Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2013, 21:43
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

teoriassa pakosarjan teko riittää, ni on omavalmiste, tai mikä tahansa muutos joka vaikuttaa tehoon, siitä dynolapulla homma jatkuu

__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2013, 22:50
PT PT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
teoriassa pakosarjan teko riittää, ni on omavalmiste, tai mikä tahansa muutos joka vaikuttaa tehoon, siitä dynolapulla homma jatkuu
Ei riitä pakosarjat jos tänä päivänä haluaa katsastaa omavalmisteisen moottorin lohko pitää tehdä itse
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2013, 23:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PT Näytä viesti
Ei riitä pakosarjat jos tänä päivänä haluaa katsastaa omavalmisteisen moottorin lohko pitää tehdä itse
Mistä luit, kuka kertoi? Kerro toki lisää.

Tehoa ei voi alentaa tehdaskoneesta kantta vaihtamatta. Mutta kyllä se "omavalmiste" on heti ku sotkee osia muista koneista, eli vaadittava tehonmittaus.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.12.2013, 01:41
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Vasta vähän aikaa sitten näin, kun bemari katsastettiin turbomoottorilla. Tehot olivat alentuneet jopa alkuperäisestä lähtötasosta. :P Mutta kun oli mustaa valkoisella dynosta, niin eipä siinä kinaamaan?

Trafista on ohje tullut, että naurettavilla ahtopaineilla olevia lappuja ei saa hyväksyä... Mutta tässä bemarissa oli 1bar ahtopaineet heti turbon jälkeen. Kukaan ei mitannu paineta väliläädyttimen jälkeen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.12.2013, 08:13
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

joku väitti että raja olisi, ettei alle 0,3bar kelpaa, tubokoneelle
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.12.2013, 12:59
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Vasta vähän aikaa sitten näin, kun bemari katsastettiin turbomoottorilla. Tehot olivat alentuneet jopa alkuperäisestä lähtötasosta. :P Mutta kun oli mustaa valkoisella dynosta, niin eipä siinä kinaamaan?

Trafista on ohje tullut, että naurettavilla ahtopaineilla olevia lappuja ei saa hyväksyä... Mutta tässä bemarissa oli 1bar ahtopaineet heti turbon jälkeen. Kukaan ei mitannu paineta väliläädyttimen jälkeen.
Joo tuosta just on ollu kädenvääntöä monessakin muutoskatsastuksessa. Se että muokkaa kannen, niin että sitä ei edes ulospäin nää ja ottaa sen 80hp lisää pikku säädöillä menee läpi kuin väärä raha. Mutta lyöppä se turbo kylkeen ja vie laput joissa on mitattu paineet ahtokaran ohjauksen letkusta välijäähdyttimen jälkeen pienillä asetuksilla (paineet alta 1bar ja pään kokoinen ahdin konehuoneessa), niin melko hyvä saa olla suustaan että läpi pääsee. Ja näissä tapauksissa tehot on ihan sallituissa rajoissa.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.12.2013, 08:26
PT PT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mistä luit, kuka kertoi? Kerro toki lisää.

Tehoa ei voi alentaa tehdaskoneesta kantta vaihtamatta. Mutta kyllä se "omavalmiste" on heti ku sotkee osia muista koneista, eli vaadittava tehonmittaus.
tollaisella tittelillä se on trafissa

Tarkastaja
Liikennekelpoisuus
Liikenneväline ja infraluvat
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.12.2013, 11:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PT Näytä viesti
tollaisella tittelillä se on trafissa

Tarkastaja
Liikennekelpoisuus
Liikenneväline ja infraluvat
Moottorin lohkon valamisesta oli kyse. Joku Tarkastaja X Trafistako sanoi noin? Mitä tarkalleen ottaen kysyit?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.12.2013, 12:06
PT PT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 42
Perusasetus

siis kaikki alkoi kun ihmettelin miksi teholappu ei kelpaa kun moottorin teho on laskenut siihen tehtyjen muutosten johdosta. siellä on sellainen tulkinta että Pääsääntöisesti lähdetään siitä olettamuksesta, että valmistajan ilmoittama moottorin nimellisteho ei missään tapauksessa laske muutosten takia

vaihtoehtona imestyi itsevalmistettu moottori mutta se ei saanut pohjautua toisen valmistajan moottorilohkoon, muita vaatimuksia päästöjen lisäksi eivät vielä ole pyynnöstä huoliomatta kertoneen
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.12.2013, 12:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PT Näytä viesti
siellä on sellainen tulkinta että Pääsääntöisesti lähdetään siitä olettamuksesta, että valmistajan ilmoittama moottorin nimellisteho ei missään tapauksessa laske muutosten takia

vaihtoehtona imestyi itsevalmistettu moottori mutta se ei saanut pohjautua toisen valmistajan moottorilohkoon, muita vaatimuksia päästöjen lisäksi eivät vielä ole pyynnöstä huoliomatta kertoneen
Lakikirjassa lukee että: "Sylinterikannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoitetta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin." Eli esim. jos saat sopimaan 3-litraiseen lohkoon 2.5-litraisen 200-heppaisen moottorin sylinterikannen, tässä 3-litraisessa koneessa katsotaan olevan 240 hevosta (3/2.5 x 200).

Outo ja aika villi kannanotto tuo ettei saa pohjautua toisen valmistajan moottorilohkoon, taitaa olla ko. tarkastajan ihan ikioma näkemys mikä ei perustu mihinkään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nopeusrajoitusten lasku. Ooppeli Chit-Chat 17 11.07.2012 21:21
Lj:n Tehon lisäys make764 Tekniikka & Jutustelu 19 23.07.2011 13:44
tehon lisäystä pajeroon tyross Tekniikka & Jutustelu 9 16.07.2011 08:15
Vesimäärän lasku kaava unholassa! azizp Chit-Chat 14 17.12.2010 12:07
Ohjaustehostimen tehon säätäminen Tekniikka & Jutustelu 4 09.08.2007 21:36


Sivu luotu: 03:59 (GMT +2).