Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.04.2010, 20:34
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Vähän ihmettelen kun jotkut selvittää että vakiotukivarsilla ja puslilla ei saa kunnon joustoja aikaseks, mielestäni toi on ainakin suhtkoht riittävästi kilpipeliin. Ja noissa kuvissa ei kuitenkaan edes yritä vielä nostaa tassua ilmaan mistään nurkasta.
Komeet panssarit akseleissa, mut onko ne liimattu kiinni suoraan koppaan? Kyllähän noilla joustoilla katukivetyksen yli ajaa jo paremmin kuin CRV:llä, mut jotenkin tuolleen http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._offroad_2.jpg ne pitäis kilvellisessäkin offiautossa olla Siulla on noi pyöränkaaret turhan alhaalla edessä ja takana, joten pajottamista riittää vielä ennen kuin auto on valmis.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.04.2010, 22:10
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Komeet panssarit akseleissa, mut onko ne liimattu kiinni suoraan koppaan? Kyllähän noilla joustoilla katukivetyksen yli ajaa jo paremmin kuin CRV:llä, mut jotenkin tuolleen http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._offroad_2.jpg ne pitäis kilvellisessäkin offiautossa olla Siulla on noi pyöränkaaret turhan alhaalla edessä ja takana, joten pajottamista riittää vielä ennen kuin auto on valmis.
Kyllä ne panssarit on liimattu suoraan peränkuoriin kiinni. On hitsauksien jälkeen ja katottu ettei oo vetäny kieroks eli tiivistyksen kanssa ei ainakaan ole ongelmia. Ja samaan tyylin näkyy olevan amerikan maallakin tehty noita. Ei noita pyöränkaaria tarvi tosta nostaa kun tarkotus ei oo laittaa 31" isompia renkaita ja nuo mahtuu ihan mukavasti tuolla pyörimään...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.04.2010, 22:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jeps, mutta kannattaisi silti ainakin keulassa leikata etusiipi- ja levike poikki tuosta sivuvalon alareunan tasalta ja vaikkapa sitten jatkaa puskuri kiertämään sopivasti sinne alle että suojaa. Nyt sulla on vähän turhaan tuo puskuri jatkettu etunurkkien alle tuollaisena neliskanttisena kulmana, joka tökkää heti ekaan kiveen.

Saat sillä reilusti lisää tilaa sillä kun kiipeää esteen päälle. Sisälokarin ja sen viistotuen sitten sorvailet kohdilleen sen mukaan mistä leikkaat poikki. Töötit saa taitettua ylös sivuun pois tieltä eikä pitäisi vielä 31" renkaiden niihin osua. Sen alipainesäiliön voi siirtää jonnekkin konehuoneen puolelle pois tieltä jos ei jo ole.


Kuinkas paksusta tavarasta teit perän panssarit? Toteutus vaikuttaa oikein hyvältä!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.04.2010, 22:56
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jeps, mutta kannattaisi silti ainakin keulassa leikata etusiipi- ja levike poikki tuosta sivuvalon alareunan tasalta ja vaikkapa sitten jatkaa puskuri kiertämään sopivasti sinne alle että suojaa. Nyt sulla on vähän turhaan tuo puskuri jatkettu etunurkkien alle tuollaisena neliskanttisena kulmana, joka tökkää heti ekaan kiveen.

Saat sillä reilusti lisää tilaa sillä kun kiipeää esteen päälle. Sisälokarin ja sen viistotuen sitten sorvailet kohdilleen sen mukaan mistä leikkaat poikki. Töötit saa taitettua ylös sivuun pois tieltä eikä pitäisi vielä 31" renkaiden niihin osua. Sen alipainesäiliön voi siirtää jonnekkin konehuoneen puolelle pois tieltä jos ei jo ole.


Kuinkas paksusta tavarasta teit perän panssarit? Toteutus vaikuttaa oikein hyvältä!
Ajetaan koppaan ensin muutama lommo että raaskii alkaa leikkelemään Alipainesäiliö on nostettu konehuoneeseen apukuskin puolelle meilkein tulipeltiin kiinni, sieltä löytyi sopiva kolo. Tööttien nostoa on jo muutenkin tullut suunniteltua ylös konehuoneeseen ettei olis noin alhaalla kuran ja tiesuolan peitossa koko ajan. Perän panssarit on veistelty 8mm lootusta. Noin 75 senttiä 80x8mm lattaa noihin meni eli käytännössä noitten tekeminen on aikalailla ilmaista, suosittelen persaukisille
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.04.2010, 21:48
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Ajetaan koppaan ensin muutama lommo että raaskii alkaa leikkelemään Alipainesäiliö on nostettu konehuoneeseen apukuskin puolelle meilkein tulipeltiin kiinni, sieltä löytyi sopiva kolo. Tööttien nostoa on jo muutenkin tullut suunniteltua ylös konehuoneeseen ettei olis noin alhaalla kuran ja tiesuolan peitossa koko ajan. Perän panssarit on veistelty 8mm lootusta. Noin 75 senttiä 80x8mm lattaa noihin meni eli käytännössä noitten tekeminen on aikalailla ilmaista, suosittelen persaukisille
Sääli on sairautta, ei muuta kuin koppa vaan kerralla maastokelpoisempaan kuosiin. Torvia ei tarvi olla kuin yksi, niin sille löytyy varmasti tilaa konehuoneestakin. Miulla ei ole tota alipainepönttöä ollenkan paikallaan ja missään toiminnossa en ole huomannut ongelmia. Perien panssarit on muuten ihan asialliset, mutta ainakin omassa ajokissa on alareuna peräkopan päällä olevasta levystä kulunut hyvin voimakkaasti. Ylimääräinen materiaali kopan ohuen pellin lisäksi ei olisi yhtään pahitteeksi. Miten niin ei ole tarkoitus suurentaa rengaskokoa, odotas vaan kun homma karkaa lapasesta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.04.2010, 22:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Miulla ei ole tota alipainepönttöä ollenkan paikallaan ja missään toiminnossa en ole huomannut ongelmia. Perien panssarit on muuten ihan asialliset, mutta ainakin omassa ajokissa on alareuna peräkopan päällä olevasta levystä kulunut hyvin voimakkaasti. Ylimääräinen materiaali kopan ohuen pellin lisäksi ei olisi yhtään pahitteeksi. Miten niin ei ole tarkoitus suurentaa rengaskokoa, odotas vaan kun homma karkaa lapasesta
Alipainepönttö jos uupuu niin ei toimi ilmanvaihdon säädöt ajon aikana.. muistaakseni. Vai olikohan se niin että jumittui jollekkin tietylle säädölle? Ei pysty muistamaan.

Jos multa kysyttäisi perien panssareista, niin jos noista jotain parantaisi niin kovasta/vahvasta tavarasta peräkopan ulkokehä ja 12.9 uppokantapultit kuusiokolokannalla -> ei pitäisi olla ongelmia missään tilanteessa. Ja tietysti itse peräkoppa kunnolla vahvistettu kuten jo onkin.

Mitä tuohon rengaskokoon tulee, niin se karkaa vielä joskus lapasesta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.04.2010, 23:11
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Juu ja vakionopeudensäädin ei taida toimia ilman alipainepönttöö. Rengaskoko pidetään kolmeykkösenä niin kauan kun joku keksii kuinka leimata isommat XJ:hin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
cherokeen co korkea Tekniikka & Jutustelu 7 27.07.2007 13:06
cherokeen värinumero Tekniikka & Jutustelu 1 30.11.2006 15:44
CHEROKEEN OSIA -77 sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 08.09.2006 14:17
O: Cherokeen takavalo Sami_V O/M/V Muut 0 27.12.2003 21:35
O: Cherokeen karjarauta Intiaani_Chief O/M/V Muut 0 15.10.2003 20:07


Sivu luotu: 19:38 (GMT +2).