Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.09.2009, 14:38
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Angry

Kyl rupes taas tänään vit*****maan ku yks äijä tulee selittämään että hilux ei kestä turbotusta, et kampiakseli menne poikki.
Onkoan tuossa mitään perää koko jutussa ? Sillä itsellä oli ollu 2,4 taro joka oli turbotettu ja siinä meni akseli palasiksi.
Eikö hiluksilla ja tarolla ole eroa kuin yö ja päivä. Ja mitä ite kuullu niin eihän näit vanhoja hiluja saa kirveelläkään hajalle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.09.2009, 14:59
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pesix Näytä viesti
Kyl rupes taas tänään vit*****maan ku yks äijä tulee selittämään että hilux ei kestä turbotusta, et kampiakseli menne poikki.
Onkoan tuossa mitään perää koko jutussa ? Sillä itsellä oli ollu 2,4 taro joka oli turbotettu ja siinä meni akseli palasiksi.
Eikö hiluksilla ja tarolla ole eroa kuin yö ja päivä. Ja mitä ite kuullu niin eihän näit vanhoja hiluja saa kirveelläkään hajalle.
hilux=taro, ei näissä ole muuta eroa kuin että toisessa on keulassa, perälaudassa ja ratin keskiössä kolonkswaagenin merkki.

kyllähän kampiakseleita on katkeillut tojon koneista ( ja monista muistakin ), ahdetuista ja ahtamattomista. se onkin sitten toinen juttu että miksi ne on katkenneet, syitä voi olla kohtalaisen paljon.

suotta sitä pillastua jos joku sanoo että ei kestä, joka kone kestää loppuun asti. sit kun on loppu niin kyllä sen huomaa. kun itse laitoin ahdinta 2ällän kylkeen niin tapasin minäkin muutaman tuomiopäivän rohveetan jotka povasi että ei kestä. jos ja kun joskus hajoaa niin sit korjataan, eihän siinä sen kummempaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.09.2009, 15:05
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pesix Näytä viesti
Kyl rupes taas tänään vit*****maan ku yks äijä tulee selittämään että hilux ei kestä turbotusta, et kampiakseli menne poikki.
Onkoan tuossa mitään perää koko jutussa ? Sillä itsellä oli ollu 2,4 taro joka oli turbotettu ja siinä meni akseli palasiksi.
Eikö hiluksilla ja tarolla ole eroa kuin yö ja päivä. Ja mitä ite kuullu niin eihän näit vanhoja hiluja saa kirveelläkään hajalle.
Hiluksin ja Taron erot on merkeissä ja runkonumerossa.Sama kasa kumpikin...

Mutta miten ihmeessä muka 2L koneesta on hajonnut kampura(siis ahtamisen takia...)?Aika vaikea uskoa.Montakin esimerkkiä siitä että kestää kyllä löytyy.
Pakkasella käynnistykset voivat sen tehdäkin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.09.2009, 15:32
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Thumbs up

Niin enemmän juttua tullu tyypeiltä et kyl kestää. omaan autoon on tehty täydellinen koneremppa 90tonnia sitten ja eiköhän tuon luulis kestävän

Mut hyvillä mielin projekti jatkuu ja kuvia tulee jahka kerkee laitteleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2009, 16:38
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Jo muutenkin hajoamis pisteessä oleva konehan kannattaa turbottaa, särkyy varmasti. L koneen kampiakseli kestää melkein yhtä paljo ku 2lt kampura. Yks jannu on ajellu L/2L kampuralla 3bar paineilla, kampiakseli on kestäny.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.09.2009, 23:04
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Miksi?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pesix Näytä viesti
Kyl rupes taas tänään vit*****maan ku yks äijä tulee selittämään että hilux ei kestä turbotusta, et kampiakseli menne poikki.
Onkoan tuossa mitään perää koko jutussa ? Sillä itsellä oli ollu 2,4 taro joka oli turbotettu ja siinä meni akseli palasiksi.
Eikö hiluksilla ja tarolla ole eroa kuin yö ja päivä. Ja mitä ite kuullu niin eihän näit vanhoja hiluja saa kirveelläkään hajalle.
Et tullu kysyneeks et mikä sen kampuran katkasi? Se 2l-t turpo kone on melkeen sama ku 2l ahtamaton,suurin ero on et puristus paineet on turbossa pienemmät.Eri versioissa voi olla eri mut eräissä verrokeissa oli vaparin 22:1 ja turbon 20:1.Varaosa kirjan mukaan männät ja venat on eri mut muuten about samat.2l2 on kans hyvin samannäkösiä.jaa niin nafta versiosta kai ny puhuttiin.No on niit pensa versioitki saanu turbolla.Nii ja kyl taro ja hiluks on käytännössä ihan samoja vehkeitä.No joo mut kyl mul on turbo kone kestäny nyt 410tkm eikä kertaakaan avattu.Pariin kertaan keitetty kuivaks ja 1kg ahdoil ajettu viimeset 100tkm.300 tonnis se orgis ahdin alko olla aika hengetön,sillon teetin sihen garretin 3sarjalaisen.Cooleri on kans nokalla.Jos se mulla kestää ni miksei sulla?oisit silt taro äijält kysyny et millä vitulla sä sait sen rikki.Eiköhän sillä oo joku ollu pahasti vialla.Mitä täs palstal on nähny näit juttui ni tuntus ukot kyl asiaa puhuvan,ei niil neuvoil kyl eksy.Veikkampa et se taro äijä ei tiedä mikä sen kampuran katkasi.Luultavasti on paljon asioita mitä se ei tiedä.Ei nää motoori hommat mitään sala tiedettä oo et jos kampura katkee noin vaan ni jossain on vika,ja suurin vika ei oo moottorissa.Poksahtamisen vaara on aina mut jos niin käy ni sit Selvittää syyn ja korjaa sen ni se on kehitystä.Sillä systeemillä ne paremmatki...PERIKSI EI ANNETA!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.09.2009, 07:36
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Kuulin yhdestä 2LT koneen kampiakselin katkeamisesta. Syy oli kyllä riittävän hyvä, moottori hukutettu. Eli imupuolelta vettä männän päälle ja sit ei mäntä mahtunu töitä tekemäänkään.

Ite olen pari L moottoria rikkonu ihan omaa tyhmyyttäni. Mm. ylikierroksia, lunta jakohihnan väliin, jakoremmi katkes omia aikojaan ja tai yks laakeri vauriokin olla, tähän syynä vääränlaiset laakerit. Tietysti kansipahvi pari kertaa menny. Noista noin puolet omia mokia. "Eihän RACE moottorissa mitään jakopään koppia tarvita"
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.11.2009, 20:18
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Thumbs up

Ajoitukset


Vihdoin huomenna turbo kiinni

Nyt ois pien kyssäri noist ajoituksista, nyt ajoitus 12.5.
Kattelin autocad.llä et 2lt 2.4L ajoitus 10,5. ja omassa 2.2L tuo kyseinen 12.5
Eli kun pistän turbon niin kummanko laitan, (vai kunhan on jossain päin)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.11.2009, 23:19
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

Paikallaan


Vihdoinkin turbo paikallaan ja hyvin pelittää, ei hyydy mäkiin ja kiihtyykin mukavasti.
Ahtopaineet aisoissa n.1bar.ja pakopaineetkin heiluu alle n0.7bar.
Täyttyypi kakkua lisäillä huomenissa ja napsia kuvia.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.11.2009, 23:27
V-P V-P ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.11.03
Sijainti: Sulkava, Finland.
Viestit: 208
Talking

Rupee hirret liikkuu??
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.11.2009, 00:08
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja V-P Näytä viesti
Rupee hirret liikkuu??
Kyl vaan ja muutkin rakennus tarvikkeet
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.11.2009, 21:24
Viku Viku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Nakkila
Viestit: 84
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pesix Näytä viesti
Eikö hiluksilla ja tarolla ole eroa kuin yö ja päivä.
???
onhan niissä eri logo maskissa...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.11.2009, 22:27
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viku Näytä viesti
???
onhan niissä eri logo maskissa...

Niinpä
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.11.2009, 07:41
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalaiset/

tuolla jotain kuvia LN110 liittyen...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.11.2009, 23:32
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Thumbs up

Nyt iloisesti jo 3000km takana turbotuksesta ja todella loistavasti toiminut.
Polttoaineen kulutus tippui, eikä tarvii enää joka mäessä ruveta sätkää kääntämään
n. viikko sitten luukutin n.2 bar paineilla ja sen jälkeen huomasin et toiminta tasoittui huomattavasti. (olikohan kenties karstoja)
Ahtopaineet tulevat mukavasti pakopaineiden perässä 0.2-0.3 bar. aikaisemmin viive jopa 0.5 bar.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.12.2009, 19:35
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Thumbs up

Jeps Jeps...

Kyl hilux turbon kestää mut turbo ei hiluxsia, sano tänään turbo työsopimuksen irti 2,5 bar ja sano poks.

Mut laitoinpa uuden ja matka taas jatkuu
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.12.2009, 23:02
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Älä muuta..


VISERRÄ! kuulemma ei ahtimet mitenkään yleisesti kestä suuria paineita.Itselleni remontoin toista konetta johon tulee cossu escon kisa ahtimesta tehty solmu.Ahdinpajan äijä sano et tiivisteet ei vakiona kestä kun 1.5 bar paineet jonka jälkeen hajoaa.No sihen saa kyl palikat joilla kestää yli 3bar..
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.04.2010, 14:42
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

kylkai se siitä selvii aikanaan ?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 20.04.2010, 20:33
ribbe
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pesix Näytä viesti
Kyl rupes taas tänään vit*****maan ku yks äijä tulee selittämään että hilux ei kestä turbotusta, et kampiakseli menne poikki.
Onkoan tuossa mitään perää koko jutussa ? Sillä itsellä oli ollu 2,4 taro joka oli turbotettu ja siinä meni akseli palasiksi.
Eikö hiluksilla ja tarolla ole eroa kuin yö ja päivä. Ja mitä ite kuullu niin eihän näit vanhoja hiluja saa kirveelläkään hajalle.
Kaiken saa kestämään ja kaiken saa rikki. paljon riippuu siitäkin miten antaa leipää kylmänä tai kuinka kuumana sammuttaa.. öljyt muu perushuolto...
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 21.04.2010, 04:42
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Niin ratin ja penkinvälissä se vika löytyy,jos hiluxsi ei kestä.
Itselläni tuppaa aina toisinaan sitä vikaa olemaan
Niikuin Härdelli totesi race moottori race moottori
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 03.05.2010, 13:36
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

Vihdoin


Nyt tuli käytyä dynossa, mut kaikki ei menny niinku piti

Eilen pienensin syöttöjä melkein puoli kierrosta pienemmälle ja ajattelin et nyt ei mene yli sallitun, toisin kävi ja eka penkitys antoi 92 heppaa, eli siihen meni yks penkitys hukkaan. Sit syöttöjä lisää pienemmälle ja sit päästiin jo sallittuihin lukemiin.

Noh myöhemmin teen uuden reissun dynoon ja katsotaan et paljon sielt oikein irtoo et kyl siel varmaan toistasataa jonkunmatkaa löytyy.

Samalla katsastan kabiinin 3 paikkaiseksi, asensin keskivyönkin paikalleen. Kuulemma ei tarvii sitä mut ompahan pikkulikan turvallisempi matkustaa kyydissä.


Tuolla muutoskatsastukseen.




Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 06.05.2010, 14:56
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

Läpi katsastuksesta


Läpi meni muutoskatsastus ja vuosikatsastus, kahvia ja tupakkaa meni kiitettävästi.
Vuosikatsastuksessa ongelmaksi tuli päästöt ja niitä ruuvattiin tosi ahkerasti et saatiin k-arvo parisadas osaa alle, eli 2,97, oli eka mittaus huimat 8,42.
Onnex oli tuttu katsuri ni sain ruuvata niin monta kertaa et tuli sallittu

Eli auto täysin puhtain paperein läpi.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 06.05.2010, 16:00
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

mitä maksaa dynotus ko. pajassa?
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 06.05.2010, 16:53
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
mitä maksaa dynotus ko. pajassa?

80 €

sis. 2 vetoa ja tarvittavat todistukset viranomaisille, myös ahtopaine käyrän jonka vaativat myös minulta.
On kuulemma tullu ohjeistus siitä mut ei viel joka paikassa kysytä.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 06.05.2010, 20:29
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pesix Näytä viesti
Kyl rupes taas tänään vit*****maan ku yks äijä tulee selittämään että hilux ei kestä turbotusta, et kampiakseli menne poikki.
Onkoan tuossa mitään perää koko jutussa ? Sillä itsellä oli ollu 2,4 taro joka oli turbotettu ja siinä meni akseli palasiksi.
Eikö hiluksilla ja tarolla ole eroa kuin yö ja päivä. Ja mitä ite kuullu niin eihän näit vanhoja hiluja saa kirveelläkään hajalle.
Nii joo. Jotkut ajelee 3bar paineilla ilman ongelmia ja toiset hajotta koneen jo kilolla. Järki kädessä vehkeet kestää.

Tarossa ja hilussa on kyllä sama kone, mut 3 kiloo pakopaineita matkaajossa hajottaa koneen ku koneen.

ps. Jannu joka ajaa 3bar paineilla, siinä on turbottoman kampiakseli...
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hilux ln 110 turbotus. hiluix Tekniikka & Jutustelu 115 13.04.2015 19:11
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
bj:n turbotus lazze1 Tekniikka & Jutustelu 2 28.08.2008 21:06
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 05:03 (GMT +2).