Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.03.2016, 15:57
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
2.5 td pajerolla kiskotan kärryä. Traileri erillisjousitettu joten todella mukava kiskoa perässä.

Kantavuus riittää justiinsa 410 suzukille.
Tässä on varmaan hyvä suhde vetoauton paino vs. kärryn paino kuorman kanssa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.03.2016, 16:23
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Tässä on varmaan hyvä suhde vetoauton paino vs. kärryn paino kuorman kanssa?


Mitsu 1900 kg ja suzuki 870 kg+kärry 430kg ja nämähän on suoraan ote painoja.

Suzukista ei ole tarkkaa painoa muutoksien jälkeen.

Mitsussa kuiteski 3500 kg koukku.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.03.2016, 16:02
kelo kelo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.15
Sijainti: Sipoo
Viestit: 79
Perusasetus

Tollasella ollaan kuskattu jos samoihin ajoihin menty.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	picture.jpeg‎
Views:	540
Size:	59,6 Kt
ID:	69210  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.03.2016, 21:39
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

e39 530d bemarilla oon vetäny sj410 suskaa ja skoda octaviaa. kumpikaan ei painava ole mutta heitoissa kärry laitto bemarin heiluu, nopeus pysy alle 90 jo omasta tahosta ja kulutus mahto pyöriä 15 päällä.

totke ramilla kävin hakkee a6 audin samalla railerilla ja sillä yhistelmällä tuntu 100rajotus pieneltä. kulutus oli 14-15

kerran oon sitten pienellä ivecon lavetilla ajanu missä oli saunamökin hirret kyydissä ja sekin meni tosi nätisti eikä sillä ollu kulutus muistaakseni kun 16 luokkaa.

jos itte pitäs valita millä riuhtoo offi autoo niin ehottomasti lavetti. tai jos raileria repii niin tosi hyvä veturi. omapaino+3000kg
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.03.2016, 09:21
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
totke ramilla kävin hakkee a6 audin samalla railerilla ja sillä yhistelmällä tuntu 100rajotus pieneltä. kulutus oli 14-15
Eikai Ramilla mitään 100:en erikoisrajoitusta ole trailerin tai kärrin kanssa, eikö se ole sama 80km/h kuin muillakin?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.03.2016, 10:23
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Itellä kun ei ole kuin tuo BE kortti, niin autoja aina kuskattava trailerilla. Parilla eirillaisella trailerilla kiskonu menemään ja paras on kyllä ollut firman pikkupyörillä varustettu tapaus. Matalahan se on, mutta eipähän tarte maasturikaan ramppeja. Tyhjänä hiukan pomputtava tapaus joo, mutta ei ole haitannut kun vetoauto on aina oltava kuitenkin aika iso. Nykyautoista kun ei meinaa löytyä 3500kg koukkua. Helppoin reissu sillä on ollut tähän mennessä se, kun hain kingcapin. Vetoautona oli pakettiautoksi rekisteröity mitchubisi canter, jonka omamassa on jo 3200kg luokkaa Auton kun laitto akseleista kiinni ja korista yhen liinan painamaan autoa tonttia kohti, niin olihan se letkee pistää menemään.
Sitten taas päinvastainen keikka oli kun patrolli piti siirtää 600km pohjoseen. Traikku oli isorenkainen ja ihan ok, mutta vetoautona oli vm.2009 lava mitsu. Ajoltaan aivan kuin henkilöauto, mutta ei se kyllä trailerin eessä ollut parhaimmillaan. Suurin ongelma oli takana olevat kuormajouset.Autoa ei saanut niin eteen trailerilla, että olisi jaksanut painaa perää alaspäin. Puolessa matkassa meinasin jo ehtiä jonkun romarin, mistä ois saanu lavalle jotain romua painoksi. Niin ja oishan siinä saanu joku konikin olla lisää, kun meinasi hiukan olla nuhasta kun Jyväskylän tienoilla koitti pitempiä mäkiä kiivetä Sai oikeasti ehtiä kolmosta tupaan....

Eli kyllä tykkään vedellä traikulla, jos vaan on tarpeeksi iso vetoauto eessä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.03.2016, 16:06
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Itellä kun ei ole kuin tuo BE kortti, niin autoja aina kuskattava trailerilla. Parilla eirillaisella trailerilla kiskonu menemään ja paras on kyllä ollut firman pikkupyörillä varustettu tapaus. Matalahan se on, mutta eipähän tarte maasturikaan ramppeja. Tyhjänä hiukan pomputtava tapaus joo, mutta ei ole haitannut kun vetoauto on aina oltava kuitenkin aika iso. Nykyautoista kun ei meinaa löytyä 3500kg koukkua. Helppoin reissu sillä on ollut tähän mennessä se, kun hain kingcapin. Vetoautona oli pakettiautoksi rekisteröity mitchubisi canter, jonka omamassa on jo 3200kg luokkaa Auton kun laitto akseleista kiinni ja korista yhen liinan painamaan autoa tonttia kohti, niin olihan se letkee pistää menemään.
Sitten taas päinvastainen keikka oli kun patrolli piti siirtää 600km pohjoseen. Traikku oli isorenkainen ja ihan ok, mutta vetoautona oli vm.2009 lava mitsu. Ajoltaan aivan kuin henkilöauto, mutta ei se kyllä trailerin eessä ollut parhaimmillaan. Suurin ongelma oli takana olevat kuormajouset.Autoa ei saanut niin eteen trailerilla, että olisi jaksanut painaa perää alaspäin. Puolessa matkassa meinasin jo ehtiä jonkun romarin, mistä ois saanu lavalle jotain romua painoksi. Niin ja oishan siinä saanu joku konikin olla lisää, kun meinasi hiukan olla nuhasta kun Jyväskylän tienoilla koitti pitempiä mäkiä kiivetä Sai oikeasti ehtiä kolmosta tupaan....

Eli kyllä tykkään vedellä traikulla, jos vaan on tarpeeksi iso vetoauto eessä.

Meiän 3500kg traileri siinä muistaakseni hiace ja vanhanmallin lavaducato jonka päällä 307pösö

Ei ollut koppalakkeja jotka ei ois pysäyttänyt, mutta kun kantavuus riitti niin sit kiukuteltiin kortista
Sit yritettiin kiukutella jostain muusta kun auto onkin paku
Molemmat eilen leimattu niin mitäs kytät siihen voi


Oli kans helppo lastata pösö trailerille rampit eteen ja pösö ducatolle


Tosin konit saatto olla vähissä siinä kuormassa
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.03.2016, 06:03
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Eikai Ramilla mitään 100:en erikoisrajoitusta ole trailerin tai kärrin kanssa, eikö se ole sama 80km/h kuin muillakin?
pimeillä teillä saa ajaa 100 jos ei ole liikennettä
tarkotin sillä että ilmanvakkaria nopeus hiipi melkeen väkisin reiluun sataan kun 80 tuntuu niin pieneltä.

tuolla reissulla ilmeni kyllä kerralla miks jenkeissä ei isoja kärryjä revitä printtereillä. on nuo vetureiksi kyllä ihan eri luokkaa.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Järkevin tapa Hiluxin etukardaanin kunnostamiseen? Morjenz Tekniikka & Jutustelu 14 23.01.2009 09:03
Järkevin tapa korottaa patukkaa knockout Tekniikka & Jutustelu 23 28.04.2008 19:36
Oikea tapa laskea mäki Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 16 31.03.2005 16:13
Mikä paras tapa hakee korkoo(ei pankista) mikkot Tekniikka & Jutustelu 15 22.03.2005 16:45
Itsemurhista paras tapa... MiCA Health 0 21.10.2002 01:39


Sivu luotu: 10:16 (GMT +2).