Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.01.2020, 12:58
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.201
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
48 voltissa epäilyttää onko heittää samanlaisia akkuja 48 voltin sarjaksi ja pitääkö olla jotain hienoja jännitteen tasaussysteemejä.
Tasaimet pitää olla, mutta ei niiden tarvii hienoja olla.

__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.01.2020, 13:19
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.062
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja james_III Näytä viesti
Tasaimet pitää olla, mutta ei niiden tarvii hienoja olla.
Oisko tuosta jotain helppoo esimerkkiä - jos on tasaimet, haittaakohan paljon jos akut ei samaan aikaan ostettuja?

Tuollasia tuli kaks viimevuonna:
https://www.puuilo.fi/AKKU-AGM-220-Ah-518x276x242mm

Sitten oli 4 kpl 100 ampeerituntisia. Kaikki rinnan. Soveltui 12 voltin 2000 watin siniaaltoinvertterille.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.01.2020, 13:27
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.201
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Oisko tuosta jotain helppoo esimerkkiä - jos on tasaimet, haittaakohan paljon jos akut ei samaan aikaan ostettuja?

Tuollasia tuli kaks viimevuonna:
https://www.puuilo.fi/AKKU-AGM-220-Ah-518x276x242mm

Sitten oli 4 kpl 100 ampeerituntisia. Kaikki rinnan. Soveltui 12 voltin 2000 watin siniaaltoinvertterille.
Esimerkiksi en nyt just osaa muuttua, mutta siis joo, tasain juuri pitää huolen ettei toinen akuista lähde keulimaan, erityisesti jos on himpan eroa akuissa. Jos toinen akuista kuitenkin vikaantuu, laadukas tasain myös hälyttää jännitteen karkailusta.
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.01.2020, 13:36
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.062
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja james_III Näytä viesti
Esimerkiksi en nyt just osaa muuttua, mutta siis joo, tasain juuri pitää huolen ettei toinen akuista lähde keulimaan, erityisesti jos on himpan eroa akuissa. Jos toinen akuista kuitenkin vikaantuu, laadukas tasain myös hälyttää jännitteen karkailusta.
Aattelin jos on neljä akkua, pitikös niitä olla jonkinmoinen hässäkkä kun tuo esimerkki, että kaksi kuulostaa yksinkertaiselta.

Rinnan kytkemisessä en huomannut ongelmia koska lataussäätimet nosti latausjännitteen niin ylös, että kaikki sai aika hyvin latausta. Akun hajoaminen sotkusi kyllä homman.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.01.2020, 13:43
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.201
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Aattelin jos on neljä akkua, pitikös niitä olla jonkinmoinen hässäkkä kun tuo esimerkki, että kaksi kuulostaa yksinkertaiselta.

Rinnan kytkemisessä en huomannut ongelmia koska lataussäätimet nosti latausjännitteen niin ylös, että kaikki sai aika hyvin latausta. Akun hajoaminen sotkusi kyllä homman.
Täällä hyvät kuvat tähän ongelmaan:
https://www.victronenergy.fi/upload/...alancer-EN.pdf
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.01.2020, 16:58
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan.


Mut läheltä liippaa.

Kuinka lataatte 48vdc akuston jos ei paista eikä tuule ilman ruuvaamista?
Jos on valtakunnan verkko tai genu niin tarvii 48vdc/230vac tai 400vac laturin.
Tehosta riippuen. Aika tyyriitä. Aditasta kattelin. Yli 500€.

Normi 48vdc setissä 4kpl 200A akkuja.

Toiset säätimet jotka ovat yhtäaikaa myös invertteri ja akkulaturi kyykkää alijännitteestä
suojatakseen itsensä ettei riko invertteriä. Noil täytyy saada akut ylös ennen kun ne käynnistyy uudelleen.
Näin kävi tutulle jolla asuntolautta isolla kirkolla kun maasyöttö katkes eikä sillä ollut erillistä laturia. Piti käydä lataamassa akut kahdella 24v laturilla.

Sillä oli säädin,laturi,invertteri laite halpis kiinalainen Sunrise Ecovolt 3248P. Noit saa venäjältä parillasadalla eurolla. Mut manuska on venäjäks.

Viimeksi muokannut uteiN_H : 20.01.2020 17:07
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.01.2020, 17:06
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.062
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H Näytä viesti
Mut läheltä liippaa.

Kuinka lataatte 48vdc akuston jos ei paista eikä tuule ilman ruuvaamista?
Jos on valtakunnan verkko tai genu niin tarvii 48vdc/230vac tai 400vac laturin.
Tehosta riippuen. Aika tyyriitä. Aditasta kattelin. Yli 500€.

Normi 48vdc setissä 4kpl 200A akkuja.

Toiset säätimet jotka ovat yhtäaikaa myös invertteri ja akkulaturi kyykkää alijännitteestä
suojatakseen itsensä ettei riko invertteriä. Noil täytyy saada akut ylös ennen kun ne käynnistyy uudelleen.
Näin kävi tutulle jolla asuntolautta isolla kirkolla kun maasyöttö katkes eikä sillä ollut erillistä laturia. Piti käydä lataamassa akut kahdella 24v laturilla.
Tuo aloituksessa puheeksi ottamani Victronin monitoimivehje vissiin hoitas homman. Jos oikein käsitin, onko tämä vähän kuin akkuinvertteri, joka myös jossain määrin verkkoinvertteri?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään invertterit 2kpl akp O/M/V Muut 3 27.03.2006 09:57


Sivu luotu: 02:19 (GMT +2).