Ei nykyisissä pykälissä ja sovellusohjeissa käsittääkseni ole mitään sellaista, mikä estäisi 4" korotuksen leimaamisen mm. niihin peruskorkuisiin Jeeppeihin, joita on saanut samassa mallisarjassa tehtaalta 1" korkeampana? Olisiko tuo nyt sitten taas konttorin tulkinta asiasta? Kun autohan on kaikkinensa muuten sama, ainoa ero on alustan korkeudessa.
Muuttoautona ulkomailta valmiiksi korotettuna tuotu on (ainakin periaatteessa) voitu leimata täällä maahantuonnin yhteydessä vaikka 6" korotuksella ja 35" renkailla Suomen kilpiin, mutta jo maahan tuodun vakiokuntoisen auton alustan ja renkaiden muuttamisen osalta käsittäkseni korotuksen maksimimäärä ja rengaskoko määräytyy voimassaolevien määräysten mukaisesti. Sen sijaan puskureita yms. asia ei koske, jos auto ei ole tyyppihyväksytty.. noi muuttoauton/ tuontiauton pykälät on jotenkin aika hämärät kyllä muutenkin, en ainakaan itse ole niistä ihan täysin kärryillä.
Toki kaikki muutokset autoon kuin autoon on syytä varmistaa etukäteen konttorilta, ettei tule ikäviä yllätyksiä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Viimeksi muokannut Timo_L : 07.11.2017 11:24
|