Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX
Se mitä ajoin takaa et 4-6 pyttysellä turbo koneella voisi menestyä jopa paremmin ku vanhalla veekasilla,siltä osin ku se on koneesta kiinni. Kukaan ei vaan halua ajaa muulla kuin vanhalla kasilla,ei se kai ole siitä kiinni etteikö se olis mahdollista. Pitääkin ens kesänä käydä aktiivisemmin katsomassa kisoja,ehkä kehitystä olis nähtävissä.
|
Ensiks omaltakohdalta pahoittelut KooPeelle, että tää topicin aihe on jo alkanut rönsyilemään, mutta onhan täällä onneks modetkin osallistuneet keskusteluun, niin mäkin (taas) hieman jatkan, kun olen maalta ja en ymmärrä kaikkia juttuja, niin pitää kysellä:
Miks RIPAX viittaat, että V8 on vanha, eikös nuo nelos ja kuutoskoneet ole vieläkin vanhempia

Vai tekeeks turpo ja pruutta ja suorasytkä sit noi suorat koneet moderneiks? Ku mun tietääkseni tässä KooPeen arvuuttelemassakin koneessa nuo ominaisuudet jo on
Se corolla 1,6 kone trial autossa.......on ehkä kuitenkin volkkarin 1,8 tai 2 litrainen valurautalohkoinen ja mielestäni vanhanaikainen perus 4 moottori, jossa on ruisku, jos siis tarkoitat Lars Dahlin Yellow Spider autoa, joka voitti Turussa pidetyt kisat jokunen vuosi takaperin? Sit oranssi Kjellis Rimstadin "spider kopio" kyllä omaa toyotan pannun, mutta sekin on muistaakseni yli 2 litrainen. Trialissa varmaan ihan ok koneita ja niissä autoissa, missä ne on, mutta metkasti yleisöä ne ei kiinnosta edes lähellekkään niin paljon kuin ne "museo V8/V6" autot. Tämä on siis tullut itse havaittua muutamassa kisassa.
Mitä painoon tulee, niin ei kai nuo alumiini V8 koneet nyt
niin painavia ole niihin museo aikaisiin

valurauta lohkoisiin 4-6 mukisiin suoriin koneisiin? Joskus nimittäin kyselin, että mistä autoista löytyis alumiinilohkoisia 4 koneita ja mielellään valmiiksi ahdettuja, jotta voisi kokeilla, mutta eipä niitä tuntunut löytyvän ja sellaisella budjetilla, johon tavallisella kuolevaisella olis vielä varaa.