Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.09.2015, 18:35
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SptV Näytä viesti
Omaani koitin oikoa kaikilla vippaskonsteilla. Ei siintä suoraa saannut. Lopulta teetätin kaverilla holkit pyörän laakereiden ja peränlaakereiden tilalle. Pillillä kuumaksi j a akseli holkeista läpi.
Jäähdyttelyä ja sormet ristissä koitin lähteekö akseli viälä pois..lähti ja tuli hyvä.
Näin vähän pelätään tässä käyvän, koitetaan kuitenkin ensin Rak:n viitoittamaa tietä. Saatiin toi turvakaarien kehikkokin tuurilla juuri mittoihin niin tottahan se akselinkin kanssa toimii

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.09.2015, 19:51
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Näin vähän pelätään tässä käyvän, koitetaan kuitenkin ensin Rak:n viitoittamaa tietä. Saatiin toi turvakaarien kehikkokin tuurilla juuri mittoihin niin tottahan se akselinkin kanssa toimii
Itse oikaisin puruluun akseliputken jämäkässä pukissa isolla taljalla ilman lämmitystä, jonka jälkeen hitsasin tukipalat akseliputken ylä ja alapuolelle ja on ryhdissä pysynyt.

paras olisi jos saisi ilman lämpöä suoraksi, niin ei meltoonnu putki turhaan.

edit. lisäsin kuvan

__________________
KYM#5

Viimeksi muokannut karvanoppa : 14.09.2015 19:53
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.09.2015, 05:45
jkilahti jkilahti ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.12.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 6
Perusasetus

Suunnitelmissa olisi saada hidasta puolta hitaammaksi, ja minulla on 410:ssä valollinen jakis, jos meinaan tehdä kyseisen operaation mitä tuossa neuvotaan http://www.openit.fi/zuk/tranny/jakolaatikko.html niin tarvitsenko kaveriksi 410:n valottoman jakiksen vai 413:n jakiksen?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.09.2015, 07:21
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Tuossa ohjeessahan se sanotaan, jommasta kummasta täydellinen laatikko ja toisesta muutama ratas. Merkkivalotonta ei tähän sotketa.

Itse harkitsisin valmista 6.5 välitysarjaa etenkin jos n.31" renkaat ja auto maastokäytössä.
Hintaero riippuu tietty siitä että paljonko toisesta jakiksesta ja koneistuksista joutuu maksamaan.
Sen akselin keskireikä saattaa sitten kitistyä ja sitä joutuu jollakin keinolla hiomaan isommaksi.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.09.2015, 07:46
jkilahti jkilahti ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.12.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 6
Perusasetus

kiitoksia vastauksesta, pitkää puolta en haluaisi puottaa ollenkaan kun autossani on toyotan 1.3 moottori ja vaihdelaatikko ja jaksaa hyvin kulkea maantiellä nykyisillä välityksillä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 11 (0 jäsentä and 11 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 12:49 (GMT +2).