokemusta syttyboksin ohjelmoinnista tai lisäpalikoista (lastuista) ja olisko niistä apua? Olen ymmärtänyt, että viimeksi mainituilla on polttoainejärjestelmää rasittava vaikutus jatkuvasti korkealla olevien paineiden vuoksi.

Tai olisiko joku muu kikkakakkonen, esim. jonkun anturin huijaaminen markan vastuksella?

Ahtopaineiden noustessa kuuluu vinkunaa ilman kulkiessa rööreissä. Kuuluuko tätä muillakin vai onko mulla jossain vuoto?

t. Make


Hiluxeista ja Hiaceista on turboja hajonnut oikein urakalla Näistä D4D Koneista missä on välijäähdytin koneen päällä.( Itsellä näitä turboja tallissa toistakymmentä missä kylmäturbiini rikkoutunut koska on mennyt jäätä läpi).
Joten suosittelen että otat imuletkun irti turbon päästä ja katsot onko siivet rullalla. Kyseinen vika aiheuttaa alaväännön puuttumista ja vaurioiden asteesta riippuen kovaa vinkumistA!

Ja jos kiinnostaa kuulla muita vikoja noista LandCruisereista niin voi ilmoittaa mielenkiintonsa tänne...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.04.2011, 18:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
kylmäturbiini
Eli tarkotat kompressorisiipeä? Mites siitä jäätä voi mennä läpi? Turbo kun on ennen välijäähdytintä...

Kerro nyt toki muutakin jos tuntuu tietoa ja rikkimenneitä osia kertyneen. Eikai nyt omista autoista voi turbo toistakytä kertaa mennä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.04.2011, 20:49
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
Hiluxeista ja Hiaceista on turboja hajonnut oikein urakalla Näistä D4D Koneista missä on välijäähdytin koneen päällä.( Itsellä näitä turboja tallissa toistakymmentä missä kylmäturbiini rikkoutunut koska on mennyt jäätä läpi).
Joten suosittelen että otat imuletkun irti turbon päästä ja katsot onko siivet rullalla. Kyseinen vika aiheuttaa alaväännön puuttumista ja vaurioiden asteesta riippuen kovaa vinkumistA!

Ja jos kiinnostaa kuulla muita vikoja noista LandCruisereista niin voi ilmoittaa mielenkiintonsa tänne...
Tuttu juttu. Tuohon meikäläisen hiluksiin on turbo vaihdettu vähän alle 40tkm kohdalla.
Imupuolelta siivet solmussa ja julmettu ujellus.
Sama juttu tuli tutun hiaceen viimetalvena. Lakkas vetämästä ja hirmu vihellys ku koitti vedättää. Toyotan korjaamolla tarjosivat jään muodostumista imuputkeen tuon turbovian syyks. Ilmeisesti jää irtoo putken seinämästä ja menee turbosta läpi antaen siiville kipeetä??
Kaikki tyyppiviat kiinnostaa kyllä. Niitten kanssa on helpompi elää ku tietää ennalta..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.04.2011, 21:08
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Tuttu juttu. Tuohon meikäläisen hiluksiin on turbo vaihdettu vähän alle 40tkm kohdalla.
Imupuolelta siivet solmussa ja julmettu ujellus.
Sama juttu tuli tutun hiaceen viimetalvena. Lakkas vetämästä ja hirmu vihellys ku koitti vedättää. Toyotan korjaamolla tarjosivat jään muodostumista imuputkeen tuon turbovian syyks. Ilmeisesti jää irtoo putken seinämästä ja menee turbosta läpi antaen siiville kipeetä??
Kaikki tyyppiviat kiinnostaa kyllä. Niitten kanssa on helpompi elää ku tietää ennalta..
Mikä on menny vikaan että ilmaputsarin ja turbon välille pystyy ylipäätään muodostumaan jäätä?

Vai koneen huohotusko tuota aiheuttaa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.04.2011, 09:54
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Mikä on menny vikaan että ilmaputsarin ja turbon välille pystyy ylipäätään muodostumaan jäätä?

Vai koneen huohotusko tuota aiheuttaa?
Itse olen Toyotan merkkikorjaamolla asentajana, joten kyllä on näitä ihmeellisiä vikoja on tojotissakin!

LandCruiserin ... Öljyn vaihdon yhteydessä tulee tarkistaa öljyntyhjennysreiästä imusihti, jos sihdissä näkyy pienikin noki kokkare niin öljypohja on niiltä osin irroitettava sihti vaihdettava. Tämän jälkeen pitää vaihtaa suuttimien tiivisteet koska ne ovat väärää materiaalia ja jotenkin ihmeenkaupalla ne vuotavat... Merkkikorjaamoilta näitä osia löytyy.

Ja mitä noihin LC:turboihin tulee niin 1kpl olen tuollasen vaihtanut, muut ovat olleet Hiace&Hilux. Tähän vikaan on parannusta kehitetty jo pari/muutama vuosi. Turboon kiinni suoraan reiänsuulle laitetaan kivenseulonta verkkoa, mikä estää jään pääsyn suoraan turboon.
Imuputkistoon kondensoituu suurien ja nopeiden lämpötilavaihteluiden takia vettä ja talvella se jäätyy. Huohottimen letkua ja liitoskohtaa on eristetty mutta se ei joka tapauksessa ole auttanut.

Hiace,Hilux&Landcruiser

Jakopään hihnapyörät kuluvat ja saattaa aiheuttaa hihnan katkeamisen ennen kuin virallinen vaihtoväli on ajettu. Huoltojen yhteydessä on syytä tarkistaa hihnapyörienkunto silmämääräisesti ja sormella. Mikäli kopan sisällä on runsaasti punaruskeaa pölyä, se kertoo siitä että pyörät ovat kuluneet, lähes poikkeuksetta. Pyöriä saa merkkiliikkeistä ja niitä vaihtaa noin 15-30min. (Tarkistus piti suorittaa muistaakseni 60tkm tai 90tkm välein) Itse tarkistaisin kuitenkin useammin, koska remmin katkettua voi tulla suru puseroon...

Kaikkea muutakin pientä on mutta tossa nuo kamalimmat mitkä aiheuttaa helposti kalliit remontit.

Ja jos joku haluaa ostaa 250Ja251 koppasen avensiksen putsattuja/toimivia EGR:venttiileitä tai edellä mainittuja viallisiaturboja(hiace&hilux) niin halukkuutensa voi ilmoittaa Yv:llä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.04.2011, 10:38
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
Jakopään hihnapyörät kuluvat ja saattaa aiheuttaa hihnan katkeamisen ennen kuin virallinen vaihtoväli on ajettu. Huoltojen yhteydessä on syytä tarkistaa hihnapyörienkunto silmämääräisesti ja sormella. Mikäli kopan sisällä on runsaasti punaruskeaa pölyä, se kertoo siitä että pyörät ovat kuluneet, lähes poikkeuksetta. Pyöriä saa merkkiliikkeistä ja niitä vaihtaa noin 15-30min. (Tarkistus piti suorittaa muistaakseni 60tkm tai 90tkm välein) Itse tarkistaisin kuitenkin useammin, koska remmin katkettua voi tulla suru puseroon...
4.0 VTTI V6 bensakoneessa nuo rullat kestää karkeasti juuri tuon 60tkm. Mulla on nyt 120tkm mittarissa ja uudet rullat odottaa taas pöydällä vaihtoa.

Jos autolla ajaa "märissä" olosuhteissa on rullat vaihsettava meilkein joka mutareissun jälkeen. Laakerit ovat kyllä suojattija, mutta surkeita.

Jos autolla ajaa pitkää huonoilla ohjureiden laakereilla vahingoittuu tuo hihna siten että reunasta purkautuessaan kiertyy alahihnapyörän ympärille ja rikkoo kampuran stefan.. Sekin on kokeiltu..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.04.2011, 11:49
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.033
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti

Hiace,Hilux&Landcruiser

Jakopään hihnapyörät kuluvat ja saattaa aiheuttaa hihnan katkeamisen ennen kuin virallinen vaihtoväli on ajettu. Huoltojen yhteydessä on syytä tarkistaa hihnapyörienkunto silmämääräisesti ja sormella. Mikäli kopan sisällä on runsaasti punaruskeaa pölyä, se kertoo siitä että pyörät ovat kuluneet, lähes poikkeuksetta. Pyöriä saa merkkiliikkeistä ja niitä vaihtaa noin 15-30min. (Tarkistus piti suorittaa muistaakseni 60tkm tai 90tkm välein) Itse tarkistaisin kuitenkin useammin, koska remmin katkettua voi tulla suru puseroon....

Omassa Hiluxissa vaihdettiin jakopään lelut 140tkm kohdalla, ei niissä mitään vikaa ollut. Uudemmissa on ketju. Välijäähdytintä ei ole taas kun 07 mallista alkaen. Trollin makusta sano...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.04.2011, 17:30
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ariman Näytä viesti
Omassa Hiluxissa vaihdettiin jakopään lelut 140tkm kohdalla, ei niissä mitään vikaa ollut. Uudemmissa on ketju. Välijäähdytintä ei ole taas kun 07 mallista alkaen. Trollin makusta sano...
Kaikissa D4D Koneissa on hihna! Tosin pyörittää Pumpun kautta vain nokka akselia. (siis hilux, hiace&landcruiser)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.04.2011, 21:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
LandCruiserin ... Öljyn vaihdon yhteydessä tulee tarkistaa öljyntyhjennysreiästä imusihti, jos sihdissä näkyy pienikin noki kokkare niin öljypohja on niiltä osin irroitettava sihti vaihdettava. Tämän jälkeen pitää vaihtaa suuttimien tiivisteet koska ne ovat väärää materiaalia ja jotenkin ihmeenkaupalla ne vuotavat... Merkkikorjaamoilta näitä osia löytyy.
Eikös tuo sisälly normaaliin huolto-ohjelmaankin nykyään?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
Kaikissa D4D Koneissa on hihna!
Entäs Yaris 1.4 D-4D?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hengetön Patrol GR 2.8 turbo Tekniikka & Jutustelu 7 30.01.2007 15:53


Sivu luotu: 01:07 (GMT +2).