Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #22  
Vanha 18.02.2022, 21:28
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Olen katellu mk2 diiseli pajeroa. Olenko antanut itteni ymmärtää oikein että toi 2.8 olis noista ehdottomasti luotettavin moottori? Ilmeisesti turbo on vähä alimittanen cooleri nokalle auttaa konetta ja tuo vähä pirteyttä. onko jotain muuta mitä koneesee kannattas vaihtaa et pysyy kasas pidempää, heikot kannet vissii toski on vaikkei ny iha yhtä pommikone ko se 2.5. mitenkö tuleeko välitysten vaihto ajankohtaseks kum rengaskokoa ajattelin kasvattaa niin suureks ko katsuri sallii,mikä se sitte lieneekää en ole vielä tarkistanut
Gen2 olen antanut itseni ymmärtää, että og muovilevikkeillä 33" on maksimi katsastuskelpoinen gummi. Voi kyllä olla nykyään pykälän isompikin, mutta vaatii myös muita toimia, jotta mahtuu pyörimään.

Mitä noihin koneisiin tulee niin oma 2.8 on kyllä tavallaan ihan kestävä ollut, mutta jos on tarkoitus ostaa helvetisti ajettu, mihin kuitenkin kaikki remontit tehdään, niin ennemmin korjaan tuota 2.5 moottoria. Mulla on ollut 4kpl noita 2.5litrasia ja hyvin ne oikeella käytöllä kestää. Molemmat 2.5 ja 2.8 on ollut tarvetta purkaa atomeiksi ja kasata takaisin ja huomattavasti miellyttävämpi tuo vanha kone on työstää. Öljyvuodot on molemmissa yleisiä. Perstuntumalla 2.5 litraseen löytyy helpommin osia. Molemmissa on liian pieni turbo isoille paineille/tehoille. Silti 2.8 on hieman miellyttävämpi jos sillä pääsee lähinnä ajamaan, mutta kaikki säätö toimenpiteet on vittumaisia, jos vertaa vanhempaan malliin. Ehjä termari, TOIMIVA flekti, maltilliset paineet ja tai kunnon cooleri sekä vähemmän tukkoinen putkisto auttaa kestävyydestä molempia.

Oma 2.8 nostaa lämpöjä kärrynvedossa 82asteisella termarilla niin, että hirvittää. Tosin syyläri on tommonen ohut tarvikemalli.

Välityksistä en tosi isoilla pyörillä osaa sanoa mitään järkevää.
Toivottavasti sepustuksesta on edes jotain hyötyä.
Vastaa lainaten
 

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 15:26 (GMT +2).