![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyl rupes taas tänään vit*****maan ku yks äijä tulee selittämään että hilux ei kestä turbotusta, et kampiakseli menne poikki. Onkoan tuossa mitään perää koko jutussa ? Sillä itsellä oli ollu 2,4 taro joka oli turbotettu ja siinä meni akseli palasiksi. Eikö hiluksilla ja tarolla ole eroa kuin yö ja päivä. Ja mitä ite kuullu niin eihän näit vanhoja hiluja saa kirveelläkään hajalle.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kyllähän kampiakseleita on katkeillut tojon koneista ( ja monista muistakin ), ahdetuista ja ahtamattomista. se onkin sitten toinen juttu että miksi ne on katkenneet, syitä voi olla kohtalaisen paljon. suotta sitä pillastua jos joku sanoo että ei kestä, joka kone kestää loppuun asti. sit kun on loppu niin kyllä sen huomaa. kun itse laitoin ahdinta 2ällän kylkeen niin tapasin minäkin muutaman tuomiopäivän rohveetan jotka povasi että ei kestä. jos ja kun joskus hajoaa niin sit korjataan, eihän siinä sen kummempaa. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta miten ihmeessä muka 2L koneesta on hajonnut kampura(siis ahtamisen takia...)?Aika vaikea uskoa.Montakin esimerkkiä siitä että kestää kyllä löytyy. Pakkasella käynnistykset voivat sen tehdäkin. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Niin enemmän juttua tullu tyypeiltä et kyl kestää. omaan autoon on tehty täydellinen koneremppa 90tonnia sitten ja eiköhän tuon luulis kestävän
![]() Mut hyvillä mielin projekti jatkuu ja kuvia tulee jahka kerkee laitteleen. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jo muutenkin hajoamis pisteessä oleva konehan kannattaa turbottaa, särkyy varmasti. L koneen kampiakseli kestää melkein yhtä paljo ku 2lt kampura. Yks jannu on ajellu L/2L kampuralla 3bar paineilla, kampiakseli on kestäny.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Miksi?Lainaus:
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kuulin yhdestä 2LT koneen kampiakselin katkeamisesta. Syy oli kyllä riittävän hyvä, moottori hukutettu. Eli imupuolelta vettä männän päälle ja sit ei mäntä mahtunu töitä tekemäänkään.
Ite olen pari L moottoria rikkonu ihan omaa tyhmyyttäni. Mm. ylikierroksia, lunta jakohihnan väliin, jakoremmi katkes omia aikojaan ja tai yks laakeri vauriokin olla, tähän syynä vääränlaiset laakerit. Tietysti kansipahvi pari kertaa menny. Noista noin puolet omia mokia. "Eihän RACE moottorissa mitään jakopään koppia tarvita" ![]()
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Ajoitukset
Vihdoin huomenna turbo kiinni
![]() Nyt ois pien kyssäri noist ajoituksista, nyt ajoitus 12.5. Kattelin autocad.llä et 2lt 2.4L ajoitus 10,5. ja omassa 2.2L tuo kyseinen 12.5 Eli kun pistän turbon niin kummanko laitan, (vai kunhan on jossain päin) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Paikallaan
Vihdoinkin turbo paikallaan ja hyvin pelittää, ei hyydy mäkiin ja kiihtyykin mukavasti.
Ahtopaineet aisoissa n.1bar.ja pakopaineetkin heiluu alle n0.7bar. Täyttyypi kakkua lisäillä huomenissa ja napsia kuvia. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Rupee hirret liikkuu??
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Kyl vaan ja muutkin rakennus tarvikkeet
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
???
onhan niissä eri logo maskissa... ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Nyt iloisesti jo 3000km takana turbotuksesta ja todella loistavasti toiminut.
Polttoaineen kulutus tippui, eikä tarvii enää joka mäessä ruveta sätkää kääntämään ![]() n. viikko sitten luukutin n.2 bar paineilla ja sen jälkeen huomasin et toiminta tasoittui huomattavasti. (olikohan kenties karstoja) Ahtopaineet tulevat mukavasti pakopaineiden perässä 0.2-0.3 bar. aikaisemmin viive jopa 0.5 bar. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Jeps Jeps...
Kyl hilux turbon kestää mut turbo ei hiluxsia, sano tänään turbo työsopimuksen irti 2,5 bar ja sano poks. Mut laitoinpa uuden ja matka taas jatkuu ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Älä muuta..
VISERRÄ! kuulemma ei ahtimet mitenkään yleisesti kestä suuria paineita.Itselleni remontoin toista konetta johon tulee cossu escon kisa ahtimesta tehty solmu.Ahdinpajan äijä sano et tiivisteet ei vakiona kestä kun 1.5 bar paineet jonka jälkeen hajoaa.No sihen saa kyl palikat joilla kestää yli 3bar..
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
kylkai se siitä selvii aikanaan ?
![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
Niin ratin ja penkinvälissä se vika löytyy,jos hiluxsi ei kestä.
Itselläni tuppaa aina toisinaan sitä vikaa olemaan ![]() Niikuin Härdelli totesi race moottori race moottori |
#21
|
|||
|
|||
![]() Vihdoin
Nyt tuli käytyä dynossa, mut kaikki ei menny niinku piti
![]() Eilen pienensin syöttöjä melkein puoli kierrosta pienemmälle ja ajattelin et nyt ei mene yli sallitun, toisin kävi ja eka penkitys antoi 92 heppaa, eli siihen meni yks penkitys hukkaan. Sit syöttöjä lisää pienemmälle ja sit päästiin jo sallittuihin lukemiin. Noh myöhemmin teen uuden reissun dynoon ja katsotaan et paljon sielt oikein irtoo ![]() Samalla katsastan kabiinin 3 paikkaiseksi, asensin keskivyönkin paikalleen. Kuulemma ei tarvii sitä mut ompahan pikkulikan turvallisempi matkustaa kyydissä. Tuolla muutoskatsastukseen. |
#22
|
|||
|
|||
![]() Läpi katsastuksesta
Läpi meni muutoskatsastus ja vuosikatsastus, kahvia ja tupakkaa meni kiitettävästi.
Vuosikatsastuksessa ongelmaksi tuli päästöt ja niitä ruuvattiin tosi ahkerasti et saatiin k-arvo parisadas osaa alle, eli 2,97, oli eka mittaus huimat 8,42. Onnex oli tuttu katsuri ni sain ruuvata niin monta kertaa et tuli sallittu ![]() Eli auto täysin puhtain paperein läpi. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
mitä maksaa dynotus ko. pajassa?
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#24
|
|||
|
|||
![]() 80 € sis. 2 vetoa ja tarvittavat todistukset viranomaisille, myös ahtopaine käyrän jonka vaativat myös minulta. On kuulemma tullu ohjeistus siitä mut ei viel joka paikassa kysytä. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tarossa ja hilussa on kyllä sama kone, mut 3 kiloo pakopaineita matkaajossa hajottaa koneen ku koneen. ps. Jannu joka ajaa 3bar paineilla, siinä on turbottoman kampiakseli...
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hilux ln 110 turbotus. | hiluix | Tekniikka & Jutustelu | 115 | 13.04.2015 19:11 |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
bj:n turbotus | lazze1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.08.2008 21:06 |
3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |