Ja sitten se suodattimen vaihto:
Kun pesettä konetta, millä tavalla tahansa, niin suodatin jytkahtää
tukkoon yllättävän helposti, ja sitähän ei huomaa mistään, kun ylipaineventtiilistä vuotaa myös kuumana. (kylmäkäynnistyksessä talvella
kiertää samaten suodatin elementin ohi)
Jo huonojen minaariöljyjen vaihto kunnollisiin peseviin synteettisiin saa niin paljon paskaa liikenteeseen, että itse olen vaihtanut suodattimen ensimmäisen kerran noin 500 km ajon jälkeen ja sitten n.2500 km kohdalla.
(Siis silloin kun olen ostanut auton, missä mahdollisesti käytetty huonoja öljyjä)
Halpa henkivakuutus moottorille
Tuossa minun HDJ-80 on muuten erikoinen toteutus tuolle öljynsuodatukselle:
Suodatin patruunassa on 2 erillään toimivaa suodatinta: Normaali suodatin päävirralle, ja hieno suodatin, jonka suodattama öljy pääsee muistaakseni suoraan öljypohjaa.