![]() |
![]() |
|
Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ja ihan turhaan hyökkäät minua vastaa. En minä hae kenenkään hyväksyntää omille valinnoilleni (tai psykologin valinnalle) täältä foorumilta vaan yritän vain herättää kunnon keskustelua ja vähän laajempaa ajattelua asiaan liittyen. Nuo itsemurhaohjeet ei kyllä välttämättä ole mitään asiattomuuksia kunhan ei ihan suoraan käsketä itseään tappamaan, että ihan turhaan laitoit ne [asiatonta][/asiatonta] väliin. Hyvät vinkit on aina tervetulleita! ![]() Löytyiskö foorumilta ketään, joka ymmärtäisi mitä minä ajoin takaa tuolla kirjoituksellani ilman että tarvitsisi alkaa henkilökohtaisia ongelmia täällä ratkomaan? Siis toisinsanoen onko kaikki tosiaan sitä mieltä, että intin käyminen on hyväksi kaikille? Ja että tämä on myös kannattavaa valtiolle/taloudelle/maanpuolustukselle? Jos näin on niin sitten ei voi mitään. Mielelläni olisin kyllä lukenut hieman monipuolisempaakin keskustelua aiheesta, josta löytyisi enempi hajontaa mielipiteiden suhteen.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minä löydyn ![]() En suoranaisesti ole inttiä vastaan, mutten ymmärrä sitä vaahto suusta roiskuten sen ylistämistä ja kaikkien sinne pakottamista. Itellä meni vmtl;llällä suurin aika kun halusin kyetä juoksemaan intin jälkeen vaikka ei se oikeen luontevaa keski ruumiinrakenteelleni ole. Armeijan lääkärin mielestä oikea ratkaisu palveluskunnon parantamiseen olisi ollut leikata polvesta pala pois ![]() Kuka tahansa voi kokeilla jos joustot ei riitä niin silpaisee puslasta alapuolen pois ja kokeilee miten hyvin homma toimii ![]() Ja kaiken hyväksi kun maihareilla marssimisen lopetti niin parissa viikossa pliikka polvesta hävisi vaikka armeija lääkärin mukaan ruston rasituksessa painuminen ei ole mahdollista Suurimpana päätä hajottavana tekijänä nyt kun olen asiaa tämän keskustelun myötä ajatellut otti ruumiin kestäminen ja paikkojen pettämisen pelko. Ei niinkään "suljettu" alue ja vapaasti poistumiskielto En koe inttiä mitenkään huonona aikana, mutten jaksa sitä helvetin moista ylistämistä mitä suurin osa tässä keskustelussa tekee. Osa myös ehdottanut, että pitäsi ottaa loparit työstä ettiä uusikämppä ja vaimo laittaa töihin ja alle 2 vuotias lapsi hoitoon, että pääsee armeijaan mikään muu ei kelpaa ![]() Ja miksei kaiketi kukaan joka täällä kehuu kuinka ihanaa ja auvoisaa aikaa intti oli ei ole armeijalla töissä? Rajalle pääsee aina ja etenikin jos on palvelus aikana kunnostautunut
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
|||
|
|||
![]()
Saako kysyä mitkä ne ylitse pääsemättömät ja vaikeet asiat on sitten että sitä intttiä ei voi käydä ? Toinen valittaa kun paikat on hajonnu niin ja niin pahasti ja toinen valittaa kun lihos kun ei ollut mitään liikuntaa ? Vähän ristiriitaista Ja aika moni voi varmaan myöntää että siitä venkoilusta tehdään melki taidetta armeijassa että saadan vmtl yms vapautuksen
Ja siviilipalveluksen lisäksi on semmoinen vaihto ehto kuin aseista kieltäytyjät. Myönnettäköön että itse en aikasemmin hirveesti pitänyt sivareista mutta nykyisin asiat vähän muuttuneet. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toi oli sitte vähä niinku tsoukkia osittain et ei kannata ottaa itteensä ![]()
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oma näkemys on, että tiedostava ja vastuullinen toiminta ja omilla aivoilla ajattelu edistää turvallista yhteiskuntaa ja turvallista valtiota. Maata tulee puolestaa myös siten, että vihollisia tulisi mahdollisimman vähän. Maan sisäisestä turvallisuudesta huolehtiminen edistää puolustuskykyä myös ulkoisia uhkia vastaan. Suomessa oli kansalaissota n. vuosisata sitten: http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_sis%C3%A4llissota Mielestäni tarvitaan muitakin keinoja, joiden avulla kansalaiset voi toimia turvallisen kotimaan eteen kuin armeija jo senkin takia kun yhteisten asioiden eteen tehdään töitä myös armeija-ajan ulkopuolella saadaan enemmän aikaan. Tällä ajattelutavalla jos ei ole armeijassa toiminut kotimaan hyväksi, onnistuu se kyllä muualla. |
|
||||
|
||||
![]()
Oho! Tännehän on alkanut muodostumaan todella mielenkiintoista keskustelua aiheesta. Ja hyvin perusteltuja näkemyksiä myös nykyisen järjestelmän puolesta.
![]() Ja Tomppaa_, ei jäänyt herneitä sieraimiin. Harrastan itsekkin melko mustaa huumoria kuten ehkä vastauksesta voi arvata, vaikkakin nyt aihe oli ehkä turhan vakava tuon huumorin käyttöön. Toivottavasti kukaan ei ottanut liian tosissaa. Myönnän myös tahallani hieman provosoineeni muita kirjoittelemaan omia kommenttejaan. Mutta niitähän tuli, joten oli kai tuosta jotain hyötyä? Tuohon mun harrastamaan pieneen provosointiin liittyen täytyy myöntää, että mun "vakaumuksella" ei ole loppupelissä ollut juuri mitään vaikutusta tuohon vapautuksen saamiseen. Eihän vakaumuksen perusteella saa vapautusta kuin jehovat eikä hekään kai ihan automaattisesti vaan tarvitsevat jotain todistuksia esittää. Kyllä vapautus tuli käytännössä tuon tähän mennessä noin 15 vuotta kestäneen diagnosoidun vakavan masennuksen vuoksi (http://fi.wikipedia.org/wiki/Masennus). Tällaiset tapaukset luokitellaan aina riskiksi omalle ja mahdollisesti myös muiden turvallisuudelle ja vapautus tulee psykologien tutkimusten ja lausuntojen jälkeen automaattisesti. Tosin aluksi mua juoksutettiin kahden vuoden välein uudelleen arvioinneissa ja kutsunnoissa kunnes tuo maksimi kutsuntaikä tuli saavutettua. Eli viimeisissä kutsunnoissa tuli sitten vapautus. Mulla on lisäksi nivelreuma joka olisi myös todennäköisesti estänyt tuon intin käymisen. Tosin tuota ei ole koskaan diagnosoitu, koska Suomalainen mieshän ei mene lääkäriin jos yhtään vielä henki pihisee. Mulla on kuitenkin kummallakin vanhemmalla diagnosoitu tuo reuma ja itselläkään ei aina enää meinaa pysyä työkalut käsissä nivelkipujen vuoksi. Tarvis varmaan lähivuosina mennä sinne lääkäriin kyselemään jotain lääkitystä. Waffen kun tuolla kyseli noita intin käymisen estäviä syitä niin tuossahan niitä oli jo pari. Pääasiassahan nykyään intin välttää vain terveydellisillä ongelmilla ja jehoviin liittymällä. Onko muuten kellään kokemuksia aseettomasta varusmiespalveluksesta? Mä olen kuullut tuosta itse vasta nyt vanhempana kun nämä inttiasiat ei ole mun kohdalla olleet enää ajankohtaisia ja vaikuttaa ettei sitä juuri "mainosteta" puollustusvoimien toimesta. Eikös tuossa olla ihan samassa porukassa aseellisten kanssa ja opita samat asia, mutta ei vaan anneta asetta? Nämä kai toimii esim. lääkintämiehinä. Mun mielestä tää vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta vaihtoehdolta eikä tunnu niin turhalta/rangaistukselta kuin sivari. Eikös tätä kannattaisi kehittää ja mainostaa enemmän? Varmaan osa sivareista ja totaaleista voisi harkita myös tätä vaihtoehtoa ellei ole kovin jyrkästi sotakoneiston tukemista vastaan. |
|
||||
|
||||
![]()
oma mielipide on että sehää kertoo jo nimikin, asevelvollisuus, paljoo ei pyydettäs ihmisen tekevän nii sehii tuntuu olevan monen mielestä niin armottoman vastenmielistä. kyllä se ois hyvä käydä opettelemassa sitä kurinalasuutta, varsinkii nykypäivänä kun ei sais mitää sanoo tai käskeä. sinne vaan sekaan, ei se touhu ketään tapa.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Ongelma on siinä jos armeijat ja sotatouhut pyritään lopettamaan, ne voivat korvautua jollain toisella tai uudella väki- tai mielivallalla ja edustavat taas armeijaa ja sotaa. Lopettaminen tulisi silloin tapahtua vielä syvällisemmällä tasolla ja silloin pitäisi tietää mistä kaikesta on sodissa ja armeijoissa kyse. Ehkä silloin pitäisi lopettaa myös itsekkyys ja pahuus. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse kyllä kannatan pakollista palvelusta. Opettaa kuuntelemaan, tottelemaan ja ryhmätyöhön.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vähän sama asia kuin terveellisten elämäntapojenkin kanssa eli vaikka me kaikki suurella todennäköisyydellä kuollaan niin aika moni silti yrittää parantaa noita elintapojaan lisävuosien toivossa tai sitten vaan tehdäkseen loppumatkan siedettävämmäksi. Sama se on kai henkisen terveydenkin suhteen. Uskoisin että ainakin osa ihmisistä kai mielummin elelisi tämän lyhyen ihmiselämänsä kokien pyrkineensä tekemisillään kohti parempaa maailmaa kuin että on mennyt vaan lauman mukana peläten asioiden kääntymistä vielä huononpaan suuntaan. Mun elämän tärkein tavoite on yrittää antaa mun pojalle parhaat mahdolliset edellytykset saavuttaa onnellisempi elämä kuin millaiseksi itse koen tämän omani. Jos onnistun tässä, uskon kuolevani lopulta onnellisena ihmisenä. Tämä on se asia joka saa minut vielä tavoittelemaan parempaa huomista, vaikka mulla todella synkkä kuva tästä maailmasta onkin ja kovasti tekisi mieli antaa periksi. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mihin helvettiin tämä maailma on oikein menossa... ![]() Näin res. Vääpelinä en vaan oikein ymmärrä. Pahoittelen jos joku veti tästä luomuherneen nenäänsä.
|
||||
|
||||
![]()
juu paljon ei ole tässäkään maassa nuita kansalaisvelvotteita, joten vähällä pääsee. jos ei tommosta enintään vuoden kotoa pois olemista mies kestä, nii kannattaa oikeesti vilkasta peiliin. kyllähää se varmasti joka ikistä vituttaa siellä kyräily ja odottelu, mutta omalla positiivisella asennoitumisella ja kaikkea nii vakavasti ottamatta kyllä mennään jo pitkälle =0)##
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikä siellä intissä tartte omaa ajattelukykyä kokonaan pois luovuttaa. Se ei ihan ole noin mustavalkoista... Riippuu ihan tehtävästä ja silti jokaiselle tulee hetki jolloin joutuu itse ongelmia ratkomaan, intissä kuin siviilissä/reservissäkin. Aina intissä ei tartte ajatella jos haluaa päästä helpolla. Tekee kui käsketää ja se siitä. Sitten on helkiä kun treenataan esim lihasmuistia. Ihan turha vaivata päätäsi miksi taas seistään tässä kuuntelemassa käskyjä ja toistamassa samoja liikkeitä. Osittain noissa treenataan myös toimimaan nopeasti niin kuin on käsketty, refleksin omaisesti. Jos olisi tosipaikka niin on suoatavaa ettei jokainen oman elämän insinööri alkaisi kehittelemään omia suunnitelmia kesken esim. hyökkäyksen/puolustuksen, hän voi tajuamatta vaarantaa koko tavoitteen minkätakia ollaan tositoimissa. Muistetaan että toimitaan isomman tavoitteen saavuttamiseksi kun yhden henkilön. Silloin myös pitää toimia yhtenä. Pääsee siellä intissä ihan miettimään jos niin haluaa. Kehittelemään vaikka mitä suunnitelmia. Niihin paikkoihin vaan pitää haluta ja ne pitää ansaita(tämä ei tietenkään aina toimi ihan niin ![]() Mutta pointtina on että kaikkeen löytyy yleensä syy. Jos et sitä itse keksi se ei välttämättä tarkoita että muut ovat idiootteja!? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Enempi joku virka-apu osaston toimintaan osallistuminen opettaisi yhdessä toimimista jos kyseiseltä osastolta virka-apua kysyttäisiin. Yhdessä lusmuilu ja turhautuminen ei opeta vastuun kantamista kotimaan asioista. Eikö hyvä vaihtoehto armeijalle olisi vaikkapa osallistuminen palo- ja pelastustöihin? Itse näen asian niin, että kansalaisia ei voida jakaa vastuun kantajiin ja luistajiin sen mukaan miten on nuorena osallistunut varusmiespalvelukseen. Vastuun kantamista on myös varusmiespalveluksen ulkopuolella. Pidän huolestuttava jos vastuuta ei oteta siviilissäkään. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Valitettavasti. ![]() Luistelijat senku luistelee ja reippaat tekevät jatkossakin heidän hommat yhteiskunnassa. Ja jos tuon luistamisen jo nuorena oppii niin miksi sitä myöhemmin tyyliään muttaisi? |
|
||||
|
||||
![]() Kannatan armeijaa
V:tuttihan se silloin, mutta jälkeenpäin kuva on positiivinen.
Ensinnä tässä yhteydessä tulee mieleen, etten varmasti koskaan olisi saanut kipinää offihommiin, ellei Proton ja Zilin ja joskus jooa Rasin kanssa olisi tarvinnut rymytä pitkin poikin eteläistä suomea. Toisena plussana pidän sitä tulosta jonka sain tilkasta het'kättelyssä kun menin itseäni sinne näyttämään. Sivariponinhäntäpojat oli siihen mennessä arvailleet taudinkuvaa yliopistosairaalassa vuosi tolkulla ja Tilkan osaston ylilääkäri kertoo tautiluokan ja pistää lääkityksen kohdilleen samalla kerralla. Toisin sanoen Ihna kansanterveydellisesti pitäisi tällainen tutkimuslaitos säilyttää, jossa voidaan kaikki ikäluokat skannata läpi ja katsoa miten hommat kehittyy.. Ja vaikka 90-luvullakin oli lamaa ja töistä puutetta, itse osittain intin oppien vuoksi en ole ollut käytännössä päivääkään siviiliin siirtymisen jälkeen ollut työttömänä. Monta asia olisi tietenkin voitu jättää säätämättä jo silloinkin, mutta tosiaan jälkeenpäin kun ajattelee, niistäkin tilanteista oppi aina jotain, joko heti tai jälkeenpäin. Vaateita sai varastolta ja ruokaa mounituskeskukseta. Ei tarvinnut kyllä nälässä olla. Kylmä oli joskus, mutta johtui varmaan siitä ettei hirvittävästi päässyt omissa hommissa käyttämään intin lämpimintä vaatetta, M/85 Tetsaria. Sen muistan että aina kun käskettiin ko "asauste" päälle, tiesi että kohta on lämmin, oli pakkasta kuinka paljon tahansa. ![]() Sääliksi kävi joskus niitä jotka olivat intissä ekaa kertaa poissa kotoa ilman äitiä. Mutta parempi sekin kokemus intissä, kuin omin avuin opiskelupiakkakunnalla. Olen senkin nähnyt liian monen kokevan vasta tosiaan opiskeluiden alussa ja useimmilla on hirttänyt siitä riemusta ryyppy päälle liian herkästi. Joten ääni pakolliselle palvelulle, ja sivarit ja muut venkulat vaikka samalla päivärahalla pelastus/ym.-laitoksille opettelemaan vaikka kalustohuoltoa tai lajitelemaan sukkia. Ei niistä kirjastojen hiippareista kriisiaikana käsittäkseni paljon apua ole. Ja jälkikäteen palvelustovereista arvostan kaikkein eniten sitä Bemari-kaveria joka ei osannut solmia kengännauhojaan, saati marssia tahdissa. Kaveri palveli 6kk rättivarastolla, osasi hommansa kohtuullisesti, ja täytti velvollisuutensa omalta osaltaan yhtään kertaa vinkumatta aikaisista herätyksistä tai ettei nappaa. Ja siitä kaverista on varmasti vieläkin vanhemmat ylpeitä, vaikka varmasti olisi saanut sellaisetkin paperit, ettei tosiaan olisi tarvinnut jalallaan harmaisiin astua. Viestin Eemeli Keuruulta II/96
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei kuulemma passaa, että ryhdyt/käännyt jehovan todistajaksi vaan pitää olla ollut jo kauan aikaa ja harras sellainen. Sen todistuksen saa vanhojen neuvostolta, muttei kuulemma ihan helpolla Näin ainakin minulle vastattiin kun asiasta kysyin.
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toivon kuitenkin, että pidät mielessäsi sen, että ilman aseellisen voimankäytön kykyä Suomi ei olisi tällainen kuin se nyt on. Maailmaa rakennetaan ihanteiden ja erilaisten valtapyrkimysten kautta. Historia on täynnä egoistisia hourupäitä, jotka sopivassa poliittisessa ilmapiirissä valtaanpäästyään alkavat agitoida sotaa heikompia valtioita vastaan. Noissa valtapyrkimyksissä arvioidaan aina vastustajan kykyä puolustautua. Ihminen on ahne, mutta samalla pelokas. Ilman kunnollista pelotetta ja todellista kykyä vastata uhkaan tosipaikassa ei ole olemassa itsenäistä valtiota. On vain lauma pelokkaita nyhveröitä, joilla ei ole mitään sananvaltaa. Suomi tarvitsee asevoimia aivan välttämättä, mutta tämä ei tarkoita sitä, etteikö tätä maata voisi puolustaa palvelemalla muutenkin kuin intin käymällä. Toivon, että sinulle tarjoutuu jokin mahdollisuus kantaa vastuuta omalta osaltasi tämän meille suomalaisille ainoan paikan itsenäisyyden säilyttämisessä. Suomi tarvitsee sinuakin.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ei tuo Suomen itsenäisyys ole varmaan mun arvoasteikolla paljoa sen alempana kuin monella intin käyneelläkään. Globalisaatio kyllä hieman syö mun henkilökohtaisessa arjessa tuota itsenäisyyden merkitystä, koska työskentelen monikansallisessa yrityksessä, jossa näitä mun tekemiä suunnitteluhommia keskitetään vuosi vuodelta enemmän halvemman työvoiman maihin, lähinnä Intiaan. Me joudumme itse kouluttamaan ja opastamaan noita Intian suunnittelijoita, jotka tietyn tietotaidon saavuttaessaan vievät työt suomalaisilta suunnittelijoilta yksi kerrallaan (meidän tiimi on pienentynyt kolmasosaan parissa vuodessa). Meidän osaston johdossakin on Intialainen kaveri, joten vaikutusmahdollisuudet oman työn jatkuvuuteen Suomessa on melko mitättömät. Jos he eivät Intiassa koe meidän suomalaista tiimiä enää tarpeelliseksi niin sen lopettaminen ei tuottane heille suuria omantunnon tuskia. Ja kyseessä on kuitenkin pääasiassa suomalaisomisteinen yritys. Onkohan noilla suuryritysten johtajilla ym. hallitusten jäsenillä ja osakekeinottelijoilla menny jotenkin nuo intin isänmaalliset opetukset ohi vai onko nää kaikki noita aseistakieltäytyjiä? ![]() Teme74 kun mainitsi myös intin käymisen vaikutuksen työn saantiin niin täytyy mainita, että multa ei ole kyllä koskaan kysytty työhaastattelussa olenko intin käynyt ja ainakin toistaiseksi on aina myös töitä riittänyt. Tämä taitaa olla enemmänkin alakohtaista? Jos ei faijan yrityksessä erilaisissa tehtävissä toimimista lasketa niin olen toistaiseksi tehnyt vain puhelinjohtoasentajan hommia, mikrotukea ja tätä nykyistä insinöörin hommaa. Teme74, sulla on varmaan jonkin verran kokemusta tuosta aseettomasta varusmiespalveluksesta kun sitä suosittelit? Mä kun tossa jo aikaisemmin kyselinkin kokemuksia tästä vaihtoehdosta niin onko nää aseetonta palvelusta suorittavat pärjännyt kuinka hyvin tuolla muiden seassa vai tuleeko herkemmin keskeytyksiä kuin aseellisessa vaihtoehdossa? Hyväksytäänkö sinne myös kaikki julkihomot, ja muut hyljeksitymmät tapaukset, jotka monesti luistavat normaalipalveluksesta itsesuojeluvaiston vuoksi? Inttiä kun ei yleisesti pidetä kaikkein suvaitsevaisimpana ympäristönä. Ja vielä kommentti tuohon naisten asevelvollisuuteen ja sukupuolirooleihin liittyen niin meidän perheessä ainakin vaimo on se "kovempi jätkä", jolta todennäköisemmin saat nyrkistä jos käyttäydyt uhkaavasti. Mä olen ehkä ennemmin se joka pyrkii diplomaattisuuteen jos ei perheen turvallisuus ole välittömässä vaarassa. Olen ottanut nuoruudessa niin paljon turpaani, että pyrin välttämään väkivaltaa viimeiseen asti. Ainoastaan ihan viimeisenä keinoja kun kaikki karkuunjuoksut ja muut "pelkurin vaihtoehdot" on kokeiltu niin siirryn voimakeinoihin (jos sellaisista voi puhua tällaisen 170/70 kukkakepin tapauksessa). |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kesäajasta luopuminen - Kansalaisaloite. | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 39 | 30.03.2019 07:21 |
Järkeä tekijänoikeuslakiin, kansalaisaloite | Lars | Chit-Chat | 2 | 22.07.2013 07:52 |
Kansalaisaloite ampumaratojen puolesta | Rak | Chit-Chat | 20 | 13.07.2013 21:47 |
ohi on | KössiKenguru | Maasturiprojektit | 80 | 09.02.2009 09:09 |
OHI - Päivityksiä | Lars | Uutiset | 1 | 06.12.2008 17:27 |