![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
eihän oo kasi?Eihän? Ne vanhat työntötanko tötteröt on varmaan jo viety kaikki museoon,corveten patahan se vois olla mut eihän semmonen möhkäle mihinkään mahu ja ei kai niis oo remmi ahdint yleensä joten se ei oo letukka joten se ei oo toijotakaan ku niil ei oo eatonii vai onkohan se eaton?? jos ei ni voi ollaTRD mut jos se on ees kasi ni sanotaan jokerina ooppelin neloskone ahdettuna. Ja nyt mä haluun uskoa et se tosiaan on moderni ja nykyaikainen teho/paino suhteeltaan hyvä eikä näitä perinteisiä museo kaseja. Noi renkaat vois olla hyvät,vanha MTR ainaki oli.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#3
|
|||
|
|||
Olen.
Olen kyllä,kaasari ja ruisku mallia. Olen maastossa liikuskellut työkoneella sekä kilpa moottoripyörällä joten ensikosketus vanhalla moparilla sohloine kaasareineen oli järkytys,jotkuthan ihan tosissaan harrastivat jopa formula offroadia KAASARI koneella?? Oletkos koettanut esim. Audi quattro s2? kenties saabin ahdettua 2.3? Nykyajan 4-6 pyttyisellä ahdetulla koneella on vääntöä pirusti ja tehoa rajattomasti,ajettavuus on hyvä ja ajettava kierrosrekisteri jopa laajempi kuin vanhoissa vinkkeli kaseissa. Olen odotellut että joku tekis jonkun maasto ajopelin edm.kaltaisella reseptillä. Noihin omiin tojotiin ku ei onnistu. Sähkö hilppeitähän niissä on ja sikäli omat hankaluutensa mutta ominaisuuksia olis vaikka kuinka. Noitahan alkaa löytymään suht edukkaasti pitkin romiksia,vanhasta ysitonni saabistakaan ei tarvi maksaa paljo.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KooPee.......voiks sä edes vähän valoittaa, että mihin peliin tää moottori olis menossa? Kiinnostus kuitenkin aika kova
Viimeksi muokannut Jare : 16.02.2011 09:47 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
vai teettekste jotain tähän tyyliin ![]() |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli käytät vertailukohtana työkonedieseliä ja kaksitahti moottoripyörän konetta? Se jäi epäselväksi, että kenellä on Audi Quattro S2 offipelinä ja kenellä on Saabin ahdettu 2,3 offipelissä, mutta noihan vois tulla seuraaville ajopäiville niin vertaillaan tollaseen vakio museo V8:siin? Noi ominaisuudet kadulla ja dynossa ei ole ihan suoraan vertailukelpoisia maastoon. Jare voisi ehkä kertoa kuinka hyvin Alfan V6 toimii protokilpurin keulilla, vaikka paperilla lukemat oli enemmän kuin kohdallaan? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Exept Nitrous or Supercharger, momentarely... Siis miksi kuorma-autoissa ei ole sitten näitä "tekniikan ihmeitä"??? Ja saahan noihin koneisiin tehoja: TOSTA KANNET TOHON LAATIKOSSA OLEVAAN KONEESEEN Ja sitten kun pakka kondiksessa, niin alakerta TÄÄLTÄ ja edellisestä pajasta yläpää... Loput sitte miten taskut ja pää kestää... ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#8
|
|||
|
|||
Joskus..
Tuntuu et en ihan tajuu kaikkee minkä moni muu tajuaa. Ja sit on niit juttui mitä yrittää selittää mut kukaan ei tajuu. Mut SE mitä mä nyt täs ajoin takaa(vaik taitaa olla jo vähä offtopic): eli nythän kysymykses on kai trial auto ja miksei hieman muunlainenkin auto,ehkä safari autokin. Kun ainaki raisiossa joku vuostakaperin jossai CUP kisassa voitto otettiin COROLLAN 1.6 litraisella koneella,ja laatikko samast vehkeest ja volvon akselit ja putkirunko ni ei kai se tehokaan ole ihan pääasia mut ajettavuus yleensä ja varmatoimisuus jne. Miksi ihmeessä pitää olla iso ja raskas kone vaikkakin riittävän tehokas ja edullinen ja hyvä ajettava,loppuun ajetut ja vialliset on toki eri juttu. Kun samat ominaisuudet (teho,vääntö,leveä kierrosrekisteri) löytyy pienemmästä ja kevyemmästä koneesta ja ja kun niillä todistetusti VOI ajaa niin miksi ei? Maku asiat ovat toki erijuttu ja joistain nyky moottorit vaan on liian monimutkaisia joten kaikille ne ei vaan käy. Tossa koopeen kysymyksessä elättelin toivetta et joku tekis jo jotain uutta ja toi KEHITYSTÄ näihinkin vehkeisiin. Itse olen kaikkea tekniikkaa ja sen kehittämistä ihannoiva ihminen ja se että jotain tehdään vaan siksi että ku muutkin ei oikein ole innostavaa.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Neloskone ja turboahdin, paljon kierroksia jotta vääntöä löytyy, mutta sitten mennäänkin jo kovaa "jonnekkin"... Se, että joku rakentaa pienellä koneella itelleen auton ja laittaa siihen armokarmeet tiheet välitykset helpottaa asiaa, mutta silti sieltä puuttuu se alavääntö, joka on jo tyhjäkäynnillä V8:ssa olemassa! Ja sitten että voittaa sen kisan, vaatii kuskilta osaamista maaston lukemisesta ja auton tuntemisesta ym. "pikkujutuista", jotka yhdessä saattavat aiheuttaa muille mielipahaa mm. kilpailun häviämisenä. Ja olihan viime kesänä Foffi kisoissa se turboahdettu Volvo moottorinen säksätin, mutta "paperilla"-vääntö mäessä ei vaan riittänyt, kun kaikki 8-mukiset meni pintakaasulla samassa paikassa!!! Ja tämähän oli vain mun mielipide, muut kertokoot omansa... ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#10
|
|||
|
|||
Pikku selvennys.Lainaus:
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Onhan niitä nykyajan moottoreitakin nähty jo aika monessa, siinä iänikuisessa V8:ssa vaan on sitä jotain. ![]() Kyllä minäkin voin laittaa omaani sellasen nykyajan mukaisen ähkynpuhkun koneen, heti kun joku OIKEASTI todistaa sen lyövän ominaisuuksillaan mun V8-museokoneen. Ja miksi? kysymykseen ei ole absoluuttista oikeaa vastausta.
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lisää vammoja, Kulmakorpi ja jaksotuomarikoulutus (kiven JÄRKÄLE käsivarteen siinä kallionousussa, kun kuljettajalla taisi seota kaasu ja jarrupoljin???) Oisko sopivaa perustelua???? ![]() Et tallissa olis HATZ:n moottori, jossa yksi sylinteri ja tehoa 4hp. Toimii dieselillä, sopii "vanhoille" miehille. ![]() ![]() Ja JOS TUNTUU liian tehokkaalta, niin siinä napilla toimiva puolipuristin, jottei karkaa näppylöistä... ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Kyllä se Jaren arvaus menee nyt lähemmäs, yksinkertainen on kaunista ja KISS on erittäin hyvä periaate...(Keep It Simple Stupid!)
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
Onkos tuossa päällä Magna Charger?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#17
|
||||
|
||||
|
Eikö kaikki takavetoiset V8 jenkit ole työntötanko koneella, PAITSI fordit?
ZR-1 corvette 90-luvulla oli lotuksen suunnittelemalla koneella, siinä tais olla neljä nokkaa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#18
|
||||
|
||||
|
olisko siinä päällä joku tommonen/vastaava
olisko ls6? Viimeksi muokannut tare : 15.02.2011 12:38 |
|
#19
|
||||
|
||||
heh
__________________
puukko 2 |
|
#20
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Corveten LT5:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#21
|
||||
|
||||
|
oliskohan tää LS-paketti menossa YJ tai CJ jeeppiin?
|
|
#22
|
||||
|
||||
|
|
|
#23
|
||||
|
||||
|
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#24
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan ameriikan rauta | _hornet_ | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 13.01.2010 22:32 |
| Ameriikan offipeli... | Ticru | Chit-Chat | 9 | 10.04.2008 19:29 |
| Ameriikan navigaattori | Chit-Chat | 3 | 12.06.2006 20:54 | |
| Ameriikan tatsunit | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.10.2005 17:15 | |
| Ameriikan malliin | ZeiZei | Linkit | 1 | 27.07.2004 19:35 |