Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 04.12.2017, 07:49
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Perusasetus

Nyt oli kyllä sen verran pitkä ja villi "toivelista", että mun ja kaikkien muidenkin Jeeppimiesten leimalle hyväksyttävät rakennusvinkit menee romukoppaan. Vaikka mm. remmi menee jo vähän vitsin puolelle - mm. vakioakselit/vetarit ei tule kestämään - niin minusta tuohon palaa jo niin paljon rahaa, että itse sijoittaisin sen sellaiseen aihioon, jonka saa lailliseksi ja ominaisuudet vastaamaan paremmin kokonaissijoitusta. Muuten iso rahamäärä seisoo tieliikenteen puolesta käyttökelvottomana ja tarvitaan kuljetuskalusto sen liikuttamiseen. Sehän voi tietysti jo olla olemassa, ja monet kisakuskithan tekee just niin.

Jos ei tosiaan ole väliä meneekö vuoden päästä läpi leimasta, niin saahan tuossa ainakin toteuttaa hurjia ideoita. Jään mielenkiinnolla seuraamaan. Mutta älä nyt sentään niitä ZJ:n vanteita siihen laita, kun pulttijako on väärä.

Vanha 04.12.2017, 08:57
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Nyt oli kyllä sen verran pitkä ja villi "toivelista", että mun ja kaikkien muidenkin Jeeppimiesten leimalle hyväksyttävät rakennusvinkit menee romukoppaan. Vaikka mm. remmi menee jo vähän vitsin puolelle - mm. vakioakselit/vetarit ei tule kestämään - niin minusta tuohon palaa jo niin paljon rahaa, että itse sijoittaisin sen sellaiseen aihioon, jonka saa lailliseksi ja ominaisuudet vastaamaan paremmin kokonaissijoitusta. Muuten iso rahamäärä seisoo tieliikenteen puolesta käyttökelvottomana ja tarvitaan kuljetuskalusto sen liikuttamiseen. Sehän voi tietysti jo olla olemassa, ja monet kisakuskithan tekee just niin.
Toivelistat on toivelistoja, mutta ei kait tuo nyt niin pitkä ole...
Listasta puuttui muuten myös niiden CV nivelten heittäminen romukoppaan
Iso osa noista muutoksista tulee kuitenkin väkerrettyä itse.
Ei remmiahdin ole vitsi, mutta se on nyt noista kaikista kuitenkin se epätodennäköisin muutostyö koska varsinkin valmiit bolt-on remmiahtimet on aika tyyriitä.
Ehkä mun ei kannattais katsella noita jenkkien rakentelukeskusteluja ja videoita

Lainaus:
Jos ei tosiaan ole väliä meneekö vuoden päästä läpi leimasta, niin saahan tuossa ainakin toteuttaa hurjia ideoita. Jään mielenkiinnolla seuraamaan. Mutta älä nyt sentään niitä ZJ:n vanteita siihen laita, kun pulttijako on väärä.
Katos katos... mä jostain syystä luulin että ZJ:ssäkin on 5x5".... No, ne mitkä on myynnissä on 5x127 ja kuulemma Grand Cherokeesta Mutta ET40 ?
https://www.nettivaraosa.com/vanteet/2510932
Kysyin vielä erikseen että tosiaan on ET40 ja myyjän mukaan olisi Grand Cherokeesta. Tuskin WK:sta on kyse

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
Vanha 04.12.2017, 10:40
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Perusasetus

Vain ZJ:ssä on Grand Cherokeista tuo pikkujako, kaikissa muissa on 5" jako...
Vanha 04.12.2017, 12:36
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Toivelistat on toivelistoja, mutta ei kait tuo nyt niin pitkä ole...
Listasta puuttui muuten myös niiden CV nivelten heittäminen romukoppaan
Iso osa noista muutoksista tulee kuitenkin väkerrettyä itse.
Ei remmiahdin ole vitsi, mutta se on nyt noista kaikista kuitenkin se epätodennäköisin muutostyö koska varsinkin valmiit bolt-on remmiahtimet on aika tyyriitä.
Ehkä mun ei kannattais katsella noita jenkkien rakentelukeskusteluja ja videoita
Toi maksaa kokonaisuutena jo niin paljon ja johtaa mm. järeämpien akselien vaihtoon, akselilukkoihin ym. kalliisiin tykötarpeisiin, että sillä rahalla saa jo jonkun muun kokonaisuutena paremmin toimivan laitteen valmiina. Kun sulla ei ole vielä paljoa kokemusta näistä, niin suosittelisin pistämään vähän jäitä hattuun, ettei homma sitten kuse alleen ja jää kesken liian vaikeana, aikaavievänä ja kalliina. Yksi helpompi projekti ensin valmiiksi, niin hyvä tulee. Erinäisiä projekteja nähny vuosien varrella, mitkä on kapsahtaneet katajaan ja harrastus vaihtunut kuviokelluntaan, tms. Mutta kukin tyylillään. Mää voin sitten ostaa sulta se keskeneräisen raadon. Johan noita ex-omistajilleen epätoivoiseksi muodostuneita projekteja on tällä hetkellä jo 11. meneillään!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Katos katos... mä jostain syystä luulin että ZJ:ssäkin on 5x5".... No, ne mitkä on myynnissä on 5x127 ja kuulemma Grand Cherokeesta Mutta ET40 ?
https://www.nettivaraosa.com/vanteet/2510932
Kysyin vielä erikseen että tosiaan on ET40 ja myyjän mukaan olisi Grand Cherokeesta. Tuskin WK:sta on kyse
Orkkis on ET56, joten kyllä toi ET40 vielä toimii ja sopii myös WK:hon. ET-44 on jo eri juttu, kun levittää orkkiksesta 100mm/puoli. Ja sitä sitten ei muuten saa leimaan.
Vanha 05.12.2017, 00:45
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Perusasetus

Lainaus:
Toi maksaa kokonaisuutena jo niin paljon ja johtaa mm. järeämpien akselien vaihtoon, akselilukkoihin ym. kalliisiin tykötarpeisiin, että sillä rahalla saa jo jonkun muun kokonaisuutena paremmin toimivan laitteen valmiina. Kun sulla ei ole vielä paljoa kokemusta näistä, niin suosittelisin pistämään vähän jäitä hattuun, ettei homma sitten kuse alleen ja jää kesken liian vaikeana, aikaavievänä ja kalliina. Yksi helpompi projekti ensin valmiiksi, niin hyvä tulee. Erinäisiä projekteja nähny vuosien varrella, mitkä on kapsahtaneet katajaan ja harrastus vaihtunut kuviokelluntaan, tms. Mutta kukin tyylillään. Mää voin sitten ostaa sulta se keskeneräisen raadon. Johan noita ex-omistajilleen epätoivoiseksi muodostuneita projekteja on tällä hetkellä jo 11. meneillään!
Olet tuossa ihan oikeassa ! Mutta toinen tosiasia on se että en oo usein kovinkaan järkevä ihminen
Ei vaan, on mulla jäitä hatussa ja tässä nyt tutustun pikkuhiljaa tän lajin sielun elämään ja en mä ole koskaan oppinut muuta kuin kantapään kautta asioita ja todennäköisesti pistän ton auton ihan paskaksi vuoden sisään, joka johtaa kalliisiin remontteihin. Järkevää olis korjat ton Transporterin moottori, mutta ei kun nyt on Jeeppi Mania taas päällä niin ei tollasilla pikkuseikoilla oo niin väliä.
Mulla oli joskus taannoin, noin 7 vuotta sitten 2004 mallinen Rami Hemi koneella, ja sen myyminen on ollut sellainen asia mikä mua on jäänyt vaivaamaan ja siitä lähtien olen innostunut isoista renkaista ja maavarast. Ja jenkeissä kun on tullut oltua, niin meinaan aina laskea alleni näen korotetun ÄIJÄ pelin....... tosin siellä nähnyt kyllä yhtä sun toista mitä en olis ehkä halunnut nähdä
Et sä tota halua ostaa, se on muutenkin vähän niin ja näin... tää on just täydellinen peli mun harjoitteluun ja mielikuvien toteutukseen.

Lainaus:
Orkkis on ET56, joten kyllä toi ET40 vielä toimii ja sopii myös WK:hon. ET-44 on jo eri juttu, kun levittää orkkiksesta 100mm/puoli. Ja sitä sitten ei muuten saa leimaan.
Ymmärsin että 15" peltivanne ei oikein mahdu sisäpuolelta pyörimään. Alumiinisia 15" ei ilmeisesti ole toivoakaan saada menemään. Ja nyt jätetään ne leimahommat muille tyystin... Leimalle voi sitten mennä sirkkelinterillä

Sain myyjältä tällaisen viestin : Laskin et luvun ohjeen mukaan eli kiinnityksestä takareunaan miinus
kiinnityksestä etureunaan jaettuna kahdella.105-77/2 tekee 14

Tuo ei kyllä tällä hetkellä vielä kerro mulle että mahtuuko se vanne pyörimään vai ei. Ei maksa paljoa, melkeenpä käy niin että tilaan ne ja sitten ihmetellään meneekö ja jos ei mene niin kaipa ne jollekin käy tai sitten levitän ne. Mutta sanokaa nyt jos ei ole mitään toivoa saada pyörimään ?

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" Jare Maasturiprojektit 426 03.01.2020 09:30
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 _kekkula_ Maasturiprojektit 10 26.10.2015 21:02
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! WinChester O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.10.2015 09:18
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. Jonkki Maasturiprojektit 15 05.03.2013 14:39
Ikuisuus Suikka-Projekti Palde Maasturiprojektit 19 29.12.2007 18:51

Sivu luotu: 18:31 (GMT +2).