![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ok, selitys kelpaa..
![]() ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
kymysys kuuluu miks sekaantua nytkään bensaan?
![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Täähän on vaikea aihe..
![]() Pääsylinterin jarruputkiulostulossa oleva venttiili on nimeltään "residual pressure valve" vapaasti käännettynä jäännöspaine.. ja sen tehtävä on pitää rumpujarrupiirissä jäännöspaine putkistossa, joka toisaalta pitää kengät lähempänä rumpuja ja toisaalta nopeuttaa jarrupaineen nostoa. Kaikissa rumpujarrupiireissä tuota ei ole. tuo erillinen venttiili sitten hoitelee noiden jarrupiirien toimintajärjestystä ja paineita.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli suikassa edessä levyt ja takana rummut eikä tehostinta ja kyllä se ihan kohtuullisesti pysähtyi. Jos laittoi vauhtia maksimit (n. 80 km/h) niin julmetusti poljinta painamalla sai etupään toisen pyörän lukkoon kuivalla asfaltilla. Mutta vaati kyllä todella miehekkään painalluksen. Auto meni aina jarrrujen osalta läpi katsastuksesta ja painoahan kikottimella oli n. 1100 kg.
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
http://www.tradeparts.info/IsoKuva.a...ge.jpg&ID=3334
Laita tuollainen pitkällä jalalla oleva jarrutehostin jolloin se menee kytkin sylimterin ohi. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#10
|
||||
|
||||
![]()
siirrä kytkinsylinteri, siihen saa tehdä nivel, vaijeri tai tankohässäkän... tai sähkösen jarrutehostimen pöllit jostain abs autosta
Viimeksi muokannut Rytari : 12.03.2014 00:24 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä kokemusta 60-luvun GM:n jarruista. Eturummut vaihtui levyihin. Myös pääsylinteri piti vaihtaa, koska vanhan "tuotto" ei riittänyt levyjarrujen satuloiden isompiin mäntiin. Myös se aikaisemmin mainittu "jäännöspaineventtiili"(erillinen osa pääsylinterin alla) piti poistaa ,koska se jätti etujarrut laahaamaan.
Kokeilisin pelkällä hiluxin pääsylinterillä ja jättäisin tehostajan pois jos tilaa ei kerta ole. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
mulla oli joskus -69 crowni siinä oli muistaakseen tehostaja oikean sisä lokarin päällä. eihän sen tehostajan tarvii välttämättä olla kiini polkimessa. autossa oli siis alkuperäisenä levyt eessä.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
http://www.volvo-parts.nl/rembekrach...-lockheed.html
Linkissä olevaa jarruputken väliin tulevaa tehostinta on ollut ainakin amatzonissa ja cooper minissä. Laitoin itse tuollaisen omaan miniini kun konehuonessa ei ollut tilaa. Tehostin oli vain etujarrupiirissä. Kevyellä jarrutuksella tehostusta ei tapahdu, mutta rajummalla polkasulla paine kasvaa ja kasvanut paine avaa venttiilin tehostin alkaa tehostamaan. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
näyttää just samalta kuin porttaali volvoissa on.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Explorer tai Cherokee kokonaiset rumpujarrut | altraditional | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 30.04.2013 17:25 |
BJ, B moottori turbolla ja rumpujarrut edessä? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 09.11.2010 20:46 |
M: BJ rumpujarrut | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.06.2007 02:45 |
Rumpujarrut on persiistä | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 21.03.2005 21:51 |