Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.12.2020, 15:59
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Sammutin täälläkin. Toinen innovaaatio on pienestä hydemoottorista tehty porakonepumppu. Sillä vaihtaa ja lisää öljyä todella kätevästi minne vain.

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.12.2020, 16:35
MK MK ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.03
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 1.337
Perusasetus

Mulla on tommonen paineilmakäyttöinen venttiilin toimilaitteen alumiinisylinteristä itse kasailtu laitos. Täyttö tuossa säätimen vieressä näkyvä tulppa.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.12.2020, 16:48
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 196
Perusasetus

Sammuttimesta minäkin tehnyt, letkut ja päät vielä pikaliittimin irroitettaviksi niin toimii moneen hommaan. Veivailin aikoinaan kaikenmaailman porakonepumpuilla ja ne oli ihan saatanasta tuohon sammutinpatenttiin verrattuna.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2020, 19:51
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.386
Blog Entries: 5
Perusasetus

Mullakin olis pari vanhaa pienehköä sammutinta joista vois kyhätä.

Onko jotain rakennusvinkkiä antaa? Oletteko turauttaneet sisällön ulos ja sitten purkaneet vai jotenkin laskeneet paineet pois ja avannu ja sitten sisälmykset pois?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2020, 23:55
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Öljynvaihtopuristin, ei ole kallis eikä tarvi rakennella.

Joku teesekinitsemies tekee sellasen vaikka vanhasta tyhjästä sika putkilosta...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2020, 07:45
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 816
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Öljynvaihtopuristin, ei ole kallis eikä tarvi rakennella.

Joku teesekinitsemies tekee sellasen vaikka vanhasta tyhjästä sika putkilosta...
Sen verran mitä ite oon käyttäny niin

-ne on heti öljystä sotkussa
-tosi raskaita käyttää varsinkin kylmällä öljyllä
-hankala käyttää auton alla
-vajaasta purkista vaikea ottaa öljyä, varsinkin auton alla, kun molemmat kädet tarvii pumppuun. Joko purkki kaatuu ja jossain välissä se letku luipertelee pitkin poikin tiputellen öljyä joka paikkaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2020, 08:00
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.042
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Öljynvaihtopuristin, ei ole kallis eikä tarvi rakennella.

Joku teesekinitsemies tekee sellasen vaikka vanhasta tyhjästä sika putkilosta...
Tylsimys. Jää pois luomisen tuska ja nävertämisen ilo, sekä saattaa tulla halvemmaksi että käytännöllisemmäksi...

Noissa kannattaa halvimmat peltiset Kiinan paskat (no niin kait liki kaikessa) kiertää, ovat lähinnä kyynärtaipeen ja kainalon öljyäjiä.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.12.2020, 11:14
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Noissa kannattaa halvimmat peltiset Kiinan paskat (no niin kait liki kaikessa) kiertää, ovat lähinnä kyynärtaipeen ja kainalon öljyäjiä.
Tiedoksi että Biltemassa myytävä kuuluu sitten juuri tähän sarjaan.🖕

Tämä toiminut hyvin: https://www.biltema.fi/veneily/venem...ppu-2000022625

Käy suoraan 1.5 litran limupullon jengaan. Pidempi letku vaan imupuolelle. Hidashan tuo toki on, mut sisäsiisti.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 19.12.2020 11:28
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.12.2020, 16:45
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Tylsimys. Jää pois luomisen tuska ja nävertämisen ilo, sekä saattaa tulla halvemmaksi että käytännöllisemmäksi...

Noissa kannattaa halvimmat peltiset Kiinan paskat (no niin kait liki kaikessa) kiertää, ovat lähinnä kyynärtaipeen ja kainalon öljyäjiä.
Näissä kyllä kannattaa halvimmat jättää ostamatta.

Mutta olen myös tälläselläkin saanut redlinen (notkeat) öljyt joskus mesen perään ruikattua onnistuneesti
https://www.motonet.fi/fi/tuote/808712/Lappopumppu
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.12.2020, 10:05
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Mullakin olis pari vanhaa pienehköä sammutinta joista vois kyhätä.

Onko jotain rakennusvinkkiä antaa? Oletteko turauttaneet sisällön ulos ja sitten purkaneet vai jotenkin laskeneet paineet pois ja avannu ja sitten sisälmykset pois?
Joo, tonne pellolle oon sammuttimen tyhjentänyt, on kuulemma hyvää lannoketta. Älä tee kovin pienestä. 6 kg:n sammuttimella täyttää kertalatauksella lt230, sekä etu, ja takaperän. Kuvat ja rakennus ohjeet olen Sulle joskus antanutkin alat vaan hommiin, ei se mitään rakettitiedettä ole
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.12.2020, 11:12
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.386
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Joo, tonne pellolle oon sammuttimen tyhjentänyt, on kuulemma hyvää lannoketta. Älä tee kovin pienestä. 6 kg:n sammuttimella täyttää kertalatauksella lt230, sekä etu, ja takaperän. Kuvat ja rakennus ohjeet olen Sulle joskus antanutkin alat vaan hommiin, ei se mitään rakettitiedettä ole
Ai, no pitääpä kaivella jostain. Muisti alkaa olla näköjään huono

Oliko meillä s.posti vai privakeskustelu mahdollisesti ?

2kilosia olis vapaana, kertalatauksessa vaan ei aina ole hyötyä, kun mulla on eri autoissa aina vähän eri ölppiä perät/vaihteisto/jakis....
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.12.2020, 12:56
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Ai, no pitääpä kaivella jostain. Muisti alkaa olla näköjään huono

Oliko meillä s.posti vai privakeskustelu mahdollisesti ?

2kilosia olis vapaana, kertalatauksessa vaan ei aina ole hyötyä, kun mulla on eri autoissa aina vähän eri ölppiä perät/vaihteisto/jakis....
Oli tuolla Tomcat rakentelu osiossa joskus. Elikkä mulla 6 kg:n sammutin, venttiilin kohdalta porattu läpireikä joka kierteytetty. Siihen laitettu kupariputki joka yläosastaan kierteytty ja joka ulottuu pullon pohjaan asti. Se ruuvattu tohon kahvaosaan ja ulkopuolelle tulevaan kupariputkeen liitetty tuo täyttöletku. Alkuperäisen sammuttimen ulostulosuuttimeen ruuvattu painemittari, ja alkuperäisen painemittarin paikalle ruuvattu ilmantäyttöventtiili. Letkun toisessa päässä sitten sulkuventtiili ja mutkalle taivutettu kupariputken pätkä. Toi sulkuventtiili oli alunperin tuolla sammuttimen puoleisessa päässä, mutta silloin tuo letkullinen öljyä valui aina lattialle jos letkun pää sattui (yleensä) täytön jälkeen sinne pudota
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20201219_115959.jpg‎
Views:	460
Size:	124,9 Kt
ID:	98003   Click image for larger version

Name:	IMG_20201219_120022.jpg‎
Views:	368
Size:	156,1 Kt
ID:	98004   Click image for larger version

Name:	IMG_20201219_120120.jpg‎
Views:	402
Size:	97,9 Kt
ID:	98005  
__________________
T: Harri

Viimeksi muokannut Harriko : 19.12.2020 12:59
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.12.2020, 19:32
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Mullakin olis pari vanhaa pienehköä sammutinta joista vois kyhätä.

Onko jotain rakennusvinkkiä antaa? Oletteko turauttaneet sisällön ulos ja sitten purkaneet vai jotenkin laskeneet paineet pois ja avannu ja sitten sisälmykset pois?
Pitää Henk.koht.sammutus harkat, eli tee joku notski tms. Tai polta joku raato. Ja Turauta sinne.

Sitten puhdistus ja jos on semmonen malli missä on valmis venttiili, niin sehän pelaa tuommoisenaan. Varoventtiili jos on pohjassa, niin ylipaineella saa äkkiä nettivideomateriaalia aikaan...😁
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.12.2020, 19:00
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 816
Perusasetus

Ainiin, mullahan lojui noita aihoita ympäri ämpäri varastoja Rosterisessa on valmiina mittari, täyttöventtiili, ylipaineventtiili ja tietty painepumppu ja kaatosuppilokin. Nostoputki on aika pieni, n. 5mm ID, mutta kokeilen sillä ensin. Tiivisteet vaan kaipaa uusimista.

Vastaavia uusia saa melko edullisestikkin https://www.motonet.fi/fi/tuote/8500...-L-Paineruisku
Onko mitään syytä miksei tämmöinen toimisi suoraan, kun vaan vaihtaa nostoputken, venttiilin ja letkun isompaan?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	photo_2020-12-20_18-51-06.jpg‎
Views:	411
Size:	64,2 Kt
ID:	98023  

Viimeksi muokannut Catrik : 20.12.2020 19:02
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.12.2020, 23:18
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Vastaavia uusia saa melko edullisestikkin https://www.motonet.fi/fi/tuote/8500...-L-Paineruisku
Onko mitään syytä miksei tämmöinen toimisi suoraan, kun vaan vaihtaa nostoputken, venttiilin ja letkun isompaan?
https://m.youtube.com/watch?v=VbNhswhnvuA
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.12.2020, 07:46
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Ainiin, mullahan lojui noita aihoita ympäri ämpäri varastoja Rosterisessa on valmiina mittari, täyttöventtiili, ylipaineventtiili ja tietty painepumppu ja kaatosuppilokin. Nostoputki on aika pieni, n. 5mm ID, mutta kokeilen sillä ensin. Tiivisteet vaan kaipaa uusimista.

Vastaavia uusia saa melko edullisestikkin https://www.motonet.fi/fi/tuote/8500...-L-Paineruisku
Onko mitään syytä miksei tämmöinen toimisi suoraan, kun vaan vaihtaa nostoputken, venttiilin ja letkun isompaan?
Joskus joutuu isoja ketjukuljettimia lisävoiteleen. Ja kyllä surkeeta tollasella. Vaikka ohkasta öljyä niin heikosti tulee läpi. Ei taida olla suuniteltu ihan öljyn viskositeetille.
Ja öljy turvottaa tiivisteet noista monesti paskaks.

Vaik laittaa isomman letkun niin taitaa orkkis sisuskalut olla liika pienellä reijällä.

Mun mielest se sammutin on paras.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.12.2020, 18:44
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Itse käyttämäni metodit:
- Päävaihteistosta vaihdekepin irroitus ja öljyn täyttö vaihdekepin reiän kautta. Toimii 100% eikä yleensä tarvitse, kuin pari ruuvimeisseliä, sopivat hylsyt ja vähän huolellisuutta sisustan purkamisessa. merkistä ja mallista riippuen ehkä jotain torxeja. Plussana voi halutessaan täyttää laatikkoon enemmän kuin täyttöproppu antaa periksi. Myös plussana jos joku älyttömän kokoinen pakoputki menee vaihteiston vierestä, niin ei aiheuta sen kummempaa hätää täyttöpropun tilan kanssa. Tämähän toki toimii vain autoissa missä moottori on "oikein päin"
- Toyotan etuvetoisissa joku aika iso letku + letkun päähän sopiva ratti = yhdistelmä millä saa yläpuolelta täytettyä vaihteistoöljyt etuvedon laatikkoon
- 6mm? letkua joku pätkä ja 5mm poranterä. 1l Purkki vaihteistoöljyä, poralla 5mm reikä korkkiin ja 6mm letkun saa survottua reikään. Jossain versiossa jopa liimasin tiivisteliimalla letkun pään korkkiin, mutta pitänee ilman liimaakin. Tolla saa puristeltua perään ja jakolaatikkoon öljyt litran purkista, mutta öljypurkkia pitää pitää jonkun lämmittimen edessä tai tehdä operaatio kunnon kesäkelissä ja letku ei missään nimessä saa olla kovinkaan pitkä. Muuten ei purkin lytistyessä kasaan pääse ilmaa takaisin purkkiin päin
- https://www.puuilo.fi/peraoljypumppu...BoCLRQQAvD_BwE
Toikin on testattu. Vaatii modifiointia imuputkeen: imuputki ei ylety lähellekkään säiliön pohjaa ilman, että siihen tekee jatkon. Muuten todella ylivertainen laite laittaa öljyä paikkaan, johon ei kerta kaikkiaan irtopurkilla mahdu. Syöttöletkussa on koukku joka pitää syöttöletkun täyttöpropussa paikallaan, eikä itse tarvitse keskittyä, kuin pumppaamaan kahvalla lisää öljyä sisään. Miinuksena tarvitsee auton alla normaali 2000 luvun nelivetohiluxin verran tilaa.
- Esim. Mag1 merkkisissä peräöljypurkeissa on kaatonokka purkin kannessa, minkä auki leikkaamalla saa öljyt suoraan perän täyttöpropusta sisään.
- Aika monessa kytkettävässä nelivedossa jakolaatikon täyttöproppu on niin hyvin selvillä vesillä, että sinne mahtuu työntämään öljyä juuri edellä mainitulla letkupatentilla tai ihan pullosta missä on jota kuinkin valmis nokka.
- https://www.puuilo.fi/oljynvaihtopumppu-12v Jotain tota vastaavaakin keksintöä olen käyttänyt vaihteistoöljyn pumppaamiseen. Toimi yllättävän hyvin todella viileässä syyskelissä. Miinuksena öljyn vaahtoutuminen ja se, että tuo ei tosiaan kestänyt kuin pari käytttökertaa kylmillä öljyillä. Joku tiiviste kyrvähti ja öljyä alkoi hikoilemaan pumpun päästä. Tätä nykyä en edes tiedä ko. pumupn sijaintia...

Kaikissa näissä yhteistä on se, että alle kesäkelin (~+20C) öljyn juoksevuus vaikeuttaa operaatiota todella paljon. Kannattaa siis todellakin panostaa vaihteistojen ja perien öljyasioihin kesällä!
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 23.12.2020 18:59
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 30.12.2020, 10:18
kartsa69:n Avatar
kartsa69 kartsa69 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.06
Sijainti: Petäjävesi , Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

12 kg sammutin


https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=234445
12 kg sammuttimesta tein öljyn täyttölaitteen.putki pohjalle,niin tulee tyhjäks ja ylipaineventtiili josta voi laskee ilmanpaineet pois kun laittaa uutta öljyä.��

Viimeksi muokannut kartsa69 : 30.12.2020 10:25
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.01.2021, 23:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

On monta tapaa....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Mullakin olis pari vanhaa pienehköä sammutinta joista vois kyhätä.

Onko jotain rakennusvinkkiä antaa? Oletteko turauttaneet sisällön ulos ja sitten purkaneet vai jotenkin laskeneet paineet pois ja avannu ja sitten sisälmykset pois?
Yksinkertaisimmillaan tuo tulee sellaisesta sammuttimesta, jossa kädensija yms. on isolla kierteellä, ja korkin alla oleva paineen täyttö-/tarkistusventtiili samanlainen kuin auton renkaassa.
Silloin riittää, että tyhjennät, tavalla taikka toisella, jauheet pois.
Nousuputki on yleensä jonkin verran pohjan yläpuolella, kannattaa jatkaa pohjaan asti (noin 1-2 cm)
Ja letkunpäähän kannattaa laittaa esim. kupariputkesta jatko, joka kaartuu 90 astetta.
Pieni ilmavuoto tuon säiliön ja paineventtiilin yms välissä ei ole paha

Pykälää suurempitöinen on silloin, jos haluat hanan täyttöletkun nokkaan, pitää viritellä tuo kahvaventtiili lukittumaan auki, ja tarkistaa että letku on paineen kestävä. (ja miel. öljynkestävä)
Hiilidioksidipullosta, missä on kierrettävä hana, tulee helposti, mutta täyttäminen ylipaineventtiiliin juotetun auton rengasventtiilin kautta on tarkkaa puuhaa; ainakin tuossa minun "öljypullossa" tuo ylipaineventtiili menee suoraan nousuputkeen; siis jos pääsee vuotamaan takaisinpäin, niin öljy lentää No, 30 vuoden aikana ei ole kusassut kuin muutaman kerran, ja pahimmillaan muutamia grammoja, piti korjata heti ensi tilassa...

Tein tuon täyttölaitteen varastossa olevista romuista, kun vaihdoin nimimerkkini mukaiseen BJ:n voimansiirron öljyt.
Perät ja laatikot valumassa tyhjiin viimmeistä tippaa myöten, ja Anttilan metallisella öljyruiskulla ei saanut kuin puolet öljystä laatikkoon, toinen puolikas oli valunut haalareihin...

Jos/kun joskus satun löytämään halvalla autoklaavin taikka ison painekattilan, niin teen siitä öljyntäyttölaitteen: (alkuperäinen ylipaineventtiili pitää toimia)
Siis painekattilan tms. pitää olla niin korkea, että sinne sopii ainakin litran pullo pystyyn:
Kannesta suora letku/putki öljyn alkuperäiseen myyntipakkaukseen, ja sitten kolmitiehanan kautta nostetaan paineilmakattilaan painetta, niin öljy ajautuu ulos.
Kun öljyä tarpeeksi perässä tms, niin kolmitiehana toiseen asentoon, ja paine purkaantuu ulos, ja sormilla jaksaa pidättää täyttöletkua tukossa.

Tässä se hyvä puoli, että öljyyn sotkeentuu vain letkun sisäpinta, ja pikkaisen ulkopintaa, jotka Helppo puhdistaa erikoisöljyjen välillä.
Ja jos tarvitsee isomman öljyerän, niin painekattilaan tms. menee helposti monta litraa öljyä.

Ja vielä varoituksen sana: Paineilma, niin suurena paineena, että joku paikka pettää, tekee pahaa jälkeä; voi tappaa.
-> Jos et tiedä, mitä teet, niin jätä tekemättä....
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 06.01.2021, 01:05
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Ei taida noihin öljyhommiin olla mitään oikein hyvää systeemiä. Sottaista hommaa se on aina ja joka tapauksessa, jos joutuu täyttämään kannusta säiliöön ja sitten vielä ne letkut jotka valuu ja valuu vaikka homma olis jo ohi...

Semmosta porakonepumppua en ole nähnyt, joka jotakin 80w-90 öljyä viileänä pumppaisi kunnolla. Jauhesammuttimesta saa hyvän vehkeen mutta sotkuinen sekin on.

Sitten on haasteena sekin, että aina joskus pitäisi pumpata useampi kymmenen litraa koneiden öljyjä suoraan tynnyristä. Veivipumppu menettelee, mutta haaveena olisi ostaa pieni hydraulipumppu + 220 v moottori. Se maksaa vähempi kuin mitääntekemättömät muka "öljypumput". Joku IKH:n tankkauspumppu esimerkiksi ei kesäkelillä hydrauliikkaöljyä jaksa pumpata. Heikkoa on.

TT
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 06.01.2021, 11:58
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Talking

No hammaspyöräpumppu ja porakone. Joko akku tai narumalli. Tai sitten isommille määrille vaikka polttis koneikko.
Hintaa tulee väkisinkin enemmän kuin kuin olisi valmis valmiista maksamaan mutta sitten pelaa.

Porakone on siitä hyvä voimakone että siinä on kaikki tarpeellinen mukana. On parit vaihteet ja nopeuden säädöt eli paksumpi kiisseli pienellä ja juoksevampi ja isot määrät isolla vaihteella. lisäksi kun homma on valmis, tai täyttö tulee jo yli, sen kun kääntää suunnan ja turauttaa ylimääräiset, ja letkut tyhjäksi sinne mistä tulikin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 19.12.2020, 11:44
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Toinen innovaaatio on pienestä hydemoottorista tehty porakonepumppu. Sillä vaihtaa ja lisää öljyä todella kätevästi minne vain.


3 tonnisen Yale trukin hydraulipumppu, joka ei kuluneena enää nostanut paineita riittävästi, ja sitä pyörittämään porakone. Haponkestävästä leivottu 20 litran säiliö. Kansi päällä, jottei mene öljyn sekaan likaa. Helppo annostella öljyä tarkasti, kun porakonetta voi pyörittää hiljaakin tarvittaessa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty HJ:n periin 4.88 välitykset AH O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.01.2019 07:50
Erilaiset vanteiden pulttijaot maastureissa Ahosensetä Tekniikka & Jutustelu 30 02.04.2006 16:44
Löytyisikö R-kuvaa -90 kc:n periin L-200 Tekniikka & Jutustelu 0 31.12.2005 10:45
Mitä öljyä gazin laatikoihin Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 3 22.10.2005 19:01


Sivu luotu: 01:20 (GMT +2).