|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   apua!! -hämärä jarrumysteeriongelman kuvaus: jarrupoljin kova ei painu (auto ei käynnissä), laittaa käyntiin painuu hiljalleen aivan pohjaan. jarrut palautuu jos auton sammuttaa. vian etsintä: vika etu piirissä: vaihdettu jarruputki,pääsylinteri, koitettu toista etusatulaa vasemmalle eteen(kuskinpuoli) ,kuskin puolen jarruletkun tukkiessa aivan satulan päästä poljin ei valu pohjaan, joten vaihettu toinen satula kuskin puolelle ei vaikutusta. joten satulassa ei vikaa? vika kuskin puolella edessä? miten se korjataan??? ilmaa ei ole järjestelmässä:ilmattu koneella hiluksin jarru järjestelmä :takapiirin kuormaventtiili kierrättää oikealle(apukuskin puolelle) eteen paluun siis paine joka ei mene takapiirille. venttiilin deletointia ei vielä koitettu. levyt edessä ja takakana 4 mäntää per satula. 
 Viimeksi muokannut toyota4x4 : 18.10.2014 18:14 | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Yleensä aina noi hämärät jarrupolkimen painumiset johtuu viallisesta pääsylinteristä / tehostajasta. Oliko uusi osa uusi vai käytetty? olisitko ostanut samanlaisen paskan? 
				__________________ Salon seudun OFF ROAD Ry Viimeksi muokannut A.I : 18.10.2014 18:52 | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Jompi kumpi ei pidä paikkaansa. Nelimäntäisessä satulassa ei ole edes liukutappeja jotka jumittuis ja koko satula notkuis, josta aiheutuis pehmeä poljin. Eihän palat jumita?
		 | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Voi koittaa tarkastaa onko pyörän laakerit kunnossa etenkin jos on offi auto. Omassa Vitarassa mitä en ollut käytännössä ikinä ajanut yli 40km/h, oli niin paljon väljää etupyörän laakerissa, että renkaan yläreuna liikkui 1-2cm, kun painoi jarrua.
		 
				__________________ RASOR | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Oletko kokeillu tukkia muitakin letkuja? Onko tuo systeemi toiminut noilla osilla? Onko polkimen puolella säätöjä? Pääsylinteristä loppuu tilavuus kesken suhteessa jarrusatuloihin? 
				__________________ Harbor Cruisers | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Täähän ei ilmene 4 mäntäsissä ... 
				__________________ - Levannon We(l)ho - | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
				__________________ Harbor Cruisers | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			onks takaiskuventtiiliä alipaineletkussa?Toimiiko...
		 | 
| 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Jos levyä puristat molemmilta puolilta niin mihkä se liikkuu, olettaen että männät liikkuu tasaisesti, liukusatulalla ymmärrän asian 
				__________________ - Levannon We(l)ho - | 
| 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 En kyllä ajatellut pyörän heiluttelua jarrun kanssa, vaan väljän pyöränlaakerin aiheuttamia oireita jarruille. 
				__________________ Harbor Cruisers | 
| 
			 
			#11  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Edittiä: baxxterilla olikin nopeampi näppis tämän teorian suhteen. 
				__________________ RASOR | 
| 
			 
			#12  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Joo, ihan totta tuo yllä mainittu kyllä on ... Mulla lienee ollut liian ehjiä pyöränlaakereita kun en oo tarkemmin tuota miettiny, vinoshown paloja vaan    
				__________________ - Levannon We(l)ho - | 
| 
			 
			#13  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Tappelin läjän jarrujen kans pitkää ja pääsylkyn tiivisteet oli paskana,mut jos nekin on vaihdettu niin aika jännä on? Omassa pääsylkyssä oli jääny sinne lähtevänpuolen reikään purse ja rikkonu tiivisteen... ongelman kuvaus vaan täsmälleen sama mitä omassa autossa
		 Viimeksi muokannut isuzubj : 18.10.2014 21:17 | 
| 
			 
			#14  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			käytettyjä/muutaman vuoden vanha alkuperäinen uusi osa /toiminut toisessa  omassa autossa.
		 | 
| 
			 
			#15  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			ei jumita palat eikä männät, satula purettu ja putsattu rasvattu jarrumäntä rasvalla.
		 | 
| 
			 
			#16  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 systeemi on toimiva ollut. Viimeksi muokannut toyota4x4 : 19.10.2014 10:35 | 
| 
			 
			#17  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Täähän sattui sopivasti. Chevyssä jännästi samantapainen "ominaisuus", eli moottori sammuksissa voi polkea jarrua miten tahansa ilman ongelmia. Moottori käyntiin, jos jarruttaa nopeasti niin jarrut toimii normaalisti. Mutta jos valuttaa hitaasti jarrua vasten, painuu jarrupoljin hitaasti alemmas kunnes on lattiassa asti. Sama ilmiö myös jos jarrua painaa hiljaa paikoillaan ollessa, eli painat vähänkään nopeammin niin jarrut toimii kuten pitääkin eikä poljin painu enempää, kun on ensin ottanut "löysät pois" polkimesta. Katsuri epäili ilmaa järjestelmässä, mutta eikö se näkyisi jarrutestissä? Jarrut oli tasaiset ympäriinsä. Itse vähän epäilisin pääsylinteriä, että olisi jotain syöpymää miksi päästäisi paineet männän tiivisteen ohi hiljaa painettaessa..? 
				__________________ Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke | 
| 
			 
			#18  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			kokeile nyt vielä ilmata silleen et kaikki satulan ilmausruuvit on auki ja et paina ollenkaan poljinta annat vaan vapaasti valua ja täyttelet noin. 1h säiliötä, jos ei vieläkään toimi niin lähtisin uusimaan jarrupääsylinteriä. onhan sen putket varmasti oikein päin?
		 | 
| 
			 
			#19  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Tarviiko lisäillä nesteitä, vajuuko säiliö? Ei vissiin vuoda ulospäin? Nykyisessä tojotassa oli sellainen että poljin käyttäytyi vähän miten sattuu, jarrut oli kuitenkin aina kelvolliset. Pari vuotta ajoin vikaa esille ja lopulta se löytyi. Säiliöstä hävisi nestettä pikkuhiljaa muttei vuotanut mistään ulos. Pääsylinterissä jokin vika ja vuoti jarrutehostajaan josta (RJ) imeksi ne koneeseen. Vaihtaisin seuraavaksi pääsylinterin, voi aiheuttaa ihmeellisiä vikoja.
		 | 
| 
			 
			#20  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Jos jarrunestettä ei häviä, niin ainut vaihtoehto on pääsylinterin tiivisteet; siis päästää takaisin säiliöön. Ja miksi vajuu vain moottori käynnissä; jos alipaine puuttuu, niin jarru on niin kova/raskas painaa, että ei jaksa painaa tarpeeksi. Ja nuo jarrupääsylinterit on sikäli ikäviä kapineita, että siellä sylinterissä on reikä, jonka ohi kumi joutuu liukumaan jakaisessa jarrutuksessa, ja jos/kon on ollut irrallaa, niin reijän ympäristö kuivuu, ja silloin kumi saa siipeensä juuri sen verran, että alkaa vuotaa. jos oikein tarkkaa katsot, niin säiliön pinnan nousun voi havaita, kun poljin painuu lattiiaan. | 
| 
			 
			#21  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Ei häviä nestettä, ja tosiaan jarrut toimii hyvin. Pitääpäs ilmata tuolla omatekoisella alipainehärvelillä jarrut ensin, jos vika jatkuu niin sitten otan kaverin mukaan ja testaan että nouseeko säiliön pinta silloin kun poljin menee pohjaan... Kiitokset vinkeistä   
				__________________ Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke | 
| 
			 
			#22  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Miks muuten uusissa ehjissäkin autoissa poljin painuu pohjiin, kun oikein reilusti paikoillaan polkimen päällä seisoo    
				__________________ - Levannon We(l)ho - | 
| 
			 
			#23  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Mitään varmaa tiedä mutta tuli vaan mieleen tommonen vaihtoehto. 
				__________________ ################# Tää on ihan helpporeitti. ################# | 
| 
			 
			#24  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			täänää vaihdettu uuet palat ei vaikutusta 3.jarrupää sylkkä kiinni ei vaikutusta ilmattu 2 tuntia 1Lkierrätetty nestettä ei vaikutusta | 
| 
			 
			#25  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Eihän pääse mikään letku turpoamaan paineesta.(jäis yleensä kyllä patille) Ite joutunu parista autosta ilmaamaan jarrut et kallistelee ja nostelee autoa eri kulmiin ku ei muuten oo tullu ilmat pois, ei edes sillä ilmauslaitteella. Suzukissa lotrattiin varmaan 2l nestettä ennen ku kokeiltiin auton kallistelua/nostelua. 
				__________________ -ISORY OFFROAD- Viimeksi muokannut -JoNe- : 20.10.2014 21:41 | 
|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Pajeron hämärä sähköoire? | Caddy | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 18.01.2013 09:41 | 
| Pikkusen hämärä työpaikkailmoitus & työnantaja... :D | Rompe1 | Linkit | 1 | 11.01.2012 12:12 | 
| isuzu sportscab jarrumysteeri | kurgo1 | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 28.02.2010 21:40 | 
| HILUXIN napalukko ääntää.apua..apua..:) | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 03.01.2006 00:36 | |
| Apua! | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 10.04.2004 21:43 | |