![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]() Itse itseäni lainaten; Kapteenin EVPLainaus:
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/...oden-vankeutta Siis suurinta tuomiota haetaan tuosta aluksen jättämisestä (pakenemisesta, siis Kapteeni jättää aluksen viimeiseksi- laiminlyönnistä) Siis Merilaki on aika kova, ja nimenomaan sille joka määrää! Toki valtaakin on paljon. ja loppu kevennyksenä lainaus puolustukselta: Puolustus puolestaan pyysi Schettinon vapauttamista kotiarestista sillä perusteella, että ei ole pelkoa siitä, että Schettino uusisi mahdolliset rikoksensa – hänen komentoonsa ei nimittäin uskota ainuttakaan laivaa. ![]() ![]() ![]() |
#27
|
||||
|
||||
![]()
Nostolle hintaa 200 miljoonaa ja romutukseen.
![]() http://www.verkkouutiset.fi/index.ph...-romuksi-menee Mitä lie tuon risteilijän arvo, 450 miljoonaa wikipedian mukaan, ettei tuosta nyt paljonkaan vahinkoa tullu kun kapu halus vähän esitellä paattia. ![]()
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#28
|
|||
|
|||
![]() Halpaa kuin kulta... (huumori pohdiskelua)
Mielikuvitus pohdiskelua?
Siis tuo nosto maksaa yli 200 000 000 euroa. (nyt käytän 200 Me) Pikaisesti laskin Wikin tietoista paatin painoa: (päämitoilla, olisko 75% OK) 290.2m x 35.5m x 8.2m = 84477m3 => 0,75 x 84477m3 => n. 63 300 Tonnia. ja nosto maksaa 200 000 000 ja paino 63 300 000 siis 3,16 euroa kilo. Ja tuo paatti makaa kalliolla alkuperäinen vuotokohta pinnassa; sais kaikessa rauhassa poltella muutaman kymmenen neliötä levyä kiinni. (en huomio mitenkään sitä, että botski voi liukua syvänteeseen...) ja että saisi potskin pystyyn, niin riittäisköhän tuonne upoksissa olevan kyljen puolelle 10% nostoa aluksen painosta? siis 6,3 milj. kg, eli 6300 m3 styroksia ![]() ja vaikka 10% lisää tukirakenteille..... Aku Ankan tavalla tarvittaisi 2 520 000 euron arvosta styroksia..... Veden päällä on noin (arvaus) leveyden verran, eli 35 metriä ilman antenneja tms, ja syvyys on 8 metriä, ja aikalailla tasapohjainen, niin painopiste pitää aika alhaalla. ja 4 kantta vesilinjasta (n. 10 m, eli 1,2 x syvyys) on varmaan enemmän tai vähemmän veden kestäviä rakenteita.... siis jos sais kallistusksen alle 45 asteeseen, niin pumppauksella vois alkaa kääntyä köli alaspäin. (tallinnan lautoissakin käytetään aika mahtavia laseja , esim tallink princes? perässä 2 kerroksisen ravintolan yläkerran ikkunat on merkitty suuruusluokkaa 6 ja 8 (sisä ja ulko ruutu lämpölasissa) ja tarkoitaskohan se karkaistun lasin? paksuutta? asiasta ei tietoa, mutta kun rystysellä napauttaa, niin vastaa liukupurtaiden välilasia tai samppakaljapulloa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MUTTA käsittääkseni tuo paatti on suunniteltu siten, että kaikki jäät on laitojen sisäpuolen, ja nuo kantavat rakenteet ja ennen kaikkea runko on niin ohutta terästä, että vastaavan rungon voi pienessä mittakaavassa tehdä kotona kevytmetallisena: alumiinifoliota maitopurkista leikatun rungon ympärille? Siis Enoni mukaan ulkokuori on vain vettä pidättämässä, levyt pitää tukea apurakenteisiin, ja runko muodostuu kaikesta rakenteesta..... (taisi olla silloin kun yksi valkoinen lautta ajoi matalikon yli, ja komentosillalla katsoivat "sopivan" rantautumispaikan, ja muistaakseni kaikki matkustajat selvisivät hengissä, ja toki muutama taisi saada vammoja, henkisiä, ruumiillisiä ja muita kolhuja.... keula ei uponnut ollenkaan, mutta perä vajaa 10 kantta liian syvällä... Ja tuo valkoinen oli tukevasti pohjassa, ja pienempi mutta piti hitsailla: Piti rakentaa koko rungolle nostorakenteet, vaikka takapää hitsattiin umpeen! (tyhjennys ja nosto oli kuulemma tasapainoilua....) ja tiivistellä ja tyhjennellä..... (oli massiivinen nostolautta, mutta en löytänyt kuvaa.. Ja tämä on arvailua, haaveita ja muisteloita! |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän se paatti ole räjäytelty kappaleiksi, kun on etitty raatoja ja reittiä sisälle..
__________________
Broken Back Team #1 |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Ei kannata alkaa tuosta raadosta enään tekemään laivaa, aika hirveä urakka. Mikään luokituslaitos ei taitaisi edes hyväksyä moista operaatiota ilman todella massiivisia tutkimuksia ja hyväksymisprosesseja.
__________________
Tumpula Racing Team |
#31
|
||||
|
||||
![]()
Sattuipas tulemaan jostain tämäkin tapaus mieleen, ja piti tarkistaa mitä laivalle nykyään kuuluu, ja siellähän se näyttäis edelleen köllöttelevän, joskin hiukan purettuna.
![]()
__________________
-Pauli- |
#32
|
||||
|
||||
![]() |
#33
|
|||
|
|||
![]()
Olihan jossain rannikolla kymmeniä laivoja haaksirikkoutuneina, mutta niitä ei pääse nostamaan kuin pari viikkoa tai kuukauden vuodessa syvää on 10-30 metriä ja 400m maista.
En ymmärrä miksei intialaiset tai muut halpa ja hurja työvoiman maat pilko niitä laivoja sieltä ja vaikka maasiltaa rahtaa maihin ![]() Se maa jonka rannikolla ne ovat se ranta ei ole asuttu eikä maa ole sotaisa. |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Pojat koittaa maanantaina tempaista kolossin pintaan. Saas nähdä miten käy!
![]() http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201...80322_ul.shtml
__________________
-Pauli- |
#35
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#36
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#37
|
||||
|
||||
![]()
Joko se nosto loppui kun Yle Areena kertoo seuraavaa: ohjelmaa ei löydy
|
#38
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat....asta-kaynnissa |
#39
|
||||
|
||||
![]()
http://areena.yle.fi/tv/suora
Kannattaa laittaa selaimen suosikkeihin. Tulee aina silloin tällöin lähetyksiä joita ei tv:n puolelta näe. Kuten juurikin tuo suora lähteys nostosta... Just nyt tiedotustilaisuus... |
#40
|
||||
|
||||
![]()
Kai urhoollinen kapteeni on mukana vinssaamassa paattia suoraan?
Hitaasti etenee talkoot, mutta näkyy suoristuvan.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#41
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#42
|
||||
|
||||
![]()
Mietin tuossa just, että olis kapulle passeli vaihtoehto linnatuomiolle, kun iskettäis happisaha käteen ja käskettäis pilkkomaan tuo laiva atomeiksi!
![]()
__________________
-Pauli- |
#43
|
||||
|
||||
![]()
Tai sitten on vieläkin kotiarestissa. Ei homolla tavalla, vaan miehekkäällä latino-tavalla.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#44
|
||||
|
||||
![]()
"Optimisti jollla seisoo kyljellään"
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#45
|
|||
|
|||
![]() Ei yhtään......
Mutta eikö nuo "risteilijät" ole aikalailla tehty veteen, ja nimenomaan kestämään sen paine/voima? Taannoin yksi telakkahitsari kertoi, että ei- jäissä kulkevissa pintapellit on aika ohuita....
Siis tuon "jollan" pelastamiseksi/kelluttamiseksi lienee tärkeintä, että kellunta-asennon, ja siihen siirtymiseen, on pinta pellit ehyet? Siis kummalla puolella ne "kuorma/kellutus" kontit on? siis oliko ne kallion viillot samalla puolen? Siis homma on materia-/hydrodynaamista(?) laskentaa, ja lähtötietoa on muutama 1000 tuntia... siis yrittää nostaa(pelastaa) semmoinen metallipala, kuin makkaraperunat alumiinifoliossa, taikka ainakin sinne päin.... |
#46
|
||||
|
||||
![]()
http://globalnews.ca/news/841426/sal...sta-concordia/ <- Suoraa live kuvaa http://bcove.me/pp9nn621
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 16.09.2013 22:54 |
#47
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=BJ-40/76;1044621Siis kummalla puolella ne "kuorma/kellutus" kontit on? siis oliko ne kallion viillot samalla puolen?[/QUOTE]
Ne ovat sillä puolella, joka keikkuu ilmassa. Sitten kun paatti on pystyssä, niin toisellekin puolelle laitetaan samanlaiset. Sen jälkeen pöntöistä vedet pois, ja hinataan muualle maisemaa rumentamasta. Pois kuljetus ilmeisesti keväällä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#48
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja nythän kippo on jo tosiaan vaaterissa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#49
|
|||
|
|||
![]()
Siis minulla ei ole kokemusta, vaan niillä, jotka noita pelastuksia tekee.
Epäilen, että noita kellutustankkeja tms. ei voi suoraan kiinnittää noihin pintapelteihin, vaan ne pitää kiinnittää johonkin tukevampaan, siis kansien kannatusrakenteisiin tms, ja nehän on tehty ottamaan juuri toisen suuntainen voima vastaan. Olisikohan helpoin paikata tuo ulkopellitys, ja kukaties pari kerrosta ikkunoita, ja koittaa saada kellumaan "luonnollisesti", vaikkakin noiden ulkopuolisten kellukkeiden avustamana? (tällä opillahan nostettiin se siljalinen autolautta, kun se sukkasi siihen saaren rataan, kun oli ensin ajanut jonkin karin yli?) Mutta vanha totuus; "Maalla on helppo olla viisas, kun merellä hätä" pätee tähänkin. p.s tuosta vedenalla olleesta kyljestä näkee hyvin, kuinka "löyhää" tuo rakenne on, kun joutuu ottamaan voimaa vastaan väärästä suunnasta ja liikaa... |
#50
|
||||
|
||||
![]()
Ainevahvuudet pyörii 6-20mm:n kieppeillä. Iso osa 8-12mm. Nuo ulkotasot varmaan 6-8 millistä, joten ei mikään ihme, jos antaa myöden. Kuitenki alle 10mm normi teräs melko vetelää tavaraa.
Melko hilpeitä summia projekti nielee. Tähän mennessä 600M€ ja vielä arvioidaan 200M€ palavan.
__________________
RASOR |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Jolla+evinrude 2hp | kristian | O/M/V Muut | 12 | 04.10.2008 20:25 |
Mies jolla silmät päällekkäin? | Chit-Chat | 0 | 21.08.2007 00:56 | |
Huom joku jolla LJ kytk kaavio | pee | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 09.01.2007 09:48 |
Oliskohan jolla kulla | Hippo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 21.07.2005 21:21 |
Kyljellään korjaaminen | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 29.04.2004 22:59 |