![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Siis minulla ei ole kokemusta, vaan niillä, jotka noita pelastuksia tekee. Epäilen, että noita kellutustankkeja tms. ei voi suoraan kiinnittää noihin pintapelteihin, vaan ne pitää kiinnittää johonkin tukevampaan, siis kansien kannatusrakenteisiin tms, ja nehän on tehty ottamaan juuri toisen suuntainen voima vastaan. Olisikohan helpoin paikata tuo ulkopellitys, ja kukaties pari kerrosta ikkunoita, ja koittaa saada kellumaan "luonnollisesti", vaikkakin noiden ulkopuolisten kellukkeiden avustamana? (tällä opillahan nostettiin se siljalinen autolautta, kun se sukkasi siihen saaren rataan, kun oli ensin ajanut jonkin karin yli?) Mutta vanha totuus; "Maalla on helppo olla viisas, kun merellä hätä" pätee tähänkin. p.s tuosta vedenalla olleesta kyljestä näkee hyvin, kuinka "löyhää" tuo rakenne on, kun joutuu ottamaan voimaa vastaan väärästä suunnasta ja liikaa...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ainevahvuudet pyörii 6-20mm:n kieppeillä. Iso osa 8-12mm. Nuo ulkotasot varmaan 6-8 millistä, joten ei mikään ihme, jos antaa myöden. Kuitenki alle 10mm normi teräs melko vetelää tavaraa.
Melko hilpeitä summia projekti nielee. Tähän mennessä 600M€ ja vielä arvioidaan 200M€ palavan.
__________________
RASOR |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tauttinen hinta kyllä tuo 800 milj. Suomessa rakennetaan samankokoinen uusi laiva halvemmalla.
Jossain mainittiin, että 500 ukkoa on nostamassa. Jos kaikille maksaisi vaikka 100 000e sivukuluineen, tekisi se vasta 50 milj. Laite- ja materiaalikulut ei voi olla 750 milj. ![]() Mafiosot on laittanut välistä liivintaskuun ihan huolella.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Oletkos tosta ihan varma? Samankokoinen ehkä saatais aikaiseksi, mutta eipä taideta saada samankokoista samalla varustetasolla tohon hintaan.
|
|
#5
|
|||
|
|||
Saattaspa saadakinLainaus:
M7S Viking Gracen sopimushinta oli noin 240 miljoonaa euroa ja laiva toimitettiin tammikuussa 2013. Laiva on tosin hiukka lyhyempi eikä suoranainen loistoristeilija kun on suunniteltu reittiliikennöintiin eikä lekotteluun, mutta nelinkertaislla hinnalla olis varmaan saatu tollainenkin aikaseksi Suomessakin ![]() Onhan niitä täällä ennenkin rakennettu
Viimeksi muokannut Byrocrat : 20.09.2013 10:56 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Jo pelkästään teräksien hinnat nousseet huimasti.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja olet oikeassa siinä että laivoja on iät ajat Suomessa valitettavasti rakennettu tappiolla Siinä syy nykyisiinkin laivateollisuuden ongelmiin
Viimeksi muokannut Byrocrat : 20.09.2013 12:56 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() http://fi.m.wikipedia.org/wiki/M/S_Oasis_of_the_Seas Laivoissa halvin 'osa' on runko ja se rakentuukin kohtuu nopeasti. Hintaa alkaa tulemaan sitten kun aletaan änkemään rojua sen teräskuoren sisuksiin. Noissa kellutusponttooneissa ei taida paljon muuta varustelua olla kuin jokunen putki ja kiinnityskorvakkeita.
__________________
RASOR Viimeksi muokannut Mutis : 20.09.2013 12:58 |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Kun tuo hylky meinasi väkisellä lipsahtaa tuonne syvyyksiin tuosta "lipalta", niin entä jos olisi vähän auttanut, ja loppusijoittanut sen tuonne Ahdin valtakuntaan muiden hylkyjen seuraksi? tuon hylyn romuarvo varmaan aikalailla nolla, jos alkaa laskemaan siitä, kun se otetaan hinaukseen; jos meinaa että romutetaan EU-lain säädännön mukaan, sillä varaosia ei varmaan saada juurikaan, ja melkoinen siivous....
Noiden hukassa olevien vainajien omaisten kannalta kyllä parempi vaihtoehto tuo nostaminen, toiveissa saada jotain haudattavaa.... p.s näyttää uivan aika syvällä, kun keulapiikinkin päältä monta kantta pinnan alla. |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja mitä hintaan tulee niin sinne on suunnilleen rakennettu telakka mereen alle...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Jolla+evinrude 2hp | kristian | O/M/V Muut | 12 | 04.10.2008 20:25 |
| Mies jolla silmät päällekkäin? | Chit-Chat | 0 | 21.08.2007 00:56 | |
| Huom joku jolla LJ kytk kaavio | pee | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 09.01.2007 09:48 |
| Oliskohan jolla kulla | Hippo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 21.07.2005 21:21 |
| Kyljellään korjaaminen | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 29.04.2004 22:59 |