Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.08.2014, 09:51
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Menee aiheen sivusta, kun ramissa on alipainetoiminen tuo holkki niin laitoin käsinkäytettävän ilmaventtiilin jolla kytketään erikseen päälle tuo etuakseli.

Mikä tota sevin etuakselin vahapatruunaa lämmittää? Joku pieni sähkövastus? Ei sille voisi laittaa erillistä nappia?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.08.2014, 09:58
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Menee aiheen sivusta, kun ramissa on alipainetoiminen tuo holkki niin laitoin käsinkäytettävän ilmaventtiilin jolla kytketään erikseen päälle tuo etuakseli.

Mikä tota sevin etuakselin vahapatruunaa lämmittää? Joku pieni sähkövastus? Ei sille voisi laittaa erillistä nappia?
Sähkövastus joo, onnistuu varmaan mutta ei sitä jaksa painaa koko ajan ongelma yleensä on se patruuna itsessään ei sähkön kulku sinne. Se lanka tahtoo polttaa itsensä poikki jos ajelee kuukausitolkulla nelari päällä ja ajan myötä toiminta hidastuu kun dementtia potilaalla.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.08.2014, 11:39
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

tuo lumi vastaan loska on ihan eri asioita 0asteinen loska jäähdyttää paljon enemmän, ku -20 asteinen lumi tietynlaisissa olosuhteissa, lumi kun pöllyää lämpöiselle pinnalle, ni saattaa se lumi sulaa niin, että lumikerroksen alle jää ilmatasku, jolloin se ei enää jäähdytäkkään paljoa, verrattaen kylmä vesi/loska, joka valuu pois ja uutta kylmää tulee jatkuvalla syötöllä lisää.
ja jos määristä puhutaan, ni desissä lähes nolla asteista vettä/loskaa on sitoutunu paljon enemmän viilentävää energiaa, ku samaan määrään lunta
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.08.2014, 12:04
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
tuo lumi vastaan loska on ihan eri asioita 0asteinen loska jäähdyttää paljon enemmän, ku -20 asteinen lumi tietynlaisissa olosuhteissa, lumi kun pöllyää lämpöiselle pinnalle, ni saattaa se lumi sulaa niin, että lumikerroksen alle jää ilmatasku, jolloin se ei enää jäähdytäkkään paljoa, verrattaen kylmä vesi/loska, joka valuu pois ja uutta kylmää tulee jatkuvalla syötöllä lisää.
ja jos määristä puhutaan, ni desissä lähes nolla asteista vettä/loskaa on sitoutunu paljon enemmän viilentävää energiaa, ku samaan määrään lunta
No jos sillä on mitään merkitystä niin tuli myös ajettua loskassa ei hyppinyt nelari pois päältä. En vielään purematta niele että loskasäällä ajaessa nelari ei pysyisi päällä jos systeemi on ehjä. On noilla vehkeillä ajettu paljon vaativimmissa olosuhteissa kun Suomen loskakeli ilman ongelmia.

Ymmärän se että jossain tilanteessa jossa vetoa tulee pätkittäin ja patruuna ei ole enään voimissaan siirtoholkki pääsee liikkumaan niin paljon että katkaisee yhteyden. Pelkkä loskateoria ei ihan uppoa
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/

Viimeksi muokannut Ex_inkkari : 25.08.2014 12:07
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.08.2014, 12:30
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Onneksi korealaiset ei ole ottanut amerikan päästä mallia. Korealaiset on vaan duunannut sähkömoottorin siirtämään vipua millä kytketään neliveto ja hidasneliveto.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.08.2014, 12:38
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Onneksi korealaiset ei ole ottanut amerikan päästä mallia. Korealaiset on vaan duunannut sähkömoottorin siirtämään vipua millä kytketään neliveto ja hidasneliveto.
Samoin amerikkalaiset, taisi olla enemmän ongelmia niiden kanssa kun toi muovailuvaha viritys

Vaijeri varmaan jossain vaiheessa, viimeistään kun olemassa oleva systeemi antautuu.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sähkömoottorin kytkentä khonkonen Chit-Chat 4 18.11.2013 17:11
vinssin kytkentä hojo85 Tekniikka & Jutustelu 2 07.04.2013 21:30
Mitä öljyä Chevyn 4x4 manuaalilaatikkoon? Tekniikka & Jutustelu 1 16.06.2007 01:25
Virtamittarin kytkentä SaiQmon Tekniikka & Jutustelu 6 22.04.2007 11:29
Lisävalojen kytkentä 4x4 Tekniikka & Jutustelu 0 26.02.2003 19:15


Sivu luotu: 12:44 (GMT +2).