![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jeps, eli pitää olla virtajohdot riittävät jotta jännitehäviöitä ei pääse syntymään. Mutta signaalipuoli myös kunnossa, vahvarin yliohjauskaan ei ole tervettä, eikä siitä välttämättä kaiutinkaan pidä (varsinkaan twiitteri, jos vahvistin pääsee särölle).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No niiin tänään hieman tutkailin taas tota vahvistin / subi hommaa.
Tälläinen carpowerin 10" subi siel lymyili. 2x2 ohm/ 2x250w http://www.nettivaraosa.com/autohifi...ikkeet/1597388 ja samanlainen kotelokin on. ![]() Sitten toisekseen vaihdoin toisen vahvistimen. Autostudio b.504 Aivan eri tavalla toimi subi. Level säätö pienellä ja paljon paremmin soi mitä toi sony. http://fin.auto24.ee/products/produc...362487&view=30 Hieman lämpesi toinen kylki vahvistimesta. Mut kunhan saan johdotukset kuntoon niin voi testailla sit paremmin. Siltasin 3/4 kanavan. Nyt jos joku viel löytää kytkentä ohjeet siltaukseen tolle vahvarille. Koitin itse ehtiä netistä mut ei löytynyt.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" Viimeksi muokannut Ooppeli : 06.08.2013 21:07 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
eihän sitä nyt juu siltailla tarvi, toinen kela toiseen ja toinen toiseen kanavaan...
vai meinasitko toiselle kelalle 1&2 ja toiselle 3&4 kanavat? ei kestä sillattuna 2ohm kuormaa tuo pääte... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Oiskohan kuorma liian pieni vahvarille? Lisää jotenki kuormaa esim sarjaankytkemällä tai etuvastuksilla jne. Ei pitäs kuumua.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
2 ohmia per kanavakin on aika monelle vahvarille paha kuorma, vaikkakin autopuolen laitteissa monet päätevahvistimet jaksaa vielä potkia 2 ohm. kuormalla. Koitapa melkein millä vain halvalla kotivahvarilla ja pikkaisen volumea kehiin, niin suojapiirit raksuu
![]() Kuten todettua, niin älä ainakaan siltaamaan ala, sillattuna ainakin ns. perinteisen vahvistimen näkemä kuorma on noin puolet todellisesta kaiutinkuormasta -> ei varmasti jaksa soittaa 2 x 2 ohm. nimellisimpedanssin omaavaa subbaria kovin pitkään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo ei tullut aikaisemmin katsottua mikä subi siellä on laatikossa. laatikon sisällä on kuitenkin kelat yhdessä ja edellisen omistajan kytkemänä oli denverin vahvistimeen sillattuna kytketty. Ihmekään jos kyrvähti vahvari.
Mutta jos ajatellaan kytkentöjä tolla vahvistimella. (ei sillattuna) Eli kummallekin kelalle omat kanavat. Kestääkö normi käyttöä. Ei lujalla soittoa. Ei ainakaan pitkiä aikoja yhteen menoon. Vai onko järkevämpi laittaa erillis-sarja. Nytten jotkut pioneerin 6x9.sit takana. Ilman vahvistinta. Basson toisto olematonta. Kuitenkin kun toi subi on niin voisihan se toistaa bassoa. Ja autona gmc pickup.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
4= 2kpl stereo kanavaa (ch1 R, ch2 L ja ch3 R, ch4 L 3= 1kpl stereo kanavaa ja 1kpl mono kanava (ch1 R, ch2 L ja sillattuna ch3/ch4) 2= 2kpl mono kanavaa (sillattuna ch1/ch2 ja sillattuna ch3/ch4) Yleensä sillattuna kytketään kuorma kaiutinliittimien + lähtöihin (esim. mode 3 sillattuna ch3/ch4 niin ch3+ kanavaa kytketään sub+ ja ch4+ kanavaan sub - johdot. Ja EN TIEDÄ onko autostudio vahvarissa kytkentä tämmöinen. Mutta HUOM. Eri valmistajilla voi olla kytkentä erillainen. Ja kyllähän siellä kaiutinliittänöissä pitäisi olla merkitty siltauksen ulostulo kytkennät. Vahvistin ei ole sillattuna kun kytketään johdot ulostuloihin tollein kun ylempänä kerroin vaan signaalin sisääntulo vaatii vaiheen käännön toiseen kanavaan joka tehdään jollain kytkimellä jos vahvistin on valmistettu sillattavaksi.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler Viimeksi muokannut sako : 09.08.2013 20:52 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Do diih. Kytkin subin kelat omiin kanaviin niin jopa rupes potkimaan ihan eri tavalla subi.
vahvistin lämpenee tietyn verran vaan. level säätö melko pienellä. Ainut vaan kun kokeilin yhtä testilevyä niin yks matala raita ja volumet 30 (35max) niin subi lakkas tomimasta. Tiedä sitten hajosko vai mikä. Ei ainkaa liiallisesta tehosta pitäis hajota ![]() Tai sitten hajos vahvari. No pitää huomenna kokeilla uudestaan. kyl se nälkä taas kasvaa syödessä. Hieman laadukkaammat sais olla laitteet ja sointi.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#10
|
||||
|
||||
![]()
monesti subwoofer hajoaa myös alitehosta
ja tuo autostudio b504 on liian mikki hiiri vahvistin tuolle subille,mut pitäisi kyllä toimia silläkin jotenkin. hommaa kunnon vahvistin ekana. mulla oli joskus 10v sitten pari kpl tuommosia samanlaisia museo ikäsiä b504 ja molemmat hajos ihan yllättäen.
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Yleensä puhekelat hajoaa kun vahvistimessa tulee rajat vastaan ja signaali leikkautuu. Eli jos tällein yksinkertaisesti selittäs niin esim siniaaltoa menee sisään niin leikkautuessa tulee melkein kanttiaaltoa ulos ja kaiutimen puhekela ei pysty sellaiseen liikkeeseen.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#12
|
||||
|
||||
![]()
liian pienillä tehoilla subeja ajettaessa tulee yleensä sitten se viimenen niitti ja joko subikka palaa, tai se vahvistin antautuu muuten.. niin ja se kipuraja on todella tarkka
![]() itelläki tuli aika pahan luokan moka, kun ostin pari kipaletta subbasia ja katoin et "jaajaa 500W, no ostampa 2x200W RMS vahvistimen, se riittää", no ne prhanan subit onkin 500W RMS! no nyt kun subit ei saa tarpeeksi pauhua (testattu jo), niin pitaa kuunnella aika tarkasti ettei ne temmo särölle ja sitäkautta pala piloille, Pioneerin soittimessa vola-asteikko tais olla 0-45 niin 30 soi kauniisti ja 31 rikkoo elementtejä, eli kantsii hiukan kuunnella ja tarkistella juttuja, ennen kun polttaa tyhmyyttään mitään ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrol GR kuumenee | Jugga | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 06.09.2005 14:37 |
HJ-60 vaihdelaatikko kuumenee? | Donut | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.08.2005 18:44 |