![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Mitä tuohon lämpenemiseen, niin muistaakseni omassa pikkuvolkkarissa on 5kW lämmityselementti, vesitilavuus on järjestelmässä pieni -> lämpöä pukkaa heti.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Lämpeehän se saunakin monella sähkön avulla, että tuskin lämpö on ongelma noissakaan vispilöissä. Pitää olla vaan patterit tikissä!
![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jos latauspiuha kiinni, tällöin lämpöön energia tulee tuvasta. -Ilmalämpöpumppu puhaltaa käytännössä liki heti lämmintä ja vie pari kwh joten ei satuta rangea juurikaan. Lainaus:
Moderneissa sähköautoissa on ilmalämpöpumppu, jolloin lämpö saadaan paljon pienemmällä teholla (pari kw)
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä minä olen ainakin menossa kohti sähköauton ominaisuuksia ihan nykyisissä käyttöautoissakin. Pitää olla mahdollisimman hiljainen ja automaattilaatikolla.
Sähköautoon ei vielä taloudellisesti kynnet kykene,mutta ehkäpä joku päivä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä riittäs muutoin 1970-luvun ominaisuudet kunhan vehkeen saa tankata edukkaasti kotona. Tämä ei kuitenkaan ole kehityksen suunta.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Polttomoottorissahan ainoa varsinainen vika on polttoaine, itse moottorihan ei juuri saastuta. saa nähdä tuleeko vielä joku päivä suorasuihku 2-tahteja niinkuin venepuolella. kuluttavat reippaasti vähemmän.. jos koeniggsegin freevalve tekniikka tulee yleiseen tuotantoon, saattaa se olla nykyisenä tunnetun polttomoottorin viimeisimpiä kehityksen vaiheita.. Veikkanen että 2030 ajetaan jo jollain muulla kuin fossiilisilla mikäli kolmas maailmansota ei ehdi syttyä ennen.. ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkähän jos heittäytyisi aivan höpelöksi ja askartelisi bensa-autoon sähköavusteet? Tarve toimintamatkaksi on käytännössä kilometri-pari, sen toteuttaa vallan helposti, eikä se tarvekaan ole oikea vaan lähinnä kokeilu...
Jonkun aikaa yritin kääntää internettiä ympäri, vaan ei oikein hakukoneet antaneet vastakaikua muotoilemiini kysymyksiin. Tai sitten kysyin väärin. Perusajatus kuitenkin bensa-auton muuttamisessa hybridiksi... Tietääköhän joku, minkälaiseksi maksajaksi mahtaisi päätyä tuommoisen viritelmän kanssa? Varmasti jonkinlainen raippavero pitää olla, kun siitähän saattaa hallintoalamainen vaikka hyötyä jos pääseekin käymään kaupassa käynnistämättä 60 vuotiasta bensakonetta, maailman pilaantumattomuudella niin väliä olekaan..? Toivottavasti totuus ei ole tuon skenaarion mukainen... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Sitten kun nämä sähköautot ovat omassa (loppukäyttäjän) hintaluokassa 2ke tai alle niin voi helposti kuvitella kuinka jollain loppuun ajatulla akulla pääsee maksimissaan 5km ja aina pitää ladata.
Luultavasti silloin on jo ajoneuvovero + muut kulut enempi mitä tämän päivän bensa-autossa. Valtio on ainut kuka tienaa tässä suomen päästö huijauksessa. Noin 100% varmuudella autoilu kallistuu koko ajan, se on ihan sama millä se kulkee. Jos kuitenkaan autoilu ei kallistu niin taatusti veronmaksajien rahat kerätään jollain muulla nimikkeellä valtion kassaan jotta halutessaan saadaan autoilun kustannus näyttämään excelissä vähemmin pahalle. Lopulta kun kaikilla ei ole varaa autoiluun niin varmasti sähkömopot yms lisääntyvät nopeasti. Tässä kohtaa voi vain olla onnellinen ettei ole johonkin syrjäseudulle tehnyt uutta omakotitaloa. Mitä enempi liikkuminen kallistuu, sitä varmempi voi olla ettei uudellakaan talolla ole syrjässä mitään rahallista arvoa, ainakaan muualla kuin ruuhka suomessa. Ei kai sähköautoissa muuten mitään vikaa ole. Jos käy vain kaupassa ja töissä niin sama kai se on millä se auto kulkee. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Isoin ongelma nyt on se, ettei tähän mennessä kukaan ole tiennyt edes tahoa mistä kysyä mistä kysyä miten edetä. Traficomista ei enää saa vastauksia, katsurit eivät osaa (tai uskalla/tiedä) ottaa kantaa muuten kuin tällaisen pohdinnan yhteydessä, eikä oikein haluttaisi tehdä-ja-kokeilla-mitä-maksaa jos katsastukseen ajaisi kamat kiinnitettynä... Jos tuon saisi oikein virallisesti leimattua, hybridiksi tms, niin saattaisi saada aika hupaisia tilanteita aikaan sähköauton latauspisteellä. 60-lukuinen hilseilevällä maalipinnalla varustettu Lantikka sähkönarussa kiinni. Voisi olla Teslan narun kanssa vuoroaan odottavalla monta kysymystä mielessä... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Tehokas offroad auto | NRN90 | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 27.12.2016 17:18 |
Ostettu Offroad auto. | rotatio | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 17.03.2016 08:03 |
Myydään formula offroad auto | mauriala | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 08.02.2016 16:09 |
Ostetaan Offroad auto | NRN90 | O/M/V Ajoneuvot | 18 | 28.06.2014 04:48 |
Offroad auto... | -Vinskami- | Chit-Chat | 3 | 09.06.2005 19:34 |