Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.05.2010, 21:23
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Hieno ennakkoluuloton projekti Joo, itsekkin ihmettelin tuota kuminiveltä kun en ole ennen G vaunuissa nähnyt. Mutta jos on henkilöauton perua tekniikka niin sehän sen selittää. Mulla on kans henkilömallin 280 ruisku pellin alla (n. 180hv) ja sekin on vähän "kierossa", mutta eipä ole oireillut mitenkään normi kardaaneilla ja ristikoilla. Murroksiakaan en ole saanut rikki, mutta gummitkin on vaan 36/12,5 Pamppersin TSL:ät. Toki 450hv ja 600-700NM ja tuo rengaskoko niin varmaan alkaa niveliä nolottamaan jossain vaiheessa...riippumatta akseleiden valmistajasta

Niinhän ne puhuu, että vaparista tehty SuperTurbo ei ole niin pitkäikäinen ja tottahan se varmaan on. Toisaalta, offiskäytössä on kovin harvoin lappu lattiassa minuuttitolkulla, jotta se lämpökuorma sulattaisi kannen tai männät (mäntien öljyruiskun pääasiallinen tehtävä on käsittääkseni jäähdyttää mäntiä?)....5-10 sekuntia lappu lattiassa noilla tehoilla ja renkailla => vauhtia on niin paljon että menee kiviin tai kantoihin pahki...tai on kaivanut alaspäin niin paljon että pyörii jo tyhjää pohjan varassa? Ja ehkä niitä viimeisiä hevosvoimia ei edes tarvitse kaivaa esille...itse olisi varsin tyytyväinen esim. 250-300hv ja 500nm lukuihin ja alhaalta herkästi vetävään moottoriin.

Kai laitat pidemmät iskarit tai korotuspalat kiinnikkeisiin...voipi jäädä ulosjousto muuten vähäksi? Ja jarruputkia/letkuja saa vähän pidentää myös Meinaatko muuten välityksiä tihentää jotenkin?

__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.05.2010, 21:37
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Kai laitat pidemmät iskarit tai korotuspalat kiinnikkeisiin...voipi jäädä ulosjousto muuten vähäksi? Ja jarruputkia/letkuja saa vähän pidentää myös Meinaatko muuten välityksiä tihentää jotenkin?
Iskari paketeista otin tuossa äsken pari kuvaakin, mutta ei tällä kotikoneella saa tänne laitettua... 300mm iskulla, unipallipäillä tulee etuset kaksi puolelleen kun ovat niin hepposen näköisiä (A omega), takana jo paikallaan 270mm iskulla vastaavan painoiseen tarkoitetut. taka korvakot ja iskarit siirrän vähän keskemmälle akselia, edessä yläkiinnikkeen siirto.

Välitystä meinasin kokeilla muuttaa tuolla ylempänä mainitulla volvon nappiviitosella "väärinpäin" laatikoiden väliin. jakolaatikko välitetään kunhan poijjat saa yhden laatikon ensin välitettyä
__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.05.2010, 22:03
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Sainpas kuvat ulos kapulasta ihan koti-oloissa. pahoittelen p*skaa kuvanlaatua

eli vanteen kasvatusta 0,5" ja iskari pakettia eteen:





Tuli tuosta humpista vähän liian korkea = kaksi ukkia, kuusi kaljaa, mäntysuopaa ja pari tuntia jumppaa, siis ei pesty mattoja eikä harrastettu poikarakkautta, mutta rengas saatiin vanteelle



Iskareista parit kuvat:



__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.05.2010, 08:16
Ruusulehto:n Avatar
Ruusulehto Ruusulehto on kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 332
Perusasetus

Jos haluaa kestävän st moottorin niin lähtökohdaksi om603 turbo tai om606
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.05.2010, 08:32
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusulehto Näytä viesti
Jos haluaa kestävän st moottorin niin lähtökohdaksi om603 turbo tai om606
606 katselin, mutta siinäkin oma hommansa muuttaa mekaaniselle pumpulle ja maksavatkin vielä jonkin verran.
__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.05.2010, 09:24
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

jep...kun kuitenkin käytät G vaunua myös sukellusveneenä niin kannattaa välttää suurempia sähköohjauksia Tuo kutosmoottori ja tomaatti on aika pitkä paketti, tuleekohan kuin ahdasta siihen välikardaanille ennen jakista jos meinaat vielä jonkin "lisävaihteen" siihen väliin laittaa?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.05.2010, 10:47
Ruusulehto:n Avatar
Ruusulehto Ruusulehto on kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 332
Perusasetus

No se on kyllä tosi että halpoja ne 606:set ei ole ja sillä sähköpumpulla kannattaa heittää vesilintua tai myydä mikäli joku sellasen haluaa. Mutta tietysti kestää se vaparikin kunhan vaihtaa ees ne kk laakerit ja pitää järjen päässä viritys puuhassa. Ja sellanen tuli vielä mieleen että tuolla mersuforumin puolella joskus muistan lukeneeni että tuossa vaparissakin olis ne öljyruutat jos on valmistettu 7-9 kuukaudet ja vuosi -91, kuukaudet ihan muistin varassa mutta vuosiluku on varma
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.05.2010, 13:16
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mico Näytä viesti
Mikä siellä voimansiirrossa on pahin sulake jos murroksia ei lasketa?
Hammaspeikko iskee taakse?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Tuo kutosmoottori ja tomaatti on aika pitkä paketti, tuleekohan kuin ahdasta siihen välikardaanille ennen jakista jos meinaat vielä jonkin "lisävaihteen" siihen väliin laittaa?
Kamoon sehän on pitkämalli!?! Lattiaan lisää reikiä, kyllä sinne mahan alle tavaraa mahtuu.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.05.2010, 19:26
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
jep...kun kuitenkin käytät G vaunua myös sukellusveneenä niin kannattaa välttää suurempia sähköohjauksia Tuo kutosmoottori ja tomaatti on aika pitkä paketti, tuleekohan kuin ahdasta siihen välikardaanille ennen jakista jos meinaat vielä jonkin "lisävaihteen" siihen väliin laittaa?
Tuo sähkön ja veden yhteensopimattomuus on suurin syy tuolle bensakoneestakin luopumiselle, on tullut korjattua tuota metsässä jo ihan tarpeeksi noiden sähkövikojen vuoksi

ei se 603 ja automaatti taida olla yhtään pitempi kuin tuo bensakuutonen ja automaatti, välikardaani on jotain 300mm, siihenhän mahtuis vaikka kokonainen volvon laatikko, ilman sitä nappiviitosta. Voihan sitä pataa tietysti myös ottaa vähän eteenpäin jos siirtäisi tuon jäähyttäjän konttiin vaikka toisen takasivuikkunan paikalle
__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.05.2010, 20:13
miesmies miesmies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.07
Sijainti: Vaasa
Viestit: 163
Perusasetus

Kiintoisaa...


Mulla kovasti heräs kysymyksiä pieneen mieleeni...
CV eli vakionopeus nivel...Ehdinkin jo pähkiä mistä sellaiset vois saada valmiina vai tarviiko värkätä jostain tehokkaammasta etuveto autosta...Noitten käyttöähän puoltaa jos autoa on korotettu, ainakin Geessä sille on tarvetta. Noi on ilmeisesti pelannut hyvin?
Nyt kun sä oot korotellut niin ookko ajatellut sitä olka-akselin kulmaa? Mulla ainakin meni omassa Geessä katuajo-omituisuudet huonompaan suuntaan kun vaihdoin pidemmät jouset, no on se nyt korkeempi mutta erinomaisen vikuri ajettava vaikka ohjaus iskari on kunnossa...Se on tietty oma vika kun halusin korottaa...No sehän piti sisällään tietty myös muutoksia panhard tankoihin, niistä piti värkätä säädettävät että akseli istuu keskellä runkoa.

Sitten se Volvon sähkövitos laatikko...Eli sehän on se Laycock ylivaihde...Niitä on Volvoissa kahta sorttia, toista en muista..Jos löydät jostain turbovolvon lootan niin siinä on muistakseni merkintä: type J..on hivenen kestävämpi kun se tavanomainen...Sitä samaa on ollut joskus brittivehkeissä suoraan perään kiinnitettynä...No enivei..oiken päin, eli ylivaihteena sen pitäis kestää 400nm vääntö...Sitä en tiedä kuika sitten käy jos ruuvaat sen ylivaihde osan irti siitä Volvon askista ja teet siitä "alivaihteen" Ihan kokeilemisen arvoinen juttu kuitenkin vaikka siinä on kovasti mietiskelyä monen asian suhteen...

Sitten tuosta sun koneesta...Kaikkihan saa asennettua mihin vaan jos yritystä ja intoa piisaa, veikkaampa että ö-pohja tulee just inhottavasti etukardaanin tielle...Mä pistin omaani OM602 ja henkilöauton ö-pohja ei kovin kauas kardaanista jäänyt joten vaihdoin sen ihan oikeen Geen koneen ö-pohjaan. Oli melkoisesti eroa...
No kuitenkin voi olla kovin kiintoisa kuljettaa kantojen välistä laitetta jossa on alavääntö hmmm..alhainen...Enmä nyt ala moittimaan tuota sun konetta mutta noissa on monesti melko mitätön vääntö alakierroksilla elon merkkejä alkaa näkyä 2500-3000 rpm:n jälkeen ja monesti kunnioitettaviakin lukuja. Mutta se kiertopumpun korvaaminen rivipumpulla ei siihen lohkoon aivan hirvitä vaadi, rälläkkä, vinku ja läjä erimoisia hiomavälineitä piisaa. Toki niiden "ylimääräisten" ja tiellä olevien onaleiden hiominen muutaman tunnin ottaa...nimimerkillä on tehty.
En muuten olis sekaantunut tähän kirjoittelemaan mutta kun mulla on tuo sama ajatus ollut asentaa Geehen viriviridiesel. Mä pitkään ja hartaasti mietin 603 tai 606 mutta päädyin sitten OM602:seen...Toki sekin on pitkään ja hartaasti ollut työn alla, nyt on kuitenkin kasassa ja olis tarkoitus "pudottaa" se paikalle lähiviikkoina. Voin kuvitella että ahdasta sullakin tulee kun tuo viisipyttyinenkin sopii kovin ahtaasti konehuoneeseen holset hx 40 kanssa...
Mutta mutta...kun tuo että nää "superdieselit" on "ylävireisiä" niin mä ajattelin sit kokeilla suorasuihkuna tätä mun konetta, eli mulla on 290 lohko (sprinter tai väyrynen), männät ja kansi, 250 turbon kampiakseli ja veivit...eli kone on ns. 270...
Sit ajan takaa että jos saat käsiisi suorasuihkuversion tosta kutos koneesta kun sulla nyt on jo tavanomainen kone olemassa niin aikasi kun niitä yhdistelet niin sulla pitäis olla "väännökäs" kone kasassa jonkun ajan päästä...
Eli voimaa ja vääntöä alhaalta asti Geen koriin niin ollaan asian ytimessä, taisin hoksata mitä sulla on ajatuksissa?

Täytyypä seurailla tätä sun hyvältä vaikuttavaa touhaamista toistekkin!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa Pörö O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 21 13.02.2010 21:22
Myyty 33"/12.5"/15" aurora rt02 compomotiven 8x15 et14 tojon jakosilla vanteilla... kares O/M/V Renkaat ja vanteet 0 06.08.2009 18:47
Ostettu 8"-10" x 15" (beadlock/ilman) vanteet - 6x5,5" jaolla Räjä O/M/V Renkaat ja vanteet 7 26.02.2009 18:29
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" Cam1lla O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.11.2008 19:28
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43


Sivu luotu: 18:02 (GMT +2).