Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 15.04.2012, 21:18
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Itse itseäni lainaten; Kapteenin EVP


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Miten niin viimetingassa! jos parikymmentä henkeä ei kerennyt mukaan, niin silloin ollaan myöhässä!

Ja voitte uskoa, että tuota pelastuskannella huutavaa rouvaa (siis mikä käskee menemään hytteihin) tullaan kuulemaan pari kertaa leivättömän pöydän ääressä....

Mutta tuo kapteeni taisi olla viimmeistä iltaa tositoimissa?, toki maissa joutuu kantamaan tuota titteliä

No, jotain hyvääkin tuossa miehistön toiminnassa; ymmärsivät lopulta ajaa rantaan! (siis tuo karilleajohan tapahtui aikoja ennen kuin tuo laiva töksähti tuohon rantaan, mistä nuo kuvat on)
Näin veneiden kevätkunnostuksen alkaessa, muistutus veneen kipparin vastuusta! (no, maallikko pääsee ehkä vähemmällä, ja syyttäjä esittää yläkanttiin..., ja ei ole suoraa yhteyttä Mamma, Kersat, Katiska ja Savolaismallinen soutuvene)

http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/...oden-vankeutta

Siis suurinta tuomiota haetaan tuosta aluksen jättämisestä (pakenemisesta, siis Kapteeni jättää aluksen viimeiseksi- laiminlyönnistä)

Siis Merilaki on aika kova, ja nimenomaan sille joka määrää! Toki valtaakin on paljon.

ja loppu kevennyksenä lainaus puolustukselta:

Puolustus puolestaan pyysi Schettinon vapauttamista kotiarestista sillä perusteella, että ei ole pelkoa siitä, että Schettino uusisi mahdolliset rikoksensa – hänen komentoonsa ei nimittäin uskota ainuttakaan laivaa.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 20.05.2012, 09:40
akiky:n Avatar
akiky akiky ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.08
Sijainti: Kouvola, Finland.
Viestit: 364
Perusasetus

Nostolle hintaa 200 miljoonaa ja romutukseen.

http://www.verkkouutiset.fi/index.ph...-romuksi-menee

Mitä lie tuon risteilijän arvo, 450 miljoonaa wikipedian mukaan, ettei tuosta nyt paljonkaan vahinkoa tullu kun kapu halus vähän esitellä paattia.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 21.05.2012, 00:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Halpaa kuin kulta... (huumori pohdiskelua)


Mielikuvitus pohdiskelua?

Siis tuo nosto maksaa yli 200 000 000 euroa. (nyt käytän 200 Me)

Pikaisesti laskin Wikin tietoista paatin painoa: (päämitoilla, olisko 75% OK)

290.2m x 35.5m x 8.2m = 84477m3 => 0,75 x 84477m3 => n. 63 300 Tonnia.

ja nosto maksaa 200 000 000 ja paino 63 300 000 siis 3,16 euroa kilo.

Ja tuo paatti makaa kalliolla alkuperäinen vuotokohta pinnassa; sais kaikessa rauhassa poltella muutaman kymmenen neliötä levyä kiinni.
(en huomio mitenkään sitä, että botski voi liukua syvänteeseen...)

ja että saisi potskin pystyyn, niin riittäisköhän tuonne upoksissa olevan kyljen puolelle 10% nostoa aluksen painosta? siis 6,3 milj. kg, eli 6300 m3 styroksia ja jos m3 maksaa 40 euroa niin se maksaa 252 000 euroa.
ja vaikka 10% lisää tukirakenteille.....

Aku Ankan tavalla tarvittaisi 2 520 000 euron arvosta styroksia.....

Veden päällä on noin (arvaus) leveyden verran, eli 35 metriä ilman antenneja tms, ja syvyys on 8 metriä, ja aikalailla tasapohjainen, niin painopiste pitää aika alhaalla.

ja 4 kantta vesilinjasta (n. 10 m, eli 1,2 x syvyys) on varmaan enemmän tai vähemmän veden kestäviä rakenteita.... siis jos sais kallistusksen alle 45 asteeseen, niin pumppauksella vois alkaa kääntyä köli alaspäin.
(tallinnan lautoissakin käytetään aika mahtavia laseja , esim tallink princes? perässä 2 kerroksisen ravintolan yläkerran ikkunat on merkitty suuruusluokkaa 6 ja 8 (sisä ja ulko ruutu lämpölasissa) ja tarkoitaskohan se karkaistun lasin? paksuutta? asiasta ei tietoa, mutta kun rystysellä napauttaa, niin vastaa liukupurtaiden välilasia tai samppakaljapulloa



MUTTA käsittääkseni tuo paatti on suunniteltu siten, että kaikki jäät on laitojen sisäpuolen, ja nuo kantavat rakenteet ja ennen kaikkea runko on niin ohutta terästä, että vastaavan rungon voi pienessä mittakaavassa tehdä kotona kevytmetallisena: alumiinifoliota maitopurkista leikatun rungon ympärille?

Siis Enoni mukaan ulkokuori on vain vettä pidättämässä, levyt pitää tukea apurakenteisiin, ja runko muodostuu kaikesta rakenteesta.....
(taisi olla silloin kun yksi valkoinen lautta ajoi matalikon yli, ja komentosillalla katsoivat "sopivan" rantautumispaikan, ja muistaakseni kaikki matkustajat selvisivät hengissä, ja toki muutama taisi saada vammoja, henkisiä, ruumiillisiä ja muita kolhuja....
keula ei uponnut ollenkaan, mutta perä vajaa 10 kantta liian syvällä...

Ja tuo valkoinen oli tukevasti pohjassa, ja pienempi mutta piti hitsailla:
Piti rakentaa koko rungolle nostorakenteet, vaikka takapää hitsattiin umpeen! (tyhjennys ja nosto oli kuulemma tasapainoilua....)

ja tiivistellä ja tyhjennellä..... (oli massiivinen nostolautta, mutta en löytänyt kuvaa..

Ja tämä on arvailua, haaveita ja muisteloita!
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 21.05.2012, 00:51
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Eiköhän se paatti ole räjäytelty kappaleiksi, kun on etitty raatoja ja reittiä sisälle..
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 21.05.2012, 06:43
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Ei kannata alkaa tuosta raadosta enään tekemään laivaa, aika hirveä urakka. Mikään luokituslaitos ei taitaisi edes hyväksyä moista operaatiota ilman todella massiivisia tutkimuksia ja hyväksymisprosesseja.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 16.02.2013, 09:38
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.268
Perusasetus

Sattuipas tulemaan jostain tämäkin tapaus mieleen, ja piti tarkistaa mitä laivalle nykyään kuuluu, ja siellähän se näyttäis edelleen köllöttelevän, joskin hiukan purettuna.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 17.02.2013, 11:49
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

http://www.hs.fi/fingerpori/s1305647615221
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 17.02.2013, 15:02
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Olihan jossain rannikolla kymmeniä laivoja haaksirikkoutuneina, mutta niitä ei pääse nostamaan kuin pari viikkoa tai kuukauden vuodessa syvää on 10-30 metriä ja 400m maista.

En ymmärrä miksei intialaiset tai muut halpa ja hurja työvoiman maat pilko niitä laivoja sieltä ja vaikka maasiltaa rahtaa maihin
Se maa jonka rannikolla ne ovat se ranta ei ole asuttu eikä maa ole sotaisa.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 12.09.2013, 18:18
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.268
Perusasetus

Pojat koittaa maanantaina tempaista kolossin pintaan. Saas nähdä miten käy!
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201...80322_ul.shtml
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 16.09.2013, 10:59
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Livelähetys nostoyrityksestä.

http://globalnews.ca/news/841426/sal...sta-concordia/
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 16.09.2013, 11:06
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Myöskin verorahoille vastineeksi kotimaisesta lähteestä http://areena.yle.fi/tv/2032049/#/play
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 16.09.2013, 11:15
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Joko se nosto loppui kun Yle Areena kertoo seuraavaa: ohjelmaa ei löydy
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 16.09.2013, 11:26
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Joko se nosto loppui kun Yle Areena kertoo seuraavaa: ohjelmaa ei löydy
Ei loppunu, näyttää hitaalta touhulta. Tuolta ainakin näkyy:

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat....asta-kaynnissa
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 16.09.2013, 12:27
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

http://areena.yle.fi/tv/suora

Kannattaa laittaa selaimen suosikkeihin. Tulee aina silloin tällöin lähetyksiä joita ei tv:n puolelta näe. Kuten juurikin tuo suora lähteys nostosta... Just nyt tiedotustilaisuus...
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 16.09.2013, 13:23
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Kai urhoollinen kapteeni on mukana vinssaamassa paattia suoraan?

Hitaasti etenee talkoot, mutta näkyy suoristuvan.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 16.09.2013, 14:50
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Kai urhoollinen kapteeni on mukana vinssaamassa paattia suoraan?
Vai oliskohan linnassa?
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 16.09.2013, 14:59
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.268
Perusasetus

Mietin tuossa just, että olis kapulle passeli vaihtoehto linnatuomiolle, kun iskettäis happisaha käteen ja käskettäis pilkkomaan tuo laiva atomeiksi!
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 16.09.2013, 18:58
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Vai oliskohan linnassa?
Tai sitten on vieläkin kotiarestissa. Ei homolla tavalla, vaan miehekkäällä latino-tavalla.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 16.09.2013, 19:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

"Optimisti jollla seisoo kyljellään"
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 16.09.2013, 22:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei yhtään......


Mutta eikö nuo "risteilijät" ole aikalailla tehty veteen, ja nimenomaan kestämään sen paine/voima? Taannoin yksi telakkahitsari kertoi, että ei- jäissä kulkevissa pintapellit on aika ohuita....
Siis tuon "jollan" pelastamiseksi/kelluttamiseksi lienee tärkeintä, että kellunta-asennon, ja siihen siirtymiseen, on pinta pellit ehyet?

Siis kummalla puolella ne "kuorma/kellutus" kontit on? siis oliko ne kallion viillot samalla puolen?

Siis homma on materia-/hydrodynaamista(?) laskentaa, ja lähtötietoa on muutama 1000 tuntia... siis yrittää nostaa(pelastaa) semmoinen metallipala, kuin makkaraperunat alumiinifoliossa, taikka ainakin sinne päin....
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 16.09.2013, 22:51
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

http://globalnews.ca/news/841426/sal...sta-concordia/ <- Suoraa live kuvaa http://bcove.me/pp9nn621
__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 16.09.2013 22:54
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 16.09.2013, 22:59
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

[QUOTE=BJ-40/76;1044621Siis kummalla puolella ne "kuorma/kellutus" kontit on? siis oliko ne kallion viillot samalla puolen?[/QUOTE]

Ne ovat sillä puolella, joka keikkuu ilmassa. Sitten kun paatti on pystyssä, niin toisellekin puolelle laitetaan samanlaiset.

Sen jälkeen pöntöistä vedet pois, ja hinataan muualle maisemaa rumentamasta. Pois kuljetus ilmeisesti keväällä.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 17.09.2013, 05:34
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Mutta eikö nuo "risteilijät" ole aikalailla tehty veteen, ja nimenomaan kestämään sen paine/voima? Taannoin yksi telakkahitsari kertoi, että ei- jäissä kulkevissa pintapellit on aika ohuita....
Siis tuon "jollan" pelastamiseksi/kelluttamiseksi lienee tärkeintä, että kellunta-asennon, ja siihen siirtymiseen, on pinta pellit ehyet?

Siis kummalla puolella ne "kuorma/kellutus" kontit on? siis oliko ne kallion viillot samalla puolen?

Siis homma on materia-/hydrodynaamista(?) laskentaa, ja lähtötietoa on muutama 1000 tuntia... siis yrittää nostaa(pelastaa) semmoinen metallipala, kuin makkaraperunat alumiinifoliossa, taikka ainakin sinne päin....
Risteilijöiden rungot on yllättävän ohuesta pellistä tehtyjä, ovat sellaisia joustavia kennorakenteita. Tosin esim. kaksoispohjassa on usein paksua tavaraa, jotta aluksen painopistettä saadaan alaspäin. Tässä tapauksessa ruostuminen on jo tehnyt tehtävänsä, eli laivapalkki ei ole enää entisen veroinen. Ja laivan runko on tietty vaurioitunut karilleajossa. Siksi operaatio tehdään hitaasti ja tarvitaan noita ylimääräisiä kellukkeita. En ole nostoon sen ihmeemmin perehtynyt mutta olettaisin laivan rungossa olevan satoja jännitysantureita ja niitä seurataan ahkerasti operaation aikana.

Ja nythän kippo on jo tosiaan vaaterissa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 17.09.2013, 11:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis minulla ei ole kokemusta, vaan niillä, jotka noita pelastuksia tekee.

Epäilen, että noita kellutustankkeja tms. ei voi suoraan kiinnittää noihin pintapelteihin, vaan ne pitää kiinnittää johonkin tukevampaan, siis kansien kannatusrakenteisiin tms, ja nehän on tehty ottamaan juuri toisen suuntainen voima vastaan.

Olisikohan helpoin paikata tuo ulkopellitys, ja kukaties pari kerrosta ikkunoita, ja koittaa saada kellumaan "luonnollisesti", vaikkakin noiden ulkopuolisten kellukkeiden avustamana? (tällä opillahan nostettiin se siljalinen autolautta, kun se sukkasi siihen saaren rataan, kun oli ensin ajanut jonkin karin yli?)

Mutta vanha totuus; "Maalla on helppo olla viisas, kun merellä hätä" pätee tähänkin.

p.s tuosta vedenalla olleesta kyljestä näkee hyvin, kuinka "löyhää" tuo rakenne on, kun joutuu ottamaan voimaa vastaan väärästä suunnasta ja liikaa...
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 18.09.2013, 13:07
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Ainevahvuudet pyörii 6-20mm:n kieppeillä. Iso osa 8-12mm. Nuo ulkotasot varmaan 6-8 millistä, joten ei mikään ihme, jos antaa myöden. Kuitenki alle 10mm normi teräs melko vetelää tavaraa.

Melko hilpeitä summia projekti nielee. Tähän mennessä 600M€ ja vielä arvioidaan 200M€ palavan.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jolla+evinrude 2hp kristian O/M/V Muut 12 04.10.2008 20:25
Mies jolla silmät päällekkäin? Chit-Chat 0 21.08.2007 00:56
Huom joku jolla LJ kytk kaavio pee Tekniikka & Jutustelu 5 09.01.2007 09:48
Oliskohan jolla kulla Hippo Tekniikka & Jutustelu 0 21.07.2005 21:21
Kyljellään korjaaminen kumilusmu Tekniikka & Jutustelu 11 29.04.2004 22:59


Sivu luotu: 00:32 (GMT +2).