Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.12.2015, 22:42
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Eri perävälitykset ? Onko uusi auto sulle tai ootko vaihtanu jompaan kumpaan päähän murikan/akselin?

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.12.2015, 21:01
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

LSPV


Viikonloppuna vaihtui kuormaventtiili. Muutama huomio niille, jotka tuohon puuhan ryhtyvät.

Murkulan läpi menevät pultit ruostuu kiinni murkulaan. Lämpö jne oli tarpeen ja loppujen lopuksi oli lyötävä ne pultit sisään siihen jalustaan ja sitten rälläkällä poikki. Uudet pultit on ihan normitavaraa ja sen verran pidemmät että päähän sai lukkomutterit kiristystä varten.

Säätöohjeessa oli laitettava kuormaa lavalle 750kg sis. oma painon. Ei ollut painoja, mutta auto talliin kattopalkin alle, 2x4" lankusta pätkä ja pullotunkilla työntöjä eli kuormaa lavalle. Onneksi yläkerrassa oli sen verran vahva lattia ettei pullahtanut ylös.

Vaikea paikka oli saada kuormantunnistusvarsi siten, että se koskettaa kevyesti murkulan säätönuppia. Kumin alle ei nää ja sitten keksin. Nuppulan osuessa tankoon yhdistyy virtapiiri! Ohmikone esille ja säätämään. Jiihaa! Onnistuu.

Sitten vaan pultit tiukalle ja kaikkien jarruliitosten tarkistus ja koeajolle. Kyllä nyt jarruttaa ja sopivasti oli liukasta ja auto meni suoraan pikkasen liukuen ojan suuntaan minne on kallistusta. Eikä mennyt takaosa lukkoon tyhjänä ajaessa.

Kauhee projekti pulttien irrotuksen kannalta, mutten ihan mukavaa lavan alla möyrimistä. Suosittelen lauantai-illan ohjelmanumeroksi kaikkiin perheisiin.

Ps. Näpit saa puhtaaksi sillä orange-aineella.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.12.2015, 21:18
Nikso Nikso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: Kotka
Viestit: 132
Perusasetus

Heh, mulla on kohta sama homma edessä, auto kun seisoo niin venttiili taitaa mennä jumiin ja kun ajaa pari korttelia ja jarruttelee niin alkaa toimimaan. Eli takajarrut menee melkeenpä lukkoon kun hipaisee jarrupoljinta.
Pitää varata joku lauantai ilta siis
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.12.2015, 22:14
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Itsekki suosiolla kävin nyt sitten tilaamassa kyseisen murkulan.

196euroa tiskillä hinnaksi, onneksi firma ostaa autot sieltä niin hinta oli alennuksien jälkeen 165euroa. Nyt vaan ootellaan saako milloin osan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.12.2015, 22:53
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Vielä murkulanvaihdosta:

Murkula on kiinni peltisessä jalustassa jossa on ylhäällä hahlo. Tuohon hahloon tulee murkulassa oleva tappi. Tappia ei saa hahloon virittämättä sitä kulmahiomakoneella jos alustaa ei ota pois eli avaa niitä neljää pulttia, jolla alusta on kiinni runkopalkissa. Nuo pultit on tuhannen tiukassa ja katkeavat jos niitä vääntää liikaa. Ja sitten alkaakin ihana poraustyömaa jos noin käy

Eli jos haluatte murkulan pois ilman kulmahiomakonetta, pitää peltialusta irrottaa runkopalkista...

Kannattaa hiukan pohdiskella ennenkuin käy puuhaan.

Murkula on kiinni sellaisella kahden pultin yhdistelmällä, joka siis estää pulttien pyörimisen kun sitä kiinnitetään. Peltialustaan saa pujotettua uudet pultit prikkoineen tunnistinvartta kiinnipitävän hahlon kautta.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.12.2015, 05:52
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Mulla lähti irti ihan ok, mitään painoa lavalle / tunkkia en käyttänyt. Kikkare paikoilleen ja ajoon. Ongelmana itsellä oli nesteiden vuotaminen kikkareesta ulos. Takajarrut ei ole jumineet ja katsastukseenkin kelpasi noin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.12.2015, 14:39
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Mulla lähti irti ihan ok, mitään painoa lavalle / tunkkia en käyttänyt. Kikkare paikoilleen ja ajoon. Ongelmana itsellä oli nesteiden vuotaminen kikkareesta ulos. Takajarrut ei ole jumineet ja katsastukseenkin kelpasi noin.
Sulla voi takajarrut toimia varsin herkästi kun laitat kuormaa lavalle mutta eikai tuosta muuta haittaa ole. Murkula vaikuttaa lähinnä jarrupolkimen asentoon. Etujarrut toimii aina.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 14:29 (GMT +2).