![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#676
|
|||
|
|||
![]()
En ymmärrä miksei nuo hitsatutkaaret vois kelpuuttaa vaikka sentin pätkistä jos tekijä vaan hyväksyttää saumat jollain instanssilla eli esim kuvauttaa joka sauman. Onhan se tietysti hauskaa että saat ajaa trialia euroopassa muttet suunnistaa Suomessa.
|
#677
|
||||
|
||||
![]()
Ja miksei lihavat kuljettajat saa jatkaa turvavoitä ompelemalla kahta tai useampaa vyötä yhteen?
![]() |
#678
|
||||
|
||||
![]()
eipä kelpaa trialissa ja miks ne pitäs tehdä hitsaamalla?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#679
|
||||
|
||||
![]()
Ja moneltako on mennyt mestaruudet ohi vaarallisten rastien kaarisäännön vuoksi??? Niitä vaaarallisia rasteja ei mun mielestä ole kovinkaan monta ollut per kisa. Kyllä varmaan ajamista riittää ilman niitäkin.
|
#680
|
||||
|
||||
![]()
sääntö muutoksen paikka ois kohdallaan, eli rasteja yhtä monen pisteen edestä ja kaarellisella autolla ei asiaa vaarattomalle rastille ja kaarettomalla ei vaarallisille rasteille
![]()
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#681
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tässä rastijutussa rastien asettajalle kuuluisi asettaa myös hiukan painetta eli rastilappu tulisi kiinnittää tukevasti kiinni, se sormen paksuinen 1m pitkä risu siellä kiven päällä taipuu liian herkästi verrattuna 5cm paksun visakoivun runkoon. Ja jos jää sitä narua tähteeksi niin liiat poikki ja taskuun niin ei tule houkutusta kisaajalla solmia lappuja uudelleen. Ainakin nämä "virutusrastit" on olleet näitä epäselvyyksiä aiheuttavia juttuja. Askolassa oli muistaakseni n.30 kpl. Muissa mihin olen osallistunut ollut 3-5 kpl per kisa. Kaipa se kyntelöittää jos olisi mahiksia käydä rastilla mutta kun ei saa. Niin kävi meillä Askolassa... |
#682
|
|||
|
|||
![]()
Mitä sillä on väliä miten ne on tehty jos rakenne on yhtä luja joka paikassa ja pystyy sen osoittamaan, en nyt tarkoita irtomutkia poishiotuilla saumoilla, sama vöissä jos ne jatkaa vaikka parsimalla ja on leimat kunnosaa niin miksei kelpaisi, vai pitääkä vyötkin olla punottu autoon kiinni. Kuitenkin sääntöjen mukaiset kaaret voi olla kiinni vaikka 0,5 mm lattiassa vai kuinka ??
|
#683
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
VooDoo Racing Team ![]() http://www.youtube.com/watch?v=K_td_DTFTXE http://www.youtube.com/user/OKA6666#p/u/5/AnRLdUIqMzE http://kuvablogi.com/blog/19737/ http://www.youtube.com/watch?v=yKmWtLwxrXc |
#684
|
|||
|
|||
![]() Eikö järki sano mitäänLainaus:
![]() Ja noista jatketuista vöistä. Miten ajattelit että leimat on kunnossa jos olet niitä itse jatkanut?? Mitäs sitten jos kaikesta huolimatta sellainen mahdottomuus tapahtuisi että vakavampi vahinko pääsisi sattumaan ja vyöt ja kaaret pettäisivät siinä samassa hässäkässä. Kuka silloin mielestäsi on vastuussa kun tuollaisen virityksen on kisaan hyväksynyt. ![]() ![]() |
#685
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#686
|
||||
|
||||
![]()
meiltä meni
![]()
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#687
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun näistä kaarista on puhetta vähän joka topikissa niin tuli itellekkin mieleen kaariasiat kun näin tämän sammakkohondan ACS näyttelyssä:
http://forums.offipalsta.com/attachm...2&d=1270371820 On ilmeisestikkin sääntöjen mukaiset kaaret, mutta voiko olla kestävät jos ajatellaan kunnon kaatoa. Siis toi katto näyttää maalikon silmään siltä että tulee kuskille ahdasta. Voipi ollakki hyvät mutta ihan vaan uteliasuuttani pohdiskelen. Joissain ralliautoissahan missä on tuulilasi tosi kallellaan ja a-pilarin mukaiset kaaret jää kovin vaakaan, niin niissähän on toiset pystymmät kaariputket jeesaamassa ettei katto tuu alas. Toki kovempaan vauhtiin tehtyjä pelejä mutta silti. |
#688
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämän säännön toleranssina voisi pitää tuulen aiheuttamaa rastimerkin liikkumista, eli mihin kova tuuli vetää tai liikuttaa rastimerkin, se sallitaan myös kilpailijoilta. Ei yhtään kovempaa vetämistä tai siirtämistä. Epäselvissä tapauksissa kilpailun tuomaristo ratkaisee tapaukset, tarvittaessa cup komitea. Jos huomaat rastimerkin siirtyneen, niin iloitus kisatoimistoon. Jos taas et löydä jotain rastimerkkiä, tai epäilet sen siirtyneen, niin ilmoita siitäkin kisatoimistoon. Siellä sitten mietitään tarvittavat toimenpiteet. Toivottavasti mahdollisimman moni ymmärtää näiden sääntöjen tarkoituksen. |
#689
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut Patu925 : 05.04.2010 23:19 Perustelu: kuva pyki... |
#690
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Trialin tai suunnistuksen nopeudet on tosin niin pieniä että kyllä sillä tuommoset kestää. Kuin myös jeepin orkkiskaaret ![]() |
#691
|
||||
|
||||
![]()
Mielestäni tämä on parempi paikka jatkaa tulosohjelma jne keskustua, pyhitetään Paratiisioffin topicci sille tapahtumalle.
Lainaus:
Tämä tarina on kyllä jo mennyt liian pitkälle, että asian hyväksi voisi jotain tehdä. Periaate muutoksen takana on niin kova, ettei siitä anneta enää periksi. Toisaalta vaikka muutettaisiinkin kohta järkeväksi, taitaa jeepillä autoilevien ylpeys olla niin korkealla, ettei siltikään kisoihin tultaisi. Mitä tuloslaskentaohjelmaan taas tulee, sen koodaaminenhan ei ole maailmain vaikein homma. Tämä aikataulu vaan en sellainen ja ohjelman tärkeys sitä luokkaa etten ainakaan minä saa tällä aikataululla tehtyä 101% varmuudella oikein ja bugittomasti toimivaa ohjelmaa. En tiedä minkälaisella sopimuksella ohjelma sitten on cupin käyttöön annettu. Todennäköisesti ei juuri millään, joten asia on perin hankala.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#692
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
VooDoo Racing Team ![]() http://www.youtube.com/watch?v=K_td_DTFTXE http://www.youtube.com/user/OKA6666#p/u/5/AnRLdUIqMzE http://kuvablogi.com/blog/19737/ http://www.youtube.com/watch?v=yKmWtLwxrXc |
#693
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#694
|
||||
|
||||
![]()
Löytyskö tuon Jeepin kaariasiasta lujuuslaskelmat tai jonkin laitoksen tyypitykset, dokumentit, jotka voisi lähettää arvon 4x4cup komitealle, niin voisivat siitä katsoa paperilta, mitä valmistaja niille lupaa kestoa.
Lisäksi mua kiinnostas, kuinka moni vaikkapa tänävuonna näistä asioista päättävä on tietoinen, millaisia energiapaukkuja kestää nämä nykyisten sääntöjen mukaiset kaaret? Olisikos vaikkapa raskaimmille tehtävä vielä eritysmääräyksellä tukevammat ja painavammat kaaret, koska mahdollisessa kalliolta putoamisessa ne saavat enemmän kuormaa osakseen, kuin vakio susukilla liikkuvat. Peräisin alan "kattojärjestöltä" vastuullisuutta päätöksiinsä, että olisivat uskottavia sen sijaan, että olisivat naurettavia. Ei päätöksiä tule tehdä pohjalta "me nyt vaan näin päätettiin". Linjavedot on asioissa oltava, mutta ne on pystyttävä perustelemaan vastuullisesti. |
#695
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
VooDoo Racing Team ![]() http://www.youtube.com/watch?v=K_td_DTFTXE http://www.youtube.com/user/OKA6666#p/u/5/AnRLdUIqMzE http://kuvablogi.com/blog/19737/ http://www.youtube.com/watch?v=yKmWtLwxrXc |
#696
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#697
|
|||
|
|||
![]()
Eestissä on sama siirtokilpi käytäntö kuin Suomessakin. Mutta eestin AKE:lta pitää vain kilvet "väliaikaiset " pyytää, ne laitetaan sitten suomi siirtokilpien tilalle. Hinta oli joku aika naurettava, kilvet sisältää vakuutuksen.
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne! |
#698
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Osaako joku säännöistä päättävä tähän selventää, moninkoverroin massan kestää 3499 kg painavan Volvon sääntöjen mukainen häkkyrä? Paljonko lujuuuslaskelmien mukaan sääntöjen mukaiset kaaret kestää joka nurkiltaan massaa? Tähän on sääntöjen laatijoiden jokaisen henkilökohtaisesti osattava vastata. Mikä virka muuten tällaisilla päättäjillä on? |
#699
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja kun auto kisapainossa (oliko vakio Wrangler jossakin1600 kg paikkeilla) painaa 2200 kg pinnassa niin ollaan jo noilla rajoilla mitä tuolla on kerrottu vakiokaarien kestävän. Mitä tulee kaarisääntöihin noin yleisesti niin ne on FIA-luokituksen mukaisia ja lujuuslaskelmat on joku FIAn inssi jossakin laskenut. Eli miksi pitäisi suunnistus-cupin sääntöjen laatijoiden henkoht osata vastata ![]() Vielä tuosta kaarien alapään kiinnityksestä että pääkaari ja etukaari tulee kiinnittää korin pohjaosaan (=lattia, tai runko), ei sivupelteihin (=pystypelteihin). Kiinnitysvaihtoehdotkin näkyvät Liite J:n sivuilta. |
#700
|
||||
|
||||
![]()
Miten trial-honda-sammakko ja liite J liittyy suunnistukseen?
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
|
Luokat |
suunnistus |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Off-Road Suunnistus Cup 2009 | Mylppy | Tapahtumat | 13 | 13.12.2009 16:44 |
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 | RJCOBRA | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.12.2008 19:43 |
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt | tikpe | Chit-Chat | 1 | 12.06.2008 08:58 |
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.02.2005 09:25 |