Itseäni harmittaa eniten, että Jeep jätti Quadra Drive 2:en pois tästä uudesta GC:stä. Tai, oikeastaan, ilmeisesti siinä on edelleen samaa nimitystä kantava nelikko, mutta se ei enää perustu niihin eletronisiin lukkoihin, vaan nyt se perustuu luistonestoon kuten Toyotalla ja muillakin.
Quadra Drive 2:essahan oli Eatonin eLSD lukot, eli 100% automaattilukot, edessä, takana ja keskellä. Ja ne oli elektronisesti ohjatut, hyvin hienostuneet lukot, joten ne olivat siitä huolimatta erinomaiset myös tiellä, eivätkä haittaa talviajamista.
Tässä vähän jonkun amatöörin kuvaamaa demonstraatiota tuosta systeemistä:
http://www.youtube.com/watch?v=y1DG-P6oOGY
Noin yleisestikkin, nelivetotekniikka on se, mikä uusissa maastureissa on kova sana, verrattuna vanhoihin. Parhaista citymaastureistakin löytyy nelivetosysteemejä, mitkä voimanjaon puolesta vievät paljon pidemmälle mitä vanhojen maatureiden nelikot keskimäärin. Ei ole enää uutta "oikeaa" maasturia, joka jäisi ristiriipuntaan tai tarvitsisi suuresti vauhtia ojan ylitykseen, kun kaikissa on vähintäänkin hyvät luistonestot, joissakin vielä näitä lukkojakin.