Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.10.2014, 13:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos jarrunestettä ei häviä, niin ainut vaihtoehto on pääsylinterin tiivisteet; siis päästää takaisin säiliöön. Ja miksi vajuu vain moottori käynnissä; jos alipaine puuttuu, niin jarru on niin kova/raskas painaa, että ei jaksa painaa tarpeeksi.

Ja nuo jarrupääsylinterit on sikäli ikäviä kapineita, että siellä sylinterissä on reikä, jonka ohi kumi joutuu liukumaan jakaisessa jarrutuksessa, ja jos/kon on ollut irrallaa, niin reijän ympäristö kuivuu, ja silloin kumi saa siipeensä juuri sen verran, että alkaa vuotaa.
jos oikein tarkkaa katsot, niin säiliön pinnan nousun voi havaita, kun poljin painuu lattiiaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.10.2014, 15:20
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Ei häviä nestettä, ja tosiaan jarrut toimii hyvin.

Pitääpäs ilmata tuolla omatekoisella alipainehärvelillä jarrut ensin, jos vika jatkuu niin sitten otan kaverin mukaan ja testaan että nouseeko säiliön pinta silloin kun poljin menee pohjaan... Kiitokset vinkeistä
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.10.2014, 16:44
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Miks muuten uusissa ehjissäkin autoissa poljin painuu pohjiin, kun oikein reilusti paikoillaan polkimen päällä seisoo
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.10.2014, 18:54
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Miks muuten uusissa ehjissäkin autoissa poljin painuu pohjiin, kun oikein reilusti paikoillaan polkimen päällä seisoo
Liittyskö jotenkin abs jarruihin että päästää painetta pois kun pyörä sen mielestä lukossa.
Mitään varmaa tiedä mutta tuli vaan mieleen tommonen vaihtoehto.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.10.2014, 21:08
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

täänää vaihdettu uuet palat ei vaikutusta
3.jarrupää sylkkä kiinni ei vaikutusta
ilmattu 2 tuntia 1Lkierrätetty nestettä ei vaikutusta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.10.2014, 21:39
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Eihän pääse mikään letku turpoamaan paineesta.(jäis yleensä kyllä patille)
Ite joutunu parista autosta ilmaamaan jarrut et kallistelee ja nostelee autoa eri kulmiin ku ei muuten oo tullu ilmat pois, ei edes sillä ilmauslaitteella.
Suzukissa lotrattiin varmaan 2l nestettä ennen ku kokeiltiin auton kallistelua/nostelua.
__________________
-ISORY OFFROAD-

Viimeksi muokannut -JoNe- : 20.10.2014 21:41
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.10.2014, 21:51
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.183
Perusasetus

Mulla oli joskus jarru letku sisältä rikki ettei painekulkenu ja silloin jäi jarru makaan päälle.
Ei näkynyt päällepäin mitenkään.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.10.2014, 06:35
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 405
Perusasetus

Sierrassa oli joskus juuri samat oireet ja kaikki tuli käytyä läpi ennenkuin tehostajan vaihdolla sitten parani
__________________
http://www.cfline.fi/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.10.2014, 22:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
kuskin puolen jarruletkun tukkiessa aivan satulan päästä poljin ei valu pohjaan, joten vaihettu toinen satula kuskin puolelle ei vaikutusta.
Onko nyt edelleen sama tilanne, poljin ei vaju vaikka auto käy jos letkun pää tukittu?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.10.2014, 22:22
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

juu molemmat etuset oli tukittuna ei vaju, täytyy kait vaihtaa vielä kaikki jarru letkut teräs punos letkuihin jos sitten. niin noissa toyotan tehostimissa on niin paljon potkua että kupari letku halkee. yksi halkes meinaan pituus suunnassa siis uusi MOTONETIN kupari putki.

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 20.10.2014 22:27
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron hämärä sähköoire? Caddy Tekniikka & Jutustelu 18 18.01.2013 09:41
Pikkusen hämärä työpaikkailmoitus & työnantaja... :D Rompe1 Linkit 1 11.01.2012 12:12
isuzu sportscab jarrumysteeri kurgo1 Tekniikka & Jutustelu 28 28.02.2010 21:40
HILUXIN napalukko ääntää.apua..apua..:) Tekniikka & Jutustelu 5 03.01.2006 00:36
Apua! Tekniikka & Jutustelu 4 10.04.2004 21:43


Sivu luotu: 17:53 (GMT +2).