![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko joku muuten saanut sakkoja isommista renkaista mitä otteelle on merkattu? Minkälaisia seuraamuksia tälläisestä rikkeestä on odotettavissa, rikesakko, päiväsakkoja, kilvet pois??
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=1445 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kun huonoja teitä maailmassa kuitenkin on aika paljon, mieleen tulis eikö olisi kysyntää tehdä tehdastekoinen isorenkainen auto...
Kiinnostustahan ainakin netissä on ilmeisesti herättänyt esim. Can Am 6x6 mönkijä, eikö markkinoita löytys jos tehtäs kunnolla maastokelpoinen pickup tai maasturi? http://www.arctictrucks.fi/?PageID=4720 Eikö mitenkään Suomessa saa ikäänkuin vakioksi rekattua sallaista vehjettä, jossa on maastokäyttö otettu huomioon? Tuosta puunhalkomakoneen toiminnasta tulee mieleen, että välttämättä 10 A töpseleistä ei kannata ottaa virtaa moottoreiden käynnistämiseen vaan sellaisesta töpselistä, jossa vähintaan 2,5 neliöiset piuhat ja 16 A etanasulakkeet eikä 1,5 neliön piuhaa mihinkään väliin. Kova juttu olis jos autoon sais sellasen järkevän kokoisen vehkeen joka tekis kunnollista voimavirtaa. Sillä olisi helpompi käynnistää puunhalkomahärveleitä, painepesureita tai hitsata. Omassa autossa 3000 watin invetteri käynnistää moottoreita ehkä 1500 wattiin saakka ja sitten jos on pehmokäynnistys, vähän isompiakin. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Toivottavasti muut ei tykkää huonoa kun menee vähän kauan rengas-asiasta, mutta asia kuitenkin omasta mielestä kiinnostava ja hyödyllinen...
Lainaus:
Mulla ei kokeilua tehdessä ollut mitkään kovin hyvät akut ja taisi olla niin, että toimi kun pidin autoa käynnissä. Nyt on parannusta asiaan tulossa ja yhteensä 3 kpl 100 Ah kokoluokkaa olevaa akkua ja yksi niistä aivan lähellä invertteriä yhteensä 120 neliötä kaapelipinta-alaa invertterille. Näin 12 voltilla. Oma invetteri joku tämän näköinen: http://www.erikoistekniikka.fi/tuote...ja/5001010339/ Mielestäni asia on helpompi ja halvempi ratkaista jos on verkkovirrat siedettävän matkan päässä. Mun oma tuntuma on, että invertterillä moottorien pyörittämisen mielekkyys menee jossain moottori n. puolet invertterin kapasiteetista. Vaatii kokeilua ja invertterin "ylimitoittamista", että toimii. Jollain kolmivaiheinvertterillä saisi asian ehkä helpommin ratkaistua. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei kuorma-autossa riittänyt laturi enää 4500w invertterille. Oliko tekniikkamiehellä tietoa mistä sais valovirtaan pehmokäynnistintä tai onko olemassa?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://ecatalogue.schneider-electric...27&navoption=1 http://ecatalogue.schneider-electric...27&navoption=1 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showpos...postcount=1628
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
35 euroa rikesakko ja kuulemma viikko aikaa muuttaa vikakohteet autosta. Oli normaali puhallutusratsia ja kun puhalsin nollat niin "aja tohon sivuun niin jutellaan noista valoista". Kyseessä oli porin poliisista yksi ns. Ulkonäköpoliisi. Kaveri oli poliisina porissa muutama vuosi sitten ja kertoi silloin jo työparistaan mikä käski aina kääntyä perään jos vastaan tuli esim. Vaikka rekka missä oli sinertävät parkit kattopitkissä tai jos vastaan tuli tuningauto mikä oli matala niin piti mitata maavara ym. Korotuksesta ei kukaan maininnut mitään vaikka soa patrol ja alla tosiaa 35" mutikat Edittiä vielä. Niin eivätkä puhuneet urakkanupista mitään
__________________
Kyllä tosta pääsee,jos ei kävellen ni patrollilla |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä J***** L*********
Kiitos alla olevasta yhteydenotostanne liikenne- ja viestintäministeriöön koskien ajoneuvojen rengasmuutosvaatimuksia. Rengasmuutoksista säädetään nykyisin liikenneministeriön päätöksessä auton rakenteen muuttamisesta (779/1998). Ajoneuvolakiin (1090/2002) valmistellaan parhaillaan muutoksia, joiden on tarkoitus tulla voimaan kesällä 2014. Nämä muutokset valtuuttavat Liikenteen turvallisuusviraston antamaan auton rakenteen muuttamisesta määräykset, jotka korvaavat nykyisen päätöksen 779/1998. Liikenteen turvallisuusvirasto teettää vuoden 2014 alussa diplomityön, jossa tutkitaan päätöksen 779/1998 kehitystarpeita. Diplomityötä hyödynnetään pohjatietona Liikenteen turvallisuusviraston määräyksen laadinnassa, jolloin myös rengasmuutosten ehtoja pohditaan uudelleen. Liikenteen turvallisuusvirasto voi myös erityisestä syystä myöntää yksittäistapauksissa poikkeusluvan ajoneuvon rakennetta ja varusteita koskevista vaatimuksista. Lupia myönnettäessä Liikenteen turvallisuusvirasto käyttää tapauskohtaista harkintaa arvioiden haetun muutoksen vaikutusta liikenneturvallisuuteen ja päästöjen vähentämiseen. Ystävällisin terveisin liikenneneuvos Kari Saari |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Eli jotain tulee tapahtumaan mutta ei vielä tiedä että mitä?
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Noh, tuskin mitään helpoituksia ainakaan.
Toki toivon että olisin tyystin väärässä... |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Etsikää pian se diplomisti joka sen tutkimuksen tekee ja ajattakaa sitä 35";silla renkailla reittiä ympäri ja sit alle kats. sirkkelit ja diplomisti vinssi apinaksi niin voi olla, että renkaiden koon muuttelu helpottuisi aika mukavasti
![]() Kuten jo aiemmin todennut, että jos minä olisin päättämässä niin jos jarrut riittää ja mahtuu pyörimään niin antaa mennä ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Noinhan se pitäisi mennä |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Punnitseppas 44" 15"levee boggeri vaikka 10" vanteen kanssa ja sitten se normaali 31" mikä siellä on ollut. Painoeroa saattaa olla havaittavissa jonkinverran, hatusta ravistamalla tollaset 50kg per rengas!!! Ja ihmetellään kun rengas karkaa alta tai laakerit pettää jatkuvalla syötöllä, varsinkin jos autossa sattuu olemaan semifloatter napa! Trafi erityisesti painottaa renkaan muutoksessa navan ja jousituksen kestävyyttä, jos niihin ei tehdä muutoksia. Itse kun hain 35x12,5" R15 ja 35X12,5" R16 (samalla kertaa), pyydettiin vertailupainoa renkaista ja vanteista. Rangessa 205 R16 vakio, ja sen tilalle 48kg painava rengas, niin arvatkaapa meneekö läpi???? NOH, kopio varaosakirjasta, jotta Defessä sama napa, jossa 33" rengas kestää hienosti. Lisäpointtina, jotta autoon vaihdetaan samalla Defenderin HD akselisto, sekä tukivarsien kiinnikkeet vahvistetaan maastoajon rasituksen takia! ![]() ![]() Lupa tuli, eikä kestäny saada kuin 2vuotta.... ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Puhutaan liikenneturvallisuudesta ja ympäristöstä. Eli säännökset kiristyy ja rakentelu vaikeutuu entisestään. Tutkinuksen tekijän on helppo pohtia, että onko tarpeellista/turvallista tehdä tuollaisia muutoksia autoon. Tämän jälkeen sulkee läppärin, kietaisee palestiinalaishuivin kaulan ympärille ja hyppää pyöränselkään polkemaan kohti itä-helsingissä sijaitsevaa hipsteri kaksiotaan.
__________________
RASOR |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
bj rengaskoko | timppat | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 03.07.2012 19:00 |
Ostettu Mönkijä työkäyttöön Tervolassa | Joske | O/M/V Muut | 0 | 02.07.2010 10:26 |
rengaskoko asiaa | timppa253 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.10.2008 02:31 |
Oma vai firman auto työkäyttöön? | SukiSuki | Chit-Chat | 12 | 20.11.2007 21:50 |
rengaskoko?! | ari | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.10.2005 17:05 |