Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_
Olisit käyny armeijan ni ymmärtäisit. Sodan syttyessä tuskin kukaan hallitusta puolistaa, vaan omia maita, autoja, perhettä, vapautta, taloa jne jne. Jos ei oo mitään minkä vuoksi taistella ni sitte voi vetää ittensä jojoon oot siinä ihan oikeessa. Paeta vastuuta ja mennä sieltä mistä aita on matalin. [asiatonta] Jos kuitenkin päädyt tekemään itsarin niin älä tyydy mihinkään tavalliseen. Osta ohutta vaijeria ja pikaliimaa. Säädät vaijerin sopivaksi, siirrät tuolin kohdalleen ja liimaa sitten kämmenet korviin kiinni. Sitte ku hyppää tuolilta alas niin vaijeri vetäsee kaulan poikki ja kun tippuu tuolille niin näyttää kuin olisi repinyt oman pään irti. [/asiatonta]
Ja omastakin mielestä inttiaika oli ihan jees. Ruoka tuli eteen, mistään ei tarvinnu huolehtia. Varuskunta-alueen porteista kun käveli sisään niin aivot voi jättää narikkaan. Kaikki on hoidettu.
|
Kiitos! Tämä on juuri sellainen vastaus, jonka oletinkin saavani. Eli kerroit inttiin astuessasi ulkoistaneesi oman harkintakykysi herroille, joiden käskystä olet valmis tekemään mitä vaan he kokevat maanpuolustuksen kannalta tärkeäksi, oli se sitten moraalisesti oikein tai väärin. Korjaa jos ymmärsin väärin. Tähän ei kaikki ihmiset välttämättä pysty vaan osa ihmisistä ei vaan pysty missään tilanteessa toimimaan oman oikeuskäsityksensä/omatuntonsa vastaisesti.
Ja ihan turhaan hyökkäät minua vastaa. En minä hae kenenkään hyväksyntää omille valinnoilleni (tai psykologin valinnalle) täältä foorumilta vaan yritän vain herättää kunnon keskustelua ja vähän laajempaa ajattelua asiaan liittyen. Nuo itsemurhaohjeet ei kyllä välttämättä ole mitään asiattomuuksia kunhan ei ihan suoraan käsketä itseään tappamaan, että ihan turhaan laitoit ne [asiatonta][/asiatonta] väliin. Hyvät vinkit on aina tervetulleita!

Näistä voisi vaikka aloittaa ihan oman ketjun jos sattuu olemaan enemmänkin asian parissa painiskelevia foorumilla. Olen itsekkin aika monia hyviä tapoja mietiskellyt. Tosin, epäilen että modet saattaisi poistaa ne kuvaukset aika äkkiä. Kuinka usein muuten itse suunnittelet näitä itsemurhakeinoja? Nuorempana kun ei tosiaan ollut vielä tuota perhettä elätettävänä, näissä suunnitteluissa sai rattoisasti kulumaan pidempiäkin aikoja. Kannattaa kuitenkin toteuttaa ne suunnitelmat hyvissä ajoin ennenkuin joku ulkopuolinen puuttuu tilanteeseen tai tulee se perhe perustettua, muuten se voi olla jo myöhäistä tai ainakin tuhoat perheesi ja lastesi tulevaisuuden siinä samalla.
Löytyiskö foorumilta ketään, joka ymmärtäisi mitä minä ajoin takaa tuolla kirjoituksellani ilman että tarvitsisi alkaa henkilökohtaisia ongelmia täällä ratkomaan? Siis toisinsanoen onko kaikki tosiaan sitä mieltä, että intin käyminen on hyväksi kaikille? Ja että tämä on myös kannattavaa valtiolle/taloudelle/maanpuolustukselle? Jos näin on niin sitten ei voi mitään. Mielelläni olisin kyllä lukenut hieman monipuolisempaakin keskustelua aiheesta, josta löytyisi enempi hajontaa mielipiteiden suhteen.